PracaGrupypl.praca.dyskusje › Żona w ciąży i L-4 proszę o porade

  • 1. Data: 2006-02-21 19:55:08
    Temat: Żona w ciąży i L-4 proszę o porade
    Od: n...@v...pl

    Witam mam takie zapytanie. Moja żona do konca roku 2005 miała umowe na 1/4
    (czas określony) etetu. Od 1 stycznia 2006 ma umowe na 1/2 etatu (na czas
    nieokreślony). Jest w ciąży. Jeśli od 1 marca pójdzie na L-4 to jakie dostanie
    wynagrodzenie na chorobowym ? , takie jak ma teraz na angażu ( 420zł) czy jest
    brana jakas średnia np z rok wstecz.Proszę osoby znające temat o podpowiedz i
    dziękuje

  • 2. Data: 2006-02-21 20:47:15
    Temat: Re: Żona w ciąży i L-4 proszę o porade
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    n...@v...pl wrote:

    > nieokreślony). Jest w ciąży. Jeśli od 1 marca pójdzie na L-4 to jakie dostanie
    > wynagrodzenie na chorobowym ? , takie jak ma teraz na angażu ( 420zł) czy jest

    Ciąża nie jest chorobą.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 3. Data: 2006-02-21 21:47:47
    Od: n...@v...pl

    > Ciąża nie jest chorobą.

    > Przemysław Maciuszko

    tak zgadzam się, ale Ty zapewne jesteś debilem!!!

  • 4. Data: 2006-02-22 00:20:25
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:3e88.0000025d.43fb8a83@newsgate.onet.pl
    n...@v...pl <n...@v...pl> pisze:

    > tak zgadzam się, ale Ty zapewne jesteś debilem!!!
    Nie. Przemysław z pewnością nie jest gwiazdą intelektu, ale debilem raczej
    nie jest. Natomiast co do ciebie istnieje w tej kwestii silnie uzasadnione
    podejrzenie.
    Przykro mi.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2006-02-22 05:57:03
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    n...@v...pl wrote:

    > tak zgadzam się, ale Ty zapewne jesteś debilem!!!

    Ładnie się nam Pan tutaj zaprezentował.
    Ale czy musiałeś mi to samo pisać mailem? :)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2006-02-22 06:17:24
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik <n...@v...pl> napisał w wiadomości

    > tak zgadzam się, ale Ty zapewne jesteś debilem!!!

    Ojej! Miejmy przynajmniej nadzieje, że dziecko jest sąsiada. Szkoda kobiety.

    --
    vertret

  • 7. Data: 2006-02-27 14:28:50
    Od: Kuba Panas <K...@l...waw.pl.UsunTo>

    n...@v...pl napisał(a):
> [...]
    > brana jakas średnia np z rok wstecz.Proszę osoby znające temat o podpowiedz i

    Witam,
    1) nie ma już L-4, (chyba, że używamy tego pojecia jako skrótu myślowego
    oznaczającego zwolnienie lekarskie);
    2) jeśli pracodawca wie o ciąży, to za okres zwolnienia lekarskiego
    przysługuje 100% wynagrodzenia (normalnie jest to 80%);
    3) ZUS lubi ostatni sprawdzać zasadność wydawania zwolnień, szczególnie
    jeśli ma za nie płacić i są długotrwałe. Trzeba uważać, żeby nie
    wyjechać za daleko jak jest się na zwolnieniu z którego wynika, że chora
    powinna leżeć. I mieć zaświadczenie o pobycie u lekarza jak w czasie
    wypadu wpadnie komisja weryfikująca;
    4) lekarz prowadzący (a także żaden inny położnik i ginekolog) nie ma
    prawa wystawić zwolnienia na okres obejmujący dwa tygodnie przed
    planowanym terminem rozwiązania - ZUS prubuje w ten sposób zmusić do
    brania przez kobiety urlopu macierzyńskiego - jak ma fart (a chłopcy
    zazwyczaj się nie śpieszą i ich poród bywa opóźniony), to ma 1 miesiąc
    płacenia krócej. Nie potrafię podac tutaj odpowiednigo paragrafu, może
    ktoś to zweryfikuje. Ustalono na podstawie doświadczeń kilku znajomych
    rodzących w ostatnim czasie.

    Pozdrawiam

    Kuba

  • 8. Data: 2006-02-27 21:14:49
    Temat: Re: Żona w ciąży i L-4 proszę o porade [nieco OT]
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:44030d27$1@news.home.net.pl Kuba Panas
    <K...@l...waw.pl.UsunTo> pisze:

> [...]
    > wyjechać za daleko jak jest się na zwolnieniu z którego wynika, że chora
    > powinna leżeć. I mieć zaświadczenie o pobycie u lekarza jak w czasie
    Dlaczego? Na zwolnieniu jest zaznaczone tylko że ma leżeć; nie jest napisane
    gdzie ma to robić.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-02-28 09:30:31
    Od: "Syla" <s...@x...pl>

    Użytkownik "Kuba Panas" <K...@l...waw.pl.UsunTo> napisał w
> [...]
    > płacenia krócej. Nie potrafię podac tutaj odpowiednigo paragrafu, może
    > ktoś to zweryfikuje. Ustalono na podstawie doświadczeń kilku znajomych

    zgadza się, kobiety jednak sprytnie to omijają idąc do lekarza i prosząc o
    zwolnienie z powodu jakiegoś zwykłego przeziębienia

  • 10. Data: 2006-03-28 17:08:39
    Od: "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl>

    100%. Ciaza nie jest chorobą. Dostanie nawet wiecej niz normalnie
    otrzymywała jej wynagrodzenie bedzie pomniejszone tylko o podatek (19%).
    Warto isc na chorobowe w czasie ciazy. Tylko bardzo wazna rada po jednej jak
    i podrugiej stronie (czyli osoba na chorobowym i jej pracodawca) to ludzie.
    Warto o tym pamietac. Nawet trzeba.
    Pozdrawiam.