PracaGrupypl.praca.dyskusje › Związki zawodowe

  • 1. Data: 2006-07-10 09:07:51
    Temat: Związki zawodowe
    Od: "Mirek" <m...@w...eu>

    Witam.
    Zaistniała taka sytuacja. W firmie państwowej związki zawodowe przekazały do
    podpisu (wszystkim pracownikom, należącym do związku i nie należącym do
    niego) oświadczenie o zgodzie na ujawnienie swoich zarobków lub ich nie
    ujawnianiu.Ciekawi mnie i nie tylko, jaki to może mieć cel i jak to się ma
    do ustawy o ochronie danych osobowych? Dodam jeszcze, że w firmie atmosfera
    jest ciężka. Związki weszły w konflikt z dyrekcją na tle płacowym.

    Mirek

  • 2. Data: 2006-07-10 09:12:42
    Temat: Re: Związki zawodowe
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 10-07-2006 o 11:07:51 Mirek <m...@w...eu> napisał(a):

> [...]
    > przekazały do
    > podpisu (wszystkim pracownikom, należącym do związku i nie należącym do

    do podpisu lub nie...

    > oświadczenie o zgodzie na ujawnienie swoich zarobków lub ich nie
    > ujawnianiu. Ciekawi mnie i nie tylko, jaki to może mieć cel

    ...związki chcą wiedzieć...

    > i jak to się ma do ustawy o ochronie danych osobowych?

    Nijak. Chesz ujawnić własne zarobki - Twoja wola.

    --
    TLP

  • 3. Data: 2006-07-10 10:58:55
    Od: "Jacek" <j...@g...pl>

    Mirek wrote:
> [...]
    > może mieć cel i jak to się ma do ustawy o ochronie danych osobowych?
    > Dodam jeszcze, że w firmie atmosfera jest ciężka. Związki weszły w

    zazwyczaj na umowie jest zakaz informowania wspolpracownikow o
    wynagrodzeniu. wg mnie zwiazki dzialaja wbrew polityce firmy.
    inaczej - kogo obchodzi ile kto zarabia? ta epoka juz minela...

    --
    Jacek - j...@g...pl
    tel.: 505 57 99 63

  • 4. Data: 2006-07-10 11:48:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e8t5gu$5bl$1@news.dialog.net.pl Mirek <m...@w...eu>
    pisze:

> [...]
    > mieć cel i jak to się ma do ustawy o ochronie danych osobowych? Dodam
    > jeszcze, że w firmie atmosfera jest ciężka. Związki weszły w konflikt z

    Przypuszczam, że może chodzić o uzyskanie danych, które posłużą do
    przygotowania postulatów w ew. negocjacjach i możliwość udokumentowania ich
    prawdziwości.
    Wynagrodzenie stanowi element danych chronionych Ustawą o ochronie danych
    osobowych art. 6. Oświadczenie o zgodzie na ich przetwarzanie można złożyć w
    trybie art. 23 ust. 1 pkt 1 tej ustawy. W przypadku braku takiego
    oświadczenia zbędne jest składanie oświadczenia o braku zgody (art. 7 ust.
    5).

    Jotte