PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy przed jej rozwiazaniem

  • 1. Data: 2004-11-23 16:14:34
    Temat: Wypowiedzenie umowy przed jej rozwiazaniem
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Witam

    Mam taki problem. Pracuje w budzetowce. Umowa jest od konca tego roku(wiem,
    ze mialabym ja przedluzona). Jednak w miedzy czasie dostalam lepsza
    propozycje pracy. Prace w nowym miejscu mialabym podjac od 01.12. I teraz
    nie wiem co zrobic, wypowiedziec umowe a jesli tak to ile dni powinno byc
    zlozone przed dniem odejscia z pracy? Jak to wszystko zalatwic, zeby nie
    bylo kaszany?

    Poradzcie prosze.

    Pozdrawiam

    Tysia

  • 2. Data: 2004-11-23 16:43:24
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy przed jej rozwiazaniem
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 23 Nov 2004 17:14:34 +0100, "Tysia"
    <t...@b...pl> zakodował:

> [...]
    >zlozone przed dniem odejscia z pracy? Jak to wszystko zalatwic, zeby nie

    Czy w umowie masz zapis o możliwości jej wypowiedzenia? Na jak długo
    została zawarta?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2004-11-23 16:55:17
    Od: "WojtekSz" <w...@g...pl>

> [...]
    > zlozone przed dniem odejscia z pracy? Jak to wszystko zalatwic, zeby nie
    Tak prawdę powiedziawszy to Ty nie masz problemu, tylko zmieniasz pracę, ale
    wracając do tematu próbowałeś wynegocjować zmianę pracy za porozumieniem
    stron - wtedy nic nie tracisz.
    Pozdrawiam
    WojtekSz

  • 4. Data: 2004-11-23 17:17:33
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    > Czy w umowie masz zapis o możliwości jej wypowiedzenia? Na jak długo
    > została zawarta?

    Tam zadnego zapisu nie ma(zaraz jeszcze poszukam ta umowe ale ja nic o tym
    nie wiem zeby tam jakies zapisy byly; to jest chyba najprostsza umowa o
    prace). Umowa zawarta na czas okreslony od 01.09.2004 do 31.12.2004 i tyle.

    Pozdrawiam

    Tysia

  • 5. Data: 2004-11-23 17:21:05
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Użytkownik "WojtekSz" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak prawdę powiedziawszy to Ty nie masz problemu, tylko zmieniasz pracę,
    ale
    > wracając do tematu próbowałeś wynegocjować zmianę pracy za porozumieniem
    > stron - wtedy nic nie tracisz.

    Dziewczyna jestem:))))

    Niby zmieniam ale bede pracowac w innym miescie, tzn. w tym w ktorym
    mieszkam. co to znaczy: probowac negocjowac zmiane pracy za porozumieniem
    stron? Wiem, ze za porozumieniem tzn., ze sie dogadam z obecnym pracodawca
    ale negocjowanie? Wyjasnij mi.

    Pozdrawiam

    Tysia

  • 6. Data: 2004-11-23 18:09:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 23 Nov 2004 18:17:33 +0100, "Tysia"
    <t...@b...pl> zakodował:

> [...]
    >prace). Umowa zawarta na czas okreslony od 01.09.2004 do 31.12.2004 i tyle.

    To nie możesz jej wypowiedzieć (nawet jeżeli jest taki zapis w umowie,
    to jest nieważny).

    Masz teraz następujące opcje:
    1. Porozumienie stron (pracodawca musi się zgodzić na rozwiązanie
    umowy).
    2. Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy (jeżeli w
    ciągu ostatniego miesiąca dowiedziałeś się o naruszeniu przez niego
    podstawowego obowiązku - np. nieterminowa wypłata).
    3. Przestajesz przychodzić do pracy - daje to prawo (ale nie
    obowiązek) pracodawcy rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z winy
    pracownika.

  • 7. Data: 2004-11-23 18:38:09
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

> [...]
    > 3. Przestajesz przychodzić do pracy - daje to prawo (ale nie
    > obowiązek) pracodawcy rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z winy

    To mnie wcale nie pocieszles:(((

    Z tych punktow to tylko ten pierwszy bo reszta odpada.Wyplata na czas a ja
    tez chodze do pracy ( no chyba, ze liczyc urlop, chorobowe, itp.).

    Jedno jest tylko dobre, ze dyrektorke mam bardzo dobra i pewnie sie zgodzi
    choc zachwycona nie bedzie.

    Bardzo Ci dziekuje.

    Pozdrawiam

    Tysia

  • 8. Data: 2004-11-23 20:31:41
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tysia napisał:

    > stron? Wiem, ze za porozumieniem tzn., ze sie dogadam z obecnym pracodawca
    > ale negocjowanie? Wyjasnij mi.

    a masz pewność, że się dogadasz?

    --
    Witiia

  • 9. Data: 2004-11-24 00:31:34
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Niby zmieniam ale bede pracowac w innym miescie, tzn. w tym w ktorym
    >mieszkam.

    no to masz dodatkowy atut :)

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 10. Data: 2004-11-24 20:46:48
    Od: "WojtekSz" <w...@g...pl>

    > Dziewczyna jestem:))))
    Przepraszam Panią ale nieco się rozpędziłem, więc wszystkich traktuję "per
    pan"
> [...]
    > stron? Wiem, ze za porozumieniem tzn., ze sie dogadam z obecnym pracodawca
    Ma Pani kilka atutów i możliwości negocjowania (w najgorszym wypadku skończy
    się to tym, że Panią zwolnią - a chyba o to chodzi - tylko proszę się
    niestarać o dyscyplinarkę ;) ) - gdybym zerknął dokładniej w podpisaną przez
    Panią umowę wtedy dokładniej mógłbym podpowiedzieć kierunki negocjacji, ale
    najprostsza forma to najpierw spróbować się dogadać z pracodawcą, jeżeli to
    nie pomoże proszę spróbować prośby o podwyżkę, a także ponieważ się Pani
    przenosi do innego miasta również może Pani zarządać ekwiwalentu na dojazdy
    lub przeniesienia do filii w mieście do którego Pani się przenosi (muszę
    powiedzieć, że to najczęściej nie wychodzi dla pracodawcy i próbując pozbyć
    się kłopotów idzie na układ tzn. porozumienie stron - chyba że
    szefowi/szefowej naprawdę za wszelką cenę na Pani zależy - wtedy jest
    trudniej ;))
    Pozdrawiam:
    WojtekSz