PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie pracy pocztą?

  • 1. Data: 2005-12-21 14:55:25
    Temat: Wypowiedzenie pracy pocztą?
    Od: "dfuse" <d...@p...onet.pl>

    Tak się głośno zastanawiam:

    czy będąc na urlopie wypoczynkowym mogę rozwiązać umowę o pracę poprzez
    wypowiedzenie wysłane za pośrednictwem poczty? (w sensie: mam urlop, chcę
    wypowiedzieć umowę o pracę bez konieczności powrotu z urlopu do firmy -
    wysyłając stosowny dokument wypowiedzenia do działu kadr i do bezpośredniego
    przełożonego za potwierdzeniem odbioru) Problem bierze się z ograniczeń
    czasowych (koniec roku, oferta pracy gdzie indziej itp.)

    pozdr.

    dfuse

  • 2. Data: 2005-12-21 15:50:49
    Temat: Re: Wypowiedzenie pracy pocztą?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 21 Dec 2005 15:55:25 +0100, "dfuse"
    <d...@p...onet.pl> zakodował:

    >czy będąc na urlopie wypoczynkowym mogę rozwiązać umowę o pracę poprzez
    >wypowiedzenie wysłane za pośrednictwem poczty?

    Tak

    >wypowiedzieć umowę o pracę bez konieczności powrotu z urlopu do firmy -

    Co do powrotu do firmy - to pracodawca może odwołać pracownika z
    urlopu w razie potrzeby.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-12-21 21:39:46
    Od: g...@p...onet.pl

    > Co do powrotu do firmy - to pracodawca może odwołać pracownika z
    > urlopu w razie potrzeby.

    w praktyce bardzo trudno jest odwolac pracownika z urlopu - na pracownika
    zwykle nie jest nakladany obowiazek podawania miejsca pobytu w trakcie urlopu
    (w wiec i odbierania poczty), czesto tez nie ma narzuconego obowiazku
    odbierania telefonu czy emaila sluzbowego w trakcie urlopu (o prywatnych nie
    wspominajac).

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2005-12-22 01:00:21
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1be5.000001ed.43a9cba2@newsgate.onet.pl
    g...@p...onet.pl <g...@p...onet.pl> pisze:

    > w praktyce bardzo trudno jest odwolac pracownika z urlopu - na pracownika
    > zwykle nie jest nakladany obowiazek podawania miejsca pobytu w trakcie
    > urlopu
    Podstawa prawna?

    > (w wiec i odbierania poczty),
    Niby dlaczego?

    > czesto tez nie ma narzuconego
    > obowiazku odbierania telefonu czy emaila sluzbowego w trakcie urlopu (o
    > prywatnych nie wspominajac).
    Prywatnych to w ogóle niemozliwe.

    W praktyce prawnie dopuszczalne odwołanie pracownika z urlopu jeśli on tego
    nie dopuszcza i umie się przed tym prawidłowo zabezpieczyć jest
    niewykonalne. Podobnie zresztą jak np. prawnie przewidziana kontrola
    prawidłowości korzystania przez niego ze zwolnienia lekarskiego. To tak
    naprawdę martwe zapisy.

    Jotte