PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki MCSE

  • 11. Data: 2004-06-08 07:01:29
    Temat: Re: Zarobki MCSE
    Od: Muzzy <m...@o...pl>

    Użytkownik Flyer napisał:

    > Szukasz "łatwych" odpowiedzi? Pozwolisz, że Cię olśnię? ;) Znam osoby,
    > które uzyskiwały tytuł mgr w latach 60. i ich poziom dorównuje poziomowi
    > płyt chodnikowych. Nie tyle zmienił się odsetek głuptaków z tytułami, co
    > odsetek osób z wyższym wykształceniem [wraz ze wzrostem ilości osóbz
    > wyższym wykształceniem wzrasta też ilość głuptaków - ale to jest jak
    > najbardziej normalne].
    >
    > Flyer

    Wiesz, ja nie mówię o statystyce ,tylko o ogólnym poziomie nauczania na
    wyższych uczelniach.
    Chyba się zgodzisz, że nie jest on na zbyt wysokim poziomie, a wielu
    wykładowców zatrymało się ze swoim programem nauczania i podejściem do
    studentów właśnie w latach 60-tych. Istotne jest również, że nie ma
    żadnej selekcji, a decydują jedynie pieniądze. Najlepszy przykład:
    zaoczne prawo na UŁ, ludzie czekają w kolejkach po 3 dni żeby zapisać
    się na ćwiczenia. Czy kolejki to nie lata 60-te?
    A może uraziłem Pana Magistra? ;-)

  • 12. Data: 2004-06-08 07:23:50
    Od: marcins <m...@c...pl>

    Piotrek wrote:
    > U?ytkownik "Muzzy" <m...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Witam,
    >
    > Sek w tym ze czesc osob robiaca certyfikaty wogole sie nie ceni. Ida do
    > pracy i lykaja papke ze sa jedynymi ktorych szukali za 1500 netto i sie na
    > to godza ez mrugniecia okiem.

    heh no bo teraz tak jest ;) lapiesz co popadnie ;)

    > Ostatnio bylem na rozmowie i kobitka z kadr ktora zemna gadala na koniec
    > powiedziala ze ahhh ehhh ale ona mi proponuje 30% ceny ktora podalem i czy
    > jestem zadowolony ?? Nie chcialem sie rozesmiac w twarz i podziekowalem
    > grzecznie - skreslajac owa firme z mojej listy potencjalnych pracodawcow :)

    heh od pewnego momentu praca sama do Ciebie przychodzi ;) i mozesz
    przebierac, co jest mile ;)

    ale co do meritum sprawy MCSE zdewaluowal sie na maksa.minimum aby twoje
    cv nie wyladowalo w koszu: mgr z sensownej uczelni, do tego
    _doswiadczenie_ a papier MCSE wyrozni sie na korzysc i spowoduje ze
    zaprosza na rozmowe....

    ile zarabiaja ? o ile w 2001 mieli jakies 5k+ i nie obcieli im pensji to
    tyle. ale juz jak zaczniesz dzis prace to raczej nie uzyskasz tyle ;)

    m.

  • 13. Data: 2004-06-08 08:37:22
    Od: Muzzy <m...@o...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    > powiedziala ze ahhh ehhh ale ona mi proponuje 30% ceny ktora podalem i czy
    > jestem zadowolony ?? Nie chcialem sie rozesmiac w twarz i podziekowalem
    > grzecznie - skreslajac owa firme z mojej listy potencjalnych pracodawcow :)
    >
    > salut
    > Piotrek,
    >
    > ps.: zarobki powinny krztaltowac sie na poziomie zwiazanym z doswiadczeniem
    > oraz stylem zycia jaki chcesz prowadzic a sadzac iz Informatycy koncza
    > studia to mniej anizeli 3k netto po paru latach pracy nie owinni wolac.

    No cóż, cieszę się, że jest ktoś kto mysli podobnie jak ja!! Nie jestem
    rasistą, ale "polskich hindusów" stanowczo nie popieram, ba, nawet ich
    potępiam !! :-)
    Ja zrobiłem MCSE za własne pieniądze, nie prosząc o nic pracodawcy, a po
    zdaniu 7-go egzaminu zaprosiłem szefa na kawę i ... poprosiłem o
    renegocjację umowy. A temat wrzuciłem na grupy m.in. po to, żeby
    zorientować się jak mi poszło:-)

  • 14. Data: 2004-06-08 12:38:57
    Od: "hen" <r...@w...pl>

    > renegocjację umowy. A temat wrzuciłem na grupy m.in. po to, żeby
    > zorientować się jak mi poszło:-)
    No i jak ci poszło? Pytam z ciekawości. Mi pare lat temu raczej srednio
    teraz mam z tego 6K ... ale brutto

  • 15. Data: 2004-06-08 13:26:53
    Od: Muzzy <m...@o...pl>

    Użytkownik hen napisał:

    > No i jak ci poszło? Pytam z ciekawości. Mi pare lat temu raczej srednio
    > teraz mam z tego 6K ... ale brutto

    No cóż... utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że warto ponegocjować z
    innymi pracodawcami :-) A z ciekawości: w jakim mieście pracujesz? W W-wie?

  • 16. Data: 2004-06-08 15:35:01
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Muzzy; <ca3nve$6f4$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > Chyba się zgodzisz, że nie jest on na zbyt wysokim poziomie, a wielu
    > wykładowców zatrymało się ze swoim programem nauczania i podejściem do

    Powiedzmy sobie szczerze - większość kierunków wymaga od studentów tylko
    zdolności do zapamiętania materiału na 5 dni przed egzaminem i jego
    zapomnienia zaraz po - przeważnie zajęcia prowadzone przez pracowników
    różnych katedr nie wykorzystują [nie zmuszają] wiedzy zdobytej na innych
    zajęciach. Stąd tak naprawdę wiedza i zdolności osób z wykształceniem
    wyższym są przeceniane. Osoba z wykształceniem wyższym [poza drobnymi
    wyjątkami w postaci np. niektórych kierunków politechnik] może się
    poszczycić:

    - zetknięciem [nie mylić ze znajomością] z różnymi
    pojęciami/zagadnieniami;
    - wypracowaną zdolnością do "spinania" się POD PRZYMUSEM w celu
    opanowania materiału;
    - pewnością siebie wynikającą z "cwaniaczkowania" - "prześlizgiwania"
    się przez zaliczenia i egzaminy i posiadania tytułu mgr.;

    Mz. kolejny raz występuje błąd wnioskowania - o wartości wykształcenia
    wyższego wnioskuje się na podstawie osób, które są X lat po studiach i
    osiągnęły sukces zawodowy - one oczywiście podkreślą swoje
    wykształcenie, bo podnosi [w sumie niedługo będzie można napisać
    "podnosiło" ;)] to ich status, odróżnia je od innych identycznie
    zdolnych, albo zdolniejszych - ale gdybyś złapał takiego klienta w dniu
    obrony dyplomu [X lat wstecz] to w większości wypadków okazało by się,
    że ich wiedza wyniesiona ze studiów jest g.. warta [oczywiście, jeżeli
    byli by w stanie wykazać się jakąś wiedzą ;)]. Albo inaczej - porównaj
    wiedzę, zdolności takiej osoby do wiedzy i zdolności jakiegoś
    współpracownika ze średnim wykształceniem [oczywiście po X lat pracy].
    ;)

    Ten model nie ma szans się zmienić, bo uczelnie kończyli by nieliczni,
    co jest sprzeczne z zapotrzebowaniem rynkowym jak również z polityką
    edukacyjną państwa [znów by gadali, że Polska ma najniższy wskaźnik ;)].
    Popatrz na taki MEL na PW - kończy go garstka z tłumów, które na nim
    zaczynają.

    > Istotne jest również, że nie ma
    > żadnej selekcji, a decydują jedynie pieniądze. Najlepszy przykład:
    > zaoczne prawo na UŁ, ludzie czekają w kolejkach po 3 dni żeby zapisać
    > się na ćwiczenia.

    Chcesz propagować niepolityczne pomysły w stylu - "głupki wypierdalać!"?
    - no co ty, to młodzi ludzie jeszcze są, niech pożyją w nieświadomości
    nt. własnych możliwości i potencjału intelektualnego - zawsze to lepiej
    gdy społeczeństwo składa się z uwarunkowanych kulturowo szczurów, niż z
    dresów. ;)

    > Czy kolejki to nie lata 60-te?

    Kolejki to lata 60., 70., 80., 90., 2000., itd. - chcesz zastosować
    głupawe porównanie - w socjaliźmie były kolejki, niczego nie było, a w
    kapitaliźmie nie ma kolejek, wszystko jest - różnica polega nie na samym
    fakcie niedoboru, czy kolejek, ale na czasie trwania tego stanu.

    > A może uraziłem Pana Magistra? ;-)

    Ja tam nie jestem żaden magister - zgaduj dalej. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 17. Data: 2004-06-08 15:35:07
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Piotrek; <ca3n1v$qai$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > ps.: zarobki powinny krztaltowac sie na poziomie zwiazanym z doswiadczeniem

    Tak

    > oraz stylem zycia jaki chcesz prowadzic

    Nie - to g... obchodzi pracodawcę [i dobrze]

    > a sadzac iz Informatycy koncza
    > studia

    To kwestia ekonomiczna - "unikalności" danego produktu na rynku -
    obecnie studia są powszechne, więc nie jest to już produkt "unikalny" i
    nikt za niego nie będzie płacił dodatkowej kasy. ;)

  • 18. Data: 2004-06-09 15:30:47
    Od: "hen" <r...@w...pl>

    "Muzzy" <m...@o...pl> wrote in message

    > No cóż... utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że warto ponegocjować z
    > innymi pracodawcami :-) A z ciekawości: w jakim mieście pracujesz? W
    W-wie?
    Zgadles

  • 19. Data: 2004-06-14 07:40:39
    Od: Muzzy <m...@o...pl>

    Użytkownik hen napisał:
    > "Muzzy" <m...@o...pl> wrote in message

    > W-wie?
    > Zgadles

    Może u Ciebie w firmie potrzebują jeszcze jednego MCSE ? ;-)