PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki programisty studenta

  • 11. Data: 2009-07-08 18:48:50
    Temat: Re: Zarobki programisty studenta
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    news:slrnh5987g.lvi.proteus@pl-test.org...
    > On 2009-07-08, Jurek M <m...@1...pl> wrote:
    > [...]
    > Tia. 8-12 tyś. _na początek_?
    > I jesteś pewny, że mówisz o zwykłym programiście?

    Mówię o naprawdę dobrym, czyli ponadprzeciętnym, który w dodatku jest
    obrotny i potrafi sobie zorganizować pracę, zlecenia, a nawet stworzyć
    zespół.

  • 12. Data: 2009-07-08 19:40:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-08, Jurek M <m...@1...pl> wrote:

    [...]

    > Mówię o naprawdę dobrym, czyli ponadprzeciętnym, który w dodatku jest
    > obrotny i potrafi sobie zorganizować pracę, zlecenia, a nawet stworzyć
    > zespół.

    I nawet _naprawdę dobry_ nie zacznie od zarobków typu 8-12 tyś.
    _na początek_. Nie mówię, że te kwoty nie są niemożliwe.
    Ale _na początek_ i to _w czasie studiów_, gdzie masz
    ograniczony czas jaki możesz na zlecenia poświęcić,
    to jednak te 8-12k jest trochę przesadzone.

    Tym bardziej, że renomę i referencje to trzeba sobie budować,
    a nie wskoczyć w rynek "na golasa" z tekstem "jestem zajebisty" :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2009-07-08 21:48:25
    Od: "Łukasz" <l...@g...pl>

    > Zlosliwcze, widze, ze nie chcesz aby go zatrudnili ;-).

    Hej,
    przyznaję iż mój post był w pewnym sensie prowokacją, ale nie do końca. Jeżeli
    jest dobry to jego praca jest warta spokojnie te 8-12 koła (dla pracodawcy, bo
    rzeczywiście jest warta 50). I są firmy które tyle płacą, nie wiem jak w
    Krakowie ale w innym dużym mieście to kolega 22-letni miał 10 brutto 6 LAT
    TEMU. (celowo nie podaję tu swojego przykładu). Gdybyście się ludzie nie
    sprzedawali za marne grosze to to by były normalne stawki. Ogarnijcie się i
    miejcie normalne wymagania, a nie tak jak teraz że jak ktoś ma 4 netto to
    czuje się jakby Boga za nogi chwycił. Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2009-07-09 11:08:54
    Od: wloochacz <n...@n...dgbit.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    /ciach/
    > Tym bardziej, że renomę i referencje to trzeba sobie budować,
    > a nie wskoczyć w rynek "na golasa" z tekstem "jestem zajebisty" :)
    He, he :D
    Jak jest naprawdę dobry (tj. zajebisty) i chce na golasa wskoczyć na
    rynek i jest zajebisty to może tyle dostać - ale po co męczyć się na
    politechnice, tego nie rozumiem... :P

    --
    wloochacz

  • 15. Data: 2009-07-10 08:27:28
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    > I nawet _naprawdę dobry_ nie zacznie od zarobków typu 8-12 tyś.
    > _na początek_. Nie mówię, że te kwoty nie są niemożliwe.

    Uprościłem. Wiadomo, że tak od razu aż tyle nie zarobi.
    Ale jeśli ma tzw. "dobre wejście" - kogoś, kto wprowadzi go do tej
    branży, to jest o wiele łatwiej takie dochody osiągnąć.

    > Ale _na początek_ i to _w czasie studiów_, gdzie masz
    > ograniczony czas jaki możesz na zlecenia poświęcić,
    > to jednak te 8-12k jest trochę przesadzone.

    Hehe, akurat czasy studenckie należy wykorzystać na rozwój kwalifikacji
    i szybki start, bo potem, gdy się ożeni, dojdą dzieci, nastawiona
    roszczeniowo żona i kredyty do spłacenia, będzie o wiele trudniej, i
    czasu naprawdę niewiele. Dopiero będzie miał sajgon.

    > Tym bardziej, że renomę i referencje to trzeba sobie budować,
    > a nie wskoczyć w rynek "na golasa" z tekstem "jestem zajebisty" :)

    To prawda. Dlatego trzeba mieć niestety trochę szczęścia i trochę
    znajomości, żeby wystartować "gładko". Ale trzeba być przy tym: naprawdę
    dobrym w swoim fachu, albo przecietnym, za to dobrym organizatorem.

    J.

  • 16. Data: 2009-07-11 08:54:48
    Od: Ra <a...@a...com>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-07-08, Jurek M <m...@1...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tia. 8-12 tyś. _na początek_?
    > I jesteś pewny, że mówisz o zwykłym programiście?

    Jasne tylko trzeba być specem w dość wąskiej dziedzinie i nie chodzi
    oczywiście o jave czy dotneta. Na etacie

  • 17. Data: 2009-07-11 09:56:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-11, Ra <a...@a...com> wrote:

    [...]

    > Jasne tylko trzeba być specem w dość wąskiej dziedzinie i nie chodzi
    > oczywiście o jave czy dotneta. Na etacie

    Specem nie zostaje się z nadania, tylko poprzez doświadczenie.
    Jesteś jednym z tych co oczekują 20-letnich pracowników z 15-letnim
    doświadczeniem?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2009-07-11 21:48:38
    Od: Ra <a...@a...com>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > Specem nie zostaje się z nadania, tylko poprzez doświadczenie.
    > Jesteś jednym z tych co oczekują 20-letnich pracowników z 15-letnim

    wystarczy ze 3 lata, zauważ też że niektórzy zanim pójdą na studia już
    wiele potrafią, Oczywiście takich ofert jest niewiele ale są

  • 19. Data: 2009-07-11 21:59:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-11, Ra <a...@a...com> wrote:

    [...]

    > wystarczy ze 3 lata, zauważ też że niektórzy zanim pójdą na studia już
    > wiele potrafią, Oczywiście takich ofert jest niewiele ale są

    W takiej sutuacji nie jest poprawne "jak jest dobry" tylko "jak ma
    szczęście". Można być zajebiście dobrym, a i to nie wystarczy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl