PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek na zagospodarowanie /szkolnictwo/

  • 1. Data: 2003-03-17 19:51:57
    Temat: Zasiłek na zagospodarowanie /szkolnictwo/
    Od: "Majka" <m...@o...pl>

    Witam,

    Zgodnie z prawem osobie, która podejmuje swoją pierwszą pracę w życiu w
    szkole, przysługuje tzw. zasiłek na zagospodarowanie, jeśli złoży ona o
    niego wniosek w ciągu pierwszych dwóch lat pracy.
    Ja podjęłam swoją pierwszą pracę w szkole we wrześniu 2001 roku, i pracuję
    do tej pory w tej samej szkole, mam odpowiednie kwalifikacje.
    Problem jednak w tym, że szkoła nie wie, czy zasiłek mi przysługuje, bowiem
    w zeszłym roku miałam przerwę (pracowałam w tej szkole 10 wrzesień 2001-22
    kwietnia 2002 - pół etatu, zastępstwo, a pózniej na nowo od września 2002 do
    chwili obecnej na pełen etat).

    Czy szkoła ma prawo odmówić mi zasiłku? Zaznaczam że między okresami
    zatrudnienia w tej szkole nie pracowałam w innym zakładzie pracy.

    Z góry dziękuję za uwagi
    Pozdr
    Majka

  • 2. Data: 2003-03-18 20:20:26
    Temat: Re: Zasiłek na zagospodarowanie /szkolnictwo/
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    >
    > Czy szkoła ma prawo odmówić mi zasiłku? Zaznaczam że między okresami
    > zatrudnienia w tej szkole nie pracowałam w innym zakładzie pracy.

    Karta nauczyciela Art. 61.
    1. Nauczyciel posiadający wymagane kwalifikacje, który swą pierwszą pracę
    zawodową w życiu podejmuje w szkole, na swój wniosek otrzymuje jednorazowy
    zasiłek na zagospodarowanie w wysokości dwumiesięcznego otrzymywanego
    wynagrodzenia zasadniczego. Prawo do złożenia wniosku o wypłacenie zasiłku
    przysługuje nauczycielowi w okresie pierwszych dwóch lat pracy w szkole.
    Zasiłek wypłaca szkoła, w której nauczyciel jest zatrudniony w dniu złożenia
    wniosku.

    Zapis mówi, że zasiłek ten przysługuje w okresie pierwszych dwóch lat pracy,
    nie mówi natomiast, że musi być to praca nieprzerwana. Według mnie zasiłek
    Ci sie należy bez względu na to, czy to ta sama szkoła, czy nie i czy ten
    pierwszy okres to było zastępstwo.
    Jednak jeśli nie masz umowy na czas nieokreślony to przeczytaj punkt drugi
    cytowanego artykułu.

    Pozdrawiam
    Jarek