PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZMiana etatu i warunkow pracy - Forma!!!!!!!!

  • 1. Data: 2005-05-31 08:36:39
    Temat: ZMiana etatu i warunkow pracy - Forma!!!!!!!!
    Od: "Ana" <i...@p...onet.pl>

    Witajcie,
    mam taki problem, od Lutego 2005 mam nowe stanowisko pracy oraz zwiekszone
    wynagrodzenie, zmienione na podstawie aneksu do glownej umowy o prace na czas
    nieokreslony.
    Jednak po paru miesiacach passy firma moja zaczela podupadac i paru
    kontrahentow odeszlo, wiec pracodawca postanowil zmniejszyc mi etat z calego
    na 3/4 i automatycznie wynagrodzenie, co stalo sie za obopolna nasza zgoda. Ta
    zmiana ma sie odbyc od 1 maja. Mam pytanie: w jakiej formie pisemnej ma sie to
    odbyc? Aneksu, porozumienia zmieniajacego? Nadmieniam ze w nowym porozumieniu
    bedziemy nawiazywac o do umowy o prace (w kwestii zmiany etatu) i do
    poprzedniego aneksu (w kwestii wynagrodzenia i nie zmieniajacego sie
    stanowiska pracy). Czy mamy nawiazywac w nowym porozumieniu do poprzedniego
    aneksu i umowy jednoczesnie, w jakiej formie ma sie to odbyc? Czy moze on byc
    w takiej formie jak ponizej? Z gory dziekuje za odpowiedzi i rady . ANA

    ANEKS do Umowy o Pracę
    zawartej dnia
    W umowie o pracę z dnia roku oraz w Aneksie do Umowy o pracę zawartej dnia 01
    zawartym w trybie porozumienia zmieniającego dnia
    zawartymi
    pomiędzy Pracownikiem ,
    a Pracodawcą strony za obopólnym porozumieniem wprowadzają następujące zmiany:
    § 1.
    Punkt 3. w Umowie o pracę zawartej dnia dotyczący wymiaru czasu pracy
    otrzymuje brzmienie:
    &#8222;3) Wymiar czasu pracy: &frac34; etatu (6 godzin dziennie)&#8221;

    § 2.
    Punkt 2. Aneksu do Umowy o pracę zawartej dnia . zawarty w trybie porozumienia
    zmieniającego dnia dotyczący wynagrodzenia otrzymuje brzmienie:
    &#8222;Punkt 2. wynagrodzenie &#8211; 0 PLN brutto płatnych w ostatnim roboczym dniu

    miesiąca&#8221;

    § 3.
    Pozostałe warunki Umowy o pracę zawartej dnia 01 sierpnia 2004 roku oraz
    Aneksu do Umowy o pracę zawartej . zawartego w trybie porozumienia
    zmieniającego dnia pozostają bez zmian.

    § 4.
    Zmienione warunki pracy obowiązują od dnia 01 maja 2005 roku.

    § 5.
    Aneks sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej
    ze stron.

  • 2. Data: 2005-05-31 11:54:51
    Temat: Re: ZMiana etatu i warunkow pracy - Forma!!!!!!!!
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 31 May 2005 10:36:39 +0200, "Ana" <i...@p...onet.pl>
    zakodował:
    >zmiana ma sie odbyc od 1 maja. Mam pytanie: w jakiej formie pisemnej ma sie to
    >odbyc?

    Może być aneks - jeżeli obydwie strony się na to zgadzają na zawarte w
    tym aneksie warunki.
    Może być w formie wypowiedzenia warunków pracy i płacy - wtedy biegnie
    okres wypowiedzenia (tak samo jak przy wypowiadaniu umowy) i dopiero
    po tym okresie (długość zależna przy umowie na czas nieokreślony od
    stażu pracy u tego pracodawcy) dopiero zaczynają obowiązywać nowe
    warunki. Pracownik może do połowy okresu wypowiedzenia złożyć
    oświadczenie, że nie przyjmuje nowych warunków - wtedy umowa po
    upływie okresu ulega rozwiązaniu (i w tej sytuacji trudno będzie
    pracodawcy udowodnić, że to nie były przyczyny ekonomiczne - a to
    oznacza, że jeżeli zatrudnia powyżej 20 osób to musi jeszcze wypłacić
    odprawę).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-05-31 13:46:56
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

> [...]
    > pracodawcy udowodnić, że to nie były przyczyny ekonomiczne - a to
    > oznacza, że jeżeli zatrudnia powyżej 20 osób to musi jeszcze wypłacić

    Aneks jest jak najbardziej poprawną formą - o ile obie strony nie mają nic
    przeciwko temu.

    O ile byś się nie zgodził na nowe warunki, wówczas taka zmiana warunków
    umowy jest równoważna z tzw. wypowiedzeniem zmieniającym.
    Oznacza to, że przezokres wypowiedzenia pracodawca byłby zmuszony wypłacać
    ci dotychczasowe wynagrodzenie, ale niestety po upływie okresu wypowiedzenia
    (albo od razu zamiast wypowiedzenia zmieniającego) mógłbyś dostać normalne
    wypowiedzenie umoy o pracę.

    I nawet jeśli racja byłaby po twojej stronie, czyli wypowiedzenie byłoby
    bezzasadne to musiałbyś skierować sprawę dosądu pracy, a wiadomo to może
    trwać (w zalezności od miejsca) od kilku miesięcy do nawet 2 lat. Jedyne co
    mógłbys uzyskać to odszkodowanie za bezzasadne wypowiedzenie oraz
    odszkodowanie za okres pozostawania bez pracy (sądy rzadko orzekają
    przywrócenie do pracy), a wysokość takiego odszkodowania waha się (w
    zależności od stazu pracy) od 1 do 3 miesięcznego wynagrodznia. Ale chyba
    nie oto chodzi - suma sumarum, jak masz ochotę dalej tam pracować - to jak
    najbardziej prawidłową formązmiany warunków pracy jest obopólnie podpisany
    Aneks do umowy.

    pzdr.