PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS i tzw. II filar › ZUS i tzw. II filar
    From: <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: ZUS i tzw. II filar
    Date: 4 Jun 2002 08:49:42 +0200

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Problem nie jest do końca związany z tematyką grupy, aczkolwiek
    wydaje się do być mimo wszystko grupa najbardziej odpowiednia.

    Problem jest następujący: jak wszyscy zapewne pamiętają reforma
    ubezpieczeń społecznych wiązała się z wyborem przez ubezpieczonych
    funduszy emerytalnych. Jako że przynależność do II filaru jest
    obligatoryjna, tym, którzy takiego wyboru nie dokonali, miano
    ów fundusz wylosować.

    Pracuję zawodowo od 01.03.1999 (bez przerw), więc z natury rzeczy
    byłem osobą, która w momencie wcielania reformy w życie była już
    ubezpieczeniem społecznym objęta. Postanowiłem nie wybierać OFE
    sam, a zdać się na losowanie (do czego miałem prawo).

    Niedawno zainteresowałem się tematem głębiej i postanowiłem sprawdzić
    do jakiegoż to OFE należę oraz jak wygląda sytuacja z odprowadzanymi
    tamże składkami. ZUS dysponuje odpowiednim formularzem wniosku o
    udostępnienie takiej informacji, z którego skorzystałem. Pocztą
    otrzymałem odpowiedź: "brak jest zgłoszenia przynależności do OFE".
    Jednoczesnie ZUS nie kwestionuje faktu, iż składki na ubezpieczenie
    społeczne były przez pracodawcę opłacane regularnie (dysponuję
    formularzami RMUA za wszystkie miesiące). Wygląda zatem na to, że:

    1. komuś nie chciało się szukać i odpowiedział na odczepnego, lub

    2. faktycznie nie wylosowano mi OFE.

    I teraz pytanie: jakie konkretnie przepisy regulują szczegółowo
    opisane wyżej kwestie? Przydałoby mi się to do wyjaśnienia tej
    sprawy.

    Za wszelką pomoc dziękuję z góry i pozdrawiam,

    M_P_