PracaGrupypl.praca.dyskusje › Złamany Kodeks racy, a przedawnienie?

  • 1. Data: 2005-07-14 14:34:50
    Temat: Złamany Kodeks racy, a przedawnienie?
    Od: Rafał <t...@p...w.pl>

    Nie wiem, czy nie lepiej na pl.soc.prawo, ale ponieważ jest to ściśle
    związane z pracą, więc może spróbuję tutaj...
    Kilka lat temu, kierownik mojego działu, naruszył zdecydowanie KP,
    zmuszając mnie do odejścia z firmy, kiedy upomniałem się o wolne, po
    przepracowaniu znacznie dłuższego okresu czasu, niż przewidziano w KP.
    Kilka lat minęło... Jednak do dzisiaj pamiętam rozbicie psychiczne,
    jakie nastąpiło u mnie po tym fakcie...
    Stąd pytanie - po ilu latach przedawniają się wykroczenia w stosunku do
    pracownika względem KP?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2005-07-14 14:53:55
    Temat: Re: Złamany Kodeks racy, a przedawnienie?
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Rafał napisał(a):

    > Kilka lat temu, kierownik mojego działu, naruszył zdecydowanie KP,
    > zmuszając mnie do odejścia z firmy, kiedy upomniałem się o wolne, po
    > przepracowaniu znacznie dłuższego okresu czasu, niż przewidziano w KP.
    [..]
    > Stąd pytanie - po ilu latach przedawniają się wykroczenia w stosunku do
    > pracownika względem KP?

    AFAIK przedawniają się po 3 latach ale nie dam sobie za to niczego
    uciąć. Tak wogóle to po co czekałeś tyle czasu?? Teraz trudniej ci
    będzie udowodnić przed sądem zasadność swoich roszczeń.

    pozdrawiam
    Piotr