PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki lektorów języków obcych

  • 1. Data: 2004-03-30 19:42:34
    Temat: Zarobki lektorów języków obcych
    Od: "chairon" <chairon@[spam]interia.pl>

    Chciałem się dowiedzieć ile średnio zarabia lektor języka obcego w prywatnej
    szkole językowej ze szczególnym uwzględnieniem placówek w woj. śląskim.
    Rozumiem, że najprawdopodobniej zależy to od ilości godzin, ale tak średnio,
    to ile dostaje się na rękę?

    chairon

  • 2. Data: 2004-03-30 22:34:47
    Temat: Re: Zarobki lektorów języków obcych
    Od: " Alice" <c...@W...gazeta.pl>

    Na ten przykład w jednej z takich szkół lektor dostaje 37,- netto, a w innej
    tuż obok 42,- netto. W kazdym przypadku za 90min. Przy większej ilości godzin
    niezła sumka się uzbiera. Ale niestety nie jest aż tak kolorowo - tak jak w
    kazdej innej branży i tutaj czarna lista firm niewywiązujących się z
    obowiązku płacenia swoim pracownikom jest dość długa...
    A umowy oczywiście o dzieło lub na zlecenie.

  • 3. Data: 2004-03-30 22:57:02
    Od: "Anna" <a...@s...com>

    Użytkownik "chairon" <chairon@[spam]interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szkole językowej ze szczególnym uwzględnieniem placówek w woj. śląskim.
    > Rozumiem, że najprawdopodobniej zależy to od ilości godzin, ale tak

    znam tylko ceny w Warszawie, ale i tu bardzo sie one wahaja. koleżanka
    pracowala w English For You (swoja droga kiepska szkola) i dostawala
    kilkanascie zł na reke za 45 min. ja juz nie pracuje jako lektor, ale jak to
    robilam (a bylo to dwa lata temu), to dostawalam jakies 33 zł za 45 min na
    reke.

    A.

  • 4. Data: 2004-04-02 06:31:00
    Od: "tomry" <t...@w...pl>

    > znam tylko ceny w Warszawie, ale i tu bardzo sie one wahaja.

    Też znam torchę rynek warszawski. Moja żona jest lektorką angielskiego w
    kilku prywatnych szkołach.
    Generalnie rynek się zwalił. Większa konkurencja szkół i lektorów.
    Ludzie mają mniej kasy i nie stać ich na naukę. Stawki od 27 do 42 brutto za
    45 min. I, żeby było śmieszniej, im większe wymagania ma szkoła wobec
    lektora, tym mniej płaci. Interesująca zależność.
    Szkoły wolą zatrudniać studentów (bo taniej) niż lektorów z dużym
    doświadczeniem.Dla szkoły to dobrze, ale mam wątpliwości co do jakości
    nauki. Pierwszym pytaniem do mojej żony , na wielu interview o pracę, było
    pytanie: Za jak najmniejszą stawkę jest Pani gotowa podjąć pracę (sic!). Nie
    liczą sie twoje doświadczenia (9 lat pracy lektora), twoje inwestycje
    wyjazdy na warsztaty dla nauczycieli w GB (minimalnie 6 - 7 tys zł) itd itp.
    Dziki kapitalizm
    Nie wspomnę o nativach. Zdarzają się np Anglicy pracownicy magistratu,
    drwale czy kolejarze bez żadnego przygotowania metodycznego, których jedynym
    atutem jest to że są Angolami. To tak jakby pani Zosia z pocztowego okienka
    (nie obrażając pani Zosi) pojechała do Anglii i tam uczyłaby polskiego.
    Koszmar.
    No i jest jeszcze kwaestia psucia rynku przez samych lektorów - ale tutaj
    się nie dziwię, z czegoś trzeba żyć]
    pzdr
    tomry