PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana wynagrodzenia

  • 1. Data: 2006-06-12 19:30:30
    Temat: Zmiana wynagrodzenia
    Od: "adaton" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam !

    Mam mały problem - tzn. duży

    Przez pewien okres pracowalem w firmie powiedzmy X. Od początku roku firma z
    działalności jednoosobowej przekształciła sie w Sp. z o.o. - nowy podmiot
    przejął cały majątek starej firmy oraz jej pracowników - nowe umowy o prace.
    Oczywiscie umowy zostały tak napisane, że wynagrodzenie składało się z
    podstawy plus premii UZNANIOWEJ - oczywiscie nigdy nie zobaczylem nawet
    złotówki z tej premii.

    Pytanie nr 1 - czy pracodwaca może nie przyznać takiej premii bez podania
    przyczyny ??

    Ostatnio zostało mi zmienione stanowisko pracy oraz wysokośc wynagrodzenia (w
    wypowiedzeniu warunków pracy napisane było, że w związku z reorganizacją
    firmy). Moje obowiazki zostały przekazane do działu, który nie istnieje.

    Pytanie nr 2 - Czy po zmianie stanowiska mogą mi zmienić również wysokość
    wynagrodzenia ??

  • 2. Data: 2006-06-12 20:30:53
    Temat: Re: Zmiana wynagrodzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e6kfcm$e4v$1@inews.gazeta.pl adaton
    <a...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

> [...]
    > oczywiscie nigdy nie zobaczylem nawet złotówki z tej premii.
    > Pytanie nr 1 - czy pracodwaca może nie przyznać takiej premii bez podania
    Tak. Poza tym KP art. 23^1 §5.
    Ale i http://www.gazetaprawna.pl/akcje/vm/wonw.html

    > Pytanie nr 2 - Czy po zmianie stanowiska
    > mogą mi zmienić również wysokość wynagrodzenia ??
    Tak. Możesz się nie zgodzić.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-06-12 20:40:06
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "adaton" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in

    [...]
> [...]
    > oczywiscie nigdy nie zobaczylem nawet złotówki z tej premii.
    >
    > Pytanie nr 1 - czy pracodwaca może nie przyznać takiej premii bez

    oczywiscie ze tak - premia uznaniowa, czyli taka ktora nie zalezy
    od jasno sprecyzowanych w umowie warunkow (np. procentu od umow,
    ktore wynegocjowales jako handlowiec) jest, jak sama nazwa wskazuje,
    zupelnie dobrowolna;

> [...]
    > działu, który nie istnieje.
    >
    > Pytanie nr 2 - Czy po zmianie stanowiska mogą mi zmienić również

    jezeli zmieniaja sie pewne warunki, ktore byly zwiazane z umowa o
    prace, to otrzymuje sie propozycje nowych warunkow; odrzucenie
    nowych warunkow jest rownoznaczne z rozwiazaniem umowy o prace
    z zachowanym okresem wypowiedzenia; zatem trudno tutaj mowic, ze
    ktos Ci zmienia wysokosc wynagrodzenia; otrzymujesz nowa propozycje
    i musisz ja zaakceptowac - w przeciwnym wypadku zostajesz z
    okresem wypowiedzenia;

    pzdrv;
    adas;