PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy od pracownika, likwidacja.

  • 1. Data: 2007-07-30 14:00:52
    Temat: Wypowiedzenie umowy od pracownika, likwidacja.
    Od: "FriendOnet" <p...@p...onet.pl>

    W umowie o pracę mam określone miejsce w formie "Firma Szpital...
    ul...."

    Ponieważ Firma przegrała przetarg na usługi dla Spitala,
    moje miejsce pracy ulega likwidacji (konieczność oddania
    pomieszczeń).

    Firma blokuje porozumienia stron i maksymalnie przeciąga,
    aby niedopuścić do przejścia pracowników do firmy wygrywającej.
    Firma blokuje także moje przejście do zupełnie innej firmy.

    Co będzie z pracownikami? Pozostały dwie placówki, dość dalekie i
    z pewnością zwolnienia.
    Tych zwalnianych w przyszłości odcinają od szansy na dalszą pracę.

    Jak najszybciej rozwiązać umowę?
    Art36 par6 mówi o dobrej woli, której się nie spodziewam. Jeden
    miesiąc wypowiedzenia mnie urządza, mam prawo do 3 miesięcy.

    Co z artykułem 36.1? Likwidacja jeszcze nie została ogłoszona? I
    to jest strona pracodawcy.

    Co mogę wykorzystać i jak sfromułować aby jutro zanieść skuteczne
    wypowiedzenie z terminem rozwiązani do 31 sierpnia?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-07-30 14:13:38
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    Firma zawsze była OK wobec ciebie? Nie naruszała twoich praw? Wypłata zawsze
    była w terminie?

  • 3. Data: 2007-07-30 16:58:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8kquc$j4d$1@news.onet.pl FriendOnet

> [...]
    > Art36 par6 mówi o dobrej woli, której się nie spodziewam. Jeden miesiąc
    > wypowiedzenia mnie urządza, mam prawo do 3 miesięcy.
    W obecnej sytuacji nie prawo, a obowiązek i nie tylko ty, ale pracodawca
    również.

    > Co z artykułem 36.1? Likwidacja jeszcze nie została ogłoszona? I to jest
    > strona pracodawcy.
    Na teraz - nic.

    > Co mogę wykorzystać i jak sfromułować aby jutro zanieść skuteczne
    > wypowiedzenie z terminem rozwiązani do 31 sierpnia?
    Jednostronnie i w tym terminie to oprócz tego, co sugeruje Gienek (czyli
    art. 55 §1^1) nie masz raczej możliwości.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-07-30 17:06:16
    Od: "FriendOnet" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Firma zawsze była OK wobec ciebie? Nie naruszała twoich praw?
    > Wypłata zawsze była w terminie?

    Jedyne co jest nie tak, to nie rozliczyli się z nami za okres
    2001-2003 kiedy weszła ustawa, że mamy pracować w wymiarze godzin
    7h35'.
    My pracowałyśmy po 8 godzin i firma jest nam winna z tego tytułu
    pieniądze za nadpracowane godziny.

  • 5. Data: 2007-07-30 17:14:55
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Czyli wal z art. 55 §1^1 KP tak jak napisał to kolega Jotte

  • 6. Data: 2007-07-30 17:26:31
    Od: "FriendOnet" <p...@p...onet.pl>

    > Czyli wal z art. 55 §1^1 KP tak jak napisał to kolega Jotte

    Bardzo Dziękuję Jotte i Gienek, za pomoc.

    Jeszcze małe dopytanie.
    Zamknięcie (oddanie pomieszczeń) nastąpi w ciągu 2 tygodni.
    Pracownicy nie otrzymali żadnych informacji ani dokumentów
    o zmianie miejsca.
    Pozostawić ten temat?