PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wysokość diety będąc w delegacji - pilne!

  • 1. Data: 2006-04-12 14:10:01
    Temat: Wysokość diety będąc w delegacji - pilne!
    Od: "azdeim" <n...@n...surname.ie>

    Witam, ustawowa wysokość diety w Irlandii wynosi45 Eur/dzien dla osob
    oddelegowanych tam do pracy. Czy moj pracodawca moze legalnie podpisac ze
    mna umowe o prace na np - 1200 zl brutto + delegacje 200 zl/dzien? Oczywiste
    jest, ze on placi podatek i zus tylko z 1200, ale czy podwyzszanie kwoty 45
    Euro (do 200 - 210 zl)jest dopuszczalne i legalne? Nadmienie, ze nie
    wypisujemy w ogole delegacji, choc jestesmy w Irlandii juz dosc długo
    wynagrodzenie oraz diety (200 - 210 zl za dzien) otrzymujemy systematycznie
    na konto nie podpisujac nic. Czy to jest legal, czy mamy haka na pracodawce?
    Taka juz nasza dola pracujacych u polskiego sasranego pośrednika w promo z
    pół ceny. Pomóżcie nam go utopić...

    Darek

  • 2. Data: 2006-04-12 14:23:33
    Temat: Re: Wysokość diety będąc w delegacji - pilne!
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

> [...]
    pracodawce?
    > Taka juz nasza dola pracujacych u polskiego sasranego pośrednika w promo z

    Pracodawca moze wyplacac Ci wyzsza diete. Nie moze tylko nizszej, chyba ze
    zapewnia Ci wyzywienie lub jego czesc - wszystko jest okreslone.
    To, co w diecie wychodzi ponad diete okreslona rozporzadzeniem, powinno byc
    opodatkowane.
    Delegacje powinby byc wystawiane i rozliczane. Ile siedzisz na tej
    delegacji? Bo moze dopiero po powrocie zostanie wystawiony rachunek kosztow
    podrozy?
    Zamiast topic pracodawce, zmien prace, jesli Ci warunki nie odpowiadaja:).
    Moze ktos inny bedzie zadowolony...

    pozdrawiam,
    joan

  • 3. Data: 2006-04-12 14:46:19
    Od: "azdeim" <n...@n...surname.ie>

> [...]
    > podrozy?
    > Zamiast topic pracodawce, zmien prace, jesli Ci warunki nie odpowiadaja:).

    Dzięki, siedzimy w Irlandii od marca ub.r. w domu bywamy co 3-4 miesiące na
    2 tygodnie. Utopić pracodawcę chcemy, gdyż p[racowaliśmy jak za bezcen,
    często poniżej minimum socjalnego w irlandii (5,50 Eur/h) pracując kilka
    sobót i niedziel w miesiącu za te 1200 + 6000 zł... porażka. Irlandczycy
    nieświadomi wszystkiego mówili nam - no to za tyle sobót i niedziel to
    będziecie bogaci! Przypadkowo trfiła nam w ręce umowa pomiędzy naszym
    pracodawcą (pośrednikiem) a firmą dla której pracujemy w Irlandii. Krew nas
    zalała ile on na nas zarabia! Dogadaliśmy się z irlandczykami, wiedzą ile on
    nam płacił, my wiemy ile oni jemu i jakie były czyje koszta (mieszkanie,
    telefon, samolot etc) - nasz pracodawca jest już spalony, my pracujemy
    bezpośrednio w irlandzkiej firmie od kilku dni za prawdziwsze pieniądze, on
    stracił ponad 20 pracowników i kontrakt, zmuszono go do wypłacenia
    wszelakich zaległości (w trakcie wypłacania) i do wystawienia nam
    pozytywnych świadectw pracy, w przypadku skrzywdzenia któregokolwiek z
    naszej 20-tki, nasz nowy pracodawca wstrzymuje przelew dla pośrednika do
    momentu załagodzenia. tacy są irlndczycy, niebo a ziemia z tymi naszymi
    zdziercami!
    Zresztą... Chyba sam się wykończy, bez sensu topić go...

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-12 14:46:20
    Od: "news" <n...@g...pl>

    hm a w jakim miescie jestescie?
    sam szukam namiarow na jakas firme do wyjazdu ale nie wiem do czego zaczac?

  • 5. Data: 2006-04-12 17:52:11
    Od: "azdeim" <n...@n...surname.ie>

    zacznij od www.gazeta.ie
    tam masz od a do z wszystko