PracaGrupypl.praca.dyskusje › legitymacja studencka a zatrudnienie

  • 1. Data: 2009-07-07 06:21:34
    Temat: legitymacja studencka a zatrudnienie
    Od: "PteroDaktyl" <d...@p...net>

    Przeczytałem artykuł jak to studenci którzy zrobili licencjata, a
    zamierzają się dalej kształcić na magistra "gubią" legitymacje, żeby w
    czasie wakacji nie tracić zniżek a także by mieć dodatkowe plusy u
    pracodawcy, by ten nie płacił za nich Zus. O ile rozumiem że da się w
    ten sposób kupić bilet ulgowy na pociąg, autobus czy w kinie, to niby
    jakim cudem do cholery ten numer udaje się w pracy, skoro ktoś nie jest
    studentem to uczelnia nie płaci na niego składek i w Zusie powinni się
    zorientować(?!)
    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36003,6790828,Zrobi
    les_licencjat__Nie_masz_juz_znizek.html

  • 2. Data: 2009-07-07 07:06:00
    Temat: Re: legitymacja studencka a zatrudnienie
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "PteroDaktyl" <d...@p...net> napisał

> [...]
    > cudem do cholery ten numer udaje się w pracy, skoro ktoś nie jest
    > studentem to uczelnia nie płaci na niego składek i w Zusie powinni się

    A w czym się mają zorientować? Co najwyżej w tym, że nikt już za owych
    "studentów" składek nie płaci. Nie jest to przecież jednak obowiazkowe,
    jeśli się nie pracuje. A tego czy ktoś pracuje czy nie ZUS z przyczyn
    oczywistych już nie wie. To, co opisujesz to typowa praca na "półczarno",
    choć najczęściej bez świadomości pracodawcy.

  • 3. Data: 2009-07-07 09:31:31
    Od: "PteroDaktyl" <d...@p...net>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > ZUS z przyczyn oczywistych już nie wie. To, co opisujesz to typowa
    > praca na "półczarno", choć najczęściej bez świadomości pracodawcy.

    Ktoś za to chyba beknie? W artykule wyraźnie wspomina się jaką przewagę
    mają uczniowie/studenci nad resztą przy zatrudnianiu.

  • 4. Data: 2009-07-07 09:41:30
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "PteroDaktyl" <d...@p...net> napisał w wiadomości news:h2v585$4b7

    > Ktoś za to chyba beknie?

    Jeśli prawda wyjdzie na jaw, to odpowiedzialny jest jedynie "student".

    > W artykule wyraźnie wspomina się jaką przewagę mają uczniowie/studenci
    > nad resztą przy zatrudnianiu.

    Do czasu.
    Przecież w październiku wstawiane są już nowe pieczątki w legitymacjach, a
    nikt z oszustów takowej nie otrzyma.

  • 5. Data: 2009-07-07 10:21:16
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 7, 11:41 am, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Przecież w październiku wstawiane są już nowe pieczątki w legitymacjach, a
    > nikt z oszustów takowej nie otrzyma.

    Sam sobie zrobi albo kupi za dychę u kolegi z akademika.

    --
    mihau

  • 6. Data: 2009-07-07 10:58:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Baloo wrote:

    > Jeśli prawda wyjdzie na jaw, to odpowiedzialny jest jedynie "student".

    Jesteś pewny, że pracodawca nie ma obowiązku posiadać
    jakiegoś bardziej skutecznego prawnie oświadczenia
    odnośnie statusu ubezpieczonego?
    Student może będzie i odpowiedzialny, tylko jak pracodawcy
    przyjdzie złożyć korekty za okres, kiedy nie przysługiwały studenckie
    przywileje, to może nie być z kogo (albo bedzie ciężko) ściągnąć.

  • 7. Data: 2009-07-07 11:01:01
    Od: beezle <d...@o...pl>

    > Sam sobie zrobi albo kupi za dychę u kolegi z akademika.

    Jesteś pewien, że te nowe legitymacje można tak łatwo "podbić" ?
    Z tego co wiem, to są to hologramy.

    Poza tym (jesli już ktoś dorobi) to już kolejne (mocniejsze) paragrafy...

  • 8. Data: 2009-07-07 11:09:44
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał

    > Sam sobie zrobi albo kupi za dychę u kolegi z akademika.

    Ale też tylko do 26 lat ;-)

    [dlaczego u Ciebie nie ptaszkują się cytaty? muszę je wstawiać ręcznie]

  • 9. Data: 2009-07-07 11:17:17
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Jesteś pewny, że pracodawca nie ma obowiązku posiadać
    > jakiegoś bardziej skutecznego prawnie oświadczenia
    > odnośnie statusu ubezpieczonego?

    Nie przypuszczam, ponieważ w przypadku umowy na zlecenie, to na
    zleceniobiorcy ciąży obowiązek określenia swojego statusu i wystawienia
    adekwatnie do tego odpowiedniego rachunku. A zleceniodawca jest tu tylko
    ew. płatnikiem składek.
    Poza tym założmy, że tak nie jest i zleceniodawca ma obowiązek zweryfikować
    status zleceniobiorcy. Zatem sprawdzi jego legitymację i DO, uzna, że są w
    porządku i podejmie decyzję. Działa w dobrej wierze. Nikt nie może go
    zobowiązywać do sprawdzania w UM, czy w dziekanacie, czy te dokumenty są
    aby na pewno ważne.

    > Student może będzie i odpowiedzialny, tylko jak pracodawcy
    > przyjdzie złożyć korekty za okres, kiedy nie przysługiwały studenckie
    > przywileje, to może nie być z kogo (albo bedzie ciężko) ściągnąć.

    Ze "studenta" :)
    Na umowie jest podana kwota brutto. Jeśli składki ZUS nie są opłacane, to
    "student" dostaje siłą rzeczy wyższe netto. Więc to on będzie zobowiązany
    wyprstrykać się z tej części kasy, która powinna była być odprowadzona do
    ZUS. Ciężko ściągnąć? Nie takie rzeczy ZUS potrafi ;-)

  • 10. Data: 2009-07-07 13:59:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Baloo wrote:

    > Nie przypuszczam, ponieważ w przypadku umowy na zlecenie, to na
    > zleceniobiorcy ciąży obowiązek określenia swojego statusu i
    > wystawienia adekwatnie do tego odpowiedniego rachunku

    Racja. Zapomniałem, że to dotyczy tylko przypadku zlecenia.