PracaGrupypl.praca.dyskusje › Złożenie wypowiedzenia.

  • 1. Data: 2006-05-26 06:42:11
    Temat: Złożenie wypowiedzenia.
    Od: ad-hoc <a...@k...lm.pl>

    Witam.
    Jestem zatrudniony na czas nieokreślony. Chcę zmienić pracę więc planuję
    złożyć wypowiedzenie. Jak powinienem to zrobić? Powinienem przygotować
    dwa jednobrzmiace wypowiedzenia, jedno podpisać samemu i zostawić w
    kadrach na drugim odebrać podpis pani z kadr i zatrzymać dla siebie? Czy
    tak to się robi?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-26 06:49:35
    Temat: Re: Złożenie wypowiedzenia.
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    ad-hoc napisał(a):
> [...]
    > dwa jednobrzmiace wypowiedzenia, jedno podpisać samemu i zostawić w
    > kadrach na drugim odebrać podpis pani z kadr i zatrzymać dla siebie? Czy

    Dokladnie tak - aczkolwiek wg mnie lepiej dac wypowiedzenie
    przelozonemu. Ewnetualnie mozna wyslac listem poleconym. Pamietaj tez
    zeby zarzadac imiennej pieczatki i podpisu - a jesli nie ma to czytelnie
    imie i nazwisko, date przyjecia i co wazne - miesiac slownie.

    pzdr
    robbi

  • 3. Data: 2006-05-26 07:14:05
    Od: "aneta" <a...@i...pl.WYWAL.TO>

    Użytkownik "ad-hoc" <a...@k...lm.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Jestem zatrudniony na czas nieokreślony.

    tzn.? ile miesięcy?

    pozdrawiam
    aneta

  • 4. Data: 2006-05-26 09:34:22
    Od: ad-hoc <a...@k...lm.pl>

    aneta napisał(a):
    > Użytkownik "ad-hoc" <a...@k...lm.pl> napisał w wiadomości
    >
    > tzn.? ile miesięcy?
    >
    > pozdrawiam
    > aneta

    Na takiej umowie pracuję ok 2 lata. Czyli okres wypowiedzenia 1 miesiąc.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-05-26 11:03:09
    Od: "aneta" <a...@i...pl.WYWAL.TO>

    > Na takiej umowie pracuję ok 2 lata. Czyli okres wypowiedzenia 1 miesiąc.

    Jeżeli umowa zawarta jest na czas określony na 6 lub mniej miesięcy i nie
    przewiduje wypowiedzenia w swojej treści nie możesz ani Ty ani Twój
    pracodawca jej wypowiedzieć. Jedyny sposób rozwiązania takiej umowy to na
    mocy porozumienia stron.

    pozdrawiam
    aneta

  • 6. Data: 2006-05-26 11:21:55
    Od: "aneta" <a...@i...pl.WYWAL.TO>

    Kodeks pracy nie przewiduje rozwiązania umowy o pracę na czas określony za
    wypowiedzeniem jednej ze stron, ale zgodnie z kp art. 33:

    "Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy,
    strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania tej umowy
    za dwutygodniowym wypowiedzeniem."

    Oznacza to:

    1) jeżeli mas umowe na czas określony krótszy niż 6 miesięcy - ani pracownik
    ani pracodawca nie moze takiej umowy wypowiedziec. jedynym sposobem
    rozwiazania takiej umowy jest na mocy porozumienia stron.

    2) jeżeli mas umowe na czas określony dłuższy niż 6 miesięcy i w umowie nie
    ma klauzuli o mozliwości wcześniejszego jej rozwiązania za wypowiedzeniem -
    ani pracownik ani pracodawca nie moze takiej umowy wypowiedziec. jedynym
    sposobem rozwiazania takiej umowy jest na mocy porozumienia stron.

    3) jeżeli mas umowe na czas określony dłuższy niż 6 miesięcy i w umowie jest
    klauzula o mozliowości wcześniejszego jej rozwiązania za wypowiedzeniem -
    można taką umowe rozwiązac za 2-tygodniowym wypowiedzeniem zgodnie z kp.

    pozdrawiam

    aneta

  • 7. Data: 2006-05-26 11:24:14
    Od: ad-hoc <a...@k...lm.pl>

    aneta napisał(a):
> [...]
    > można taką umowe rozwiązac za 2-tygodniowym wypowiedzeniem zgodnie z kp.

    ok, ale napisałem, że jestem zatrudniony na czas nieokreślony.

  • 8. Data: 2006-05-30 09:46:07
    Od: "aneta" <a...@i...pl.WYWAL.TO>

    hehehe,

    a co mi sie ubzduralo, ze na okreslony, przepraszam, chyba za malo snu ;)

    pozdrawiam
    aneta