PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnić się?

  • 1. Data: 2002-08-13 14:21:32
    Temat: Zwolnić się?
    Od: "Mumin" <g...@p...onet.pl>

    Jak się zwolnić, aby uzyskać pełnie praw do zasiłku i ubezpieczenia.
    Chodzi mi o to, że wkrótce czeka mnie przeprowadzka do innego miasta,
    no a ciężko szukać pracy w miejscowości oddalonej o klikaset kilometrów
    pracując w obecnym miejscu zamieszkania.
    Już niejednokrotnie znajdowałem pracę przez internet lecz ciężko jest
    choćby przybyć na rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2002-08-13 15:38:56
    Temat: Re: Zwolnić się?
    Od: "Ola" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mumin" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Już niejednokrotnie znajdowałem pracę przez internet lecz ciężko jest
    > choćby przybyć na rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie.

    Pracownik wypowiadający pracę traci na jakiś czas prawo do zasiłku, tj.
    gdyby zawarcie następnej umowy o pracę
    z jakichś powodów nie doszło do skutku, może zarejestrować się w UP jako
    bezrobotny bez prawa
    do zasiłku. Ubezpieczenie można kontynować we własnym zakresie, lub też
    poprzez UP.

    Pozdrawiam
    Ola

  • 3. Data: 2002-08-14 06:32:23
    Od: "Mumin" <g...@p...onet.pl>

    "Ola" <o...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > bezrobotny bez prawa
    > do zasiłku. Ubezpieczenie można kontynować we własnym zakresie, lub też

    To akurat wiem,
    chodzi mi o to jak się zwolnić, aby nie utracić prawa do zasiłku, może
    jakieś sposoby
    dogadania się z szefem czy tym podobne.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2002-08-14 12:30:04
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Mumin <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak się zwolnić, aby uzyskać pełnie praw do zasiłku i ubezpieczenia.
    Firma musi zwolnic Ciebie (wypowiedzenie umowy przez pracodawce)

    > Już niejednokrotnie znajdowałem pracę przez internet lecz ciężko jest
    > choćby przybyć na rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie.
    hmmm a tego nie rozumiem.
    umawiasz sie na rozmowe, bierzesz dzien wolnego (to sie zawsze da zrobic)
    i jedziesz na rozmowe. Oczywiscie trudno odbyc tak 10 rozmow w ciagu tygodnia,
    ale ze 2-3 powinno dac sie umowic na jeden dzien...

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2002-08-14 13:13:51
    Od: "Mumin" <g...@p...onet.pl>

    "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
    tygodnia,
    > ale ze 2-3 powinno dac sie umowic na jeden dzien...

    To fajnie, że ty tak bez problemu bieżesz urlop, ale ja muszę szefa
    zastępować,
    gdy go nie ma (czyli około 2-3 razy dzienie).

    pzdr

  • 6. Data: 2002-08-14 13:29:51
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > To fajnie, że ty tak bez problemu bieżesz urlop, ale ja muszę szefa
    > zastępować, gdy go nie ma (czyli około 2-3 razy dzienie).

    i w zwiazku z tym nigdy na urlopie nie byles?

    rozumiem, ze tydzien to moze byc problem, ale jeden dzien to sie wyrywa
    ,,z waznych powodow osobistych'' bez wiekszego problemu...

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2002-08-14 13:35:51
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    > i w zwiazku z tym nigdy na urlopie nie byles?
    >
    > rozumiem, ze tydzien to moze byc problem, ale jeden dzien to sie wyrywa
    > ,,z waznych powodow osobistych'' bez wiekszego problemu...

    Można też zachorować...

  • 8. Data: 2002-08-14 14:03:06
    Od: "Mumin" <g...@p...onet.pl>

    > i w zwiazku z tym nigdy na urlopie nie byles?
    >
    > rozumiem, ze tydzien to moze byc problem, ale jeden dzien to sie wyrywa
    > ,,z waznych powodow osobistych'' bez wiekszego problemu...
    >
    > pozdrawiam

    No.... tak, wyrwać się daje ale nie zawsze, na rozmowy też codziennie
    nie chodzę, jak się coś trafi to pojadę jeśli oczywiście nic nie wypadnie.
    Kilka razy byłem na rozmowie, przeważnie co im nie pasowało to to, że
    potrzebują pracownika od zaraz, w przypadku, żaden pracowdawca
    nie będzie czekał na pracownika jeśli ma na moje miejsce 50 innych
    z czego połowa potencjalnie jest lepsza w wykonywanych czynnościach
    odemnie.
    Pozatym 30 zet w jedną stronę jakiś obiad na miejscu około 15 zet,
    powrót 30 zet co daje koszt 70 zet za jedną rozmowę.
    Teraz pomnóżmy to przez ilość rozmów miesięcznie i wychodzi
    mi połowa mojej pensji.
    Pozatym nie wyobrażam sobie aktywnego szukania pracy w miejscu
    oddalonym o ponad 150 km.
    Teraz poodejmować jeszcze urlopy i urlopy które mi są potrzebne na
    zjazdy na uczelnie... no to powodzenia mogę sobie życzyć

    Sorki, ale nie mam w tej chwili czasu przytaczać więcej argumentów,
    zesztą zboczyliśmy znacznie z wątku.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-08-17 11:31:52
    Temat: Odp: Zwolnić się?
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Mumin <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajcteq$5u3$...@n...tpi.pl...
    > To akurat wiem,
    > chodzi mi o to jak się zwolnić, aby nie utracić prawa do zasiłku, może
    > jakieś sposoby
    > dogadania się z szefem czy tym podobne.

    Moze dogadajcie sie, zeby w rozwiazaniu umowy byla klauzula, ze zlikwidowano
    stanowisko pracy na ktorym pracowales... Nie wiem co to oznacza dla
    pracodawcy, ale znajomy w ten sposob umowil sie z pracodawca i dostawal
    zasilek.

    Kania