PracaGrupypl.praca.dyskusjeZgłoszenie stowarzyszenia zwykłego › Re: Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego
    From: Any User <u...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego
    Date: Thu, 18 Oct 2007 09:23:34 +0200

    > stowarzyszenie zwykłe rejestrujesz w starostwie na podstawie napisanego
    > statutu, nie wymaga ono zadnych innych formalności. Są kompletne poradniki i
    > wzory na portalu organizacji pozarządowych- ngo.pl lub .org se znajdziesz.
    > Tyle,że takie zwykłe stowarzyszenie jakby jest bez podmiotowe. czyli ani do
    > projektów ani do formalnych aktywności nie wchodzi. Inaczej mówiąć 1
    > obywatel ma wieksze prawa niz stowarzyszenie zwykłe.

    No tak, poczytałem sobie już ustawę - ale interesuje mnie, jak wygląda
    praktyka w urzędach.

    A czy rejestracja wymaga wniesienia jakiejś opłaty skarbowej, czy czegoś
    podobnego?

    I jeszcze jedno: w ustawie mowa jest o przedstawicielu stowarzyszenia
    zwykłego i zarządzie stowarzyszenia rejestrowego. Czy regulamin
    stowarzyszenia zwykłego może określać jednego z członków jako prezesa
    zarządu takiego stowarzyszenia? Albo w jakiś inny poważny sposób? Czy
    raczej nie będą chcieli tego zarejestrować?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com