PracaGrupypl.praca.dyskusjeZa dużo informatyków? › Re: Za dużo informatyków?
    From: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Za dużo informatyków?
    Date: Wed, 29 May 2002 16:33:02 +0200
    Sender: c...@p...onet.pl@195.27.162.68

    Witam

    "Michał M." <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:ad2m8j$5u4$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Jestem uczniem gimnazjum trzeciej klasy gimnazjum. Pewna nauczycielka
    > powiedziała nam dziś, "kto dziś planuje być w przyszłości informatykiem
    jest
    > lekko niepoważny. Informatyków w Polsce mamy tyle, że starczy ich na cały
    > świat". Lekko mnie to zdziwiło bo... bo wszyscy wiedzą jak wygląda rynek
    > pracy. Do tego rozwój technologii w przyszłości spowoduje zwiększone
    > zapotrzebowanie na programistów...
    >
    > Ale czy patrząc na tą sytuację obiektywnie... istnieje zagrożenie
    przesytu?

> [...]

    W pewnym sensie twoja nauczycielka miala racje. Na razie rynek juz jest
    przesycony
    w Polsce i informatykow, nawet tych z wysokimi kwalifikacjami jest duzo.
    Duzy w tym udzial ma dekoniunktura na Zachodzie. Bez inwestycji za daleko
    nie
    zajdziemy.
    Ze wzgledu na wysokie zainteresowanie tym zawodem, obecnie pracodawcy
    maja w czym wybierac. Szczegolnie, gdy do naszych granic wschodnich puka
    bez przerwy tania armia dobrych informatykow. Ale na zachodzie wciaz widze
    duze szanse dla rodakow z racji starzenia sie spoleczenstwa i braku
    mozliwosci
    przestawienia sie na nowe technologie.
    Z drugiej strony z taka sytuacja mielismy juz (i mamy) do czynienia obecnie.
    Cala rzesza bezrobotnych specjalistow d/s marketingu i zarzadzania jest bez
    pracy
    lub pracuje za marne grosze.

    Tak wiec odpowiedajac na twoje pytanie: tak i nie. Tak, jesli nie masz
    doswiadczenia i tym samym zanizac rynku pod wzgledem zarobkow. Chyba
    ze jestes wzietym specjalista, ktory potrafi sie sprzedac i zna swoja
    wartosc.

    Pozdrawiam
    Pawelek