PracaGrupypl.praca.dyskusje › śwaidectwo pracy a umowa zlecenie

  • 1. Data: 2004-06-07 14:20:32
    Temat: śwaidectwo pracy a umowa zlecenie
    Od: "ryba" <r...@w...pl>

    Witam.
    Jestem studentem. Na wakacje chcę się zarejestrować w urzedzie pracy.
    Podczas nauki pracowałem na umowę zlecenie przez okres 7 miesięcy.
    Czy pracodawca w takim przypadku wydaje świadectwo pracy lub podobny
    dokument stwierdzający moje (małe bo małe ale...) doświadczenie?
    Czy umowy są takim dokumentem. Zaznaczę jeszcze, że na umowach mam wypisany
    zakres obowiązków.
    Bardzo dziękuję za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam. Arek Wojdyło.

  • 2. Data: 2004-06-07 14:56:59
    Temat: Re: śwaidectwo pracy a umowa zlecenie
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    umowa-zlecenie nie jest zawierana na mocy KP tylko KC. A tym samym po
    wykonaniu danego zlecenia nie ma wystawianego świadectwa pracy - dokumentu
    poświadczającego świadczenie pracy na mocy kodeksu pracy. Czyli też nie
    będzie ten okres się wliczać do obliczania zasiłku.

    Jedyne, co możesz po takiej pracy zrobić na przyszłość - napisz sobie jak
    najlepszą laurkę (tzw. referencje) i daj do podpisania osobie o jak
    najwyższej pozycji w firmie.

    gromax

  • 3. Data: 2004-06-07 19:41:29
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > dokument stwierdzający moje (małe bo małe ale...) doświadczenie?
    > Czy umowy są takim dokumentem. Zaznaczę jeszcze, że na umowach mam wypisany

    hej, powinieneś mieć zaświadczenie od pracodawcy: zarobki -ile co miesiąc z
    wyszczególnieniem czy były odprowadzane składki i składka na Fundusz Pracy. To
    ważny dokument, bo w przyszłości może Ci akurat do czegoś brakowac te 7
    miesięcy:)
    powodzenia
    Magda

  • 4. Data: 2004-06-08 07:45:32
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poświadczającego świadczenie pracy na mocy kodeksu pracy. Czyli też nie
    > będzie ten okres się wliczać do obliczania zasiłku.

    Będzie.... W skrócie - jeśli zarabiał od najniżeszego krajowego w zwyż...
    Ale w pytaniu nie chodziło
    o zaiłek (bo i tak za krótka praca) tylko o udokumentowanie doświadczenia
    zawodowego. I tutaj chyba brak
    jednoznacznych dokumentów...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2004-06-08 11:46:49
    Od: "Matijaz" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ryba" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokument stwierdzający moje (małe bo małe ale...) doświadczenie?
    > Czy umowy są takim dokumentem. Zaznaczę jeszcze, że na umowach mam

    Z praktyki wiem, ze jedyne co moze Ci wystawic to referencje, ktore sobie
    bedziesz musial sam napisac (tylko nie przesadzaj ;)) Niech Ci to w firmie
    podpisze gosc, z ktorym wspolpracowales, zapytaj sie tez o zgode na
    umieszczeniu kontaktu do niego w sekcji "referencje" Twojego CV.

    Pozdro
    Matijaz