PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG za granicą - jak dymać kato-kaczo-land

  • 1. Data: 2005-12-21 02:12:37
    Temat: DG za granicą - jak dymać kato-kaczo-land
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Jakie są warunki założenia własnej DG za granicą, to znaczy aby formalnym
    adresem firmy (a więc i miejscem gdzie płaci się podatki) było państwo np z
    UE (Czechy, Słowacja, Belgia, Niemcy).

    Chciałbym aby moje podatki nie trafiały do złodziei (przynajmniej nie do
    tych, perspektywa finansowania radia ma ryja tudzież becikowych dla ubogich
    nie koniecznie mnie cieszy), abym w razie choroby mógł być leczony za
    granicą (na stałe mieszkając w Polsce), abym tam miał emeryturę itd.

    Chciałbym w/w zrobić z pozostanie fizycznie w Polsce, bez potrzeby
    dzierżawienia prawdziwego biura o ile się da. Możliwe iż dodatkowo
    chciałbym później zmienić obywatelstwo.

    --
    Rafał Maj

  • 2. Data: 2005-12-21 03:25:33
    Temat: Re: DG za granicą - jak dymać kato-kaczo-land
    Od: Michał <m...@s...net>

    Raf256 wrote:

> [...]
    >
    > Chciałbym w/w zrobić z pozostanie fizycznie w Polsce, bez potrzeby
    > dzierżawienia prawdziwego biura o ile się da. Możliwe iż dodatkowo

    dołączam się do pytania, bo sam nie mam pojęcia. a kusi.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 3. Data: 2005-12-21 07:05:38
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_usuń_to_@interia.pl>

    Z tego co pamiętam - firma chyba musiałaby mieć formę osoby prawnej, a tym
    przypadku do samego tylko jej założenia potrzebny jest konkretnej wysokości
    kapitał, np dla sp. z o.o. jest to teraz w Polsce 50 tys zł.

    Jako osoba fizyczna prowadząca DG płacisz podatki tam gdzie jesteś
    ZMELDOWANY a nie tam gdzie prowadzisz działalność, więc w przypadku który
    opisujesz mógłbyś wręcz płacić więcej podatków bo te w Polsce z tytułu
    zameldowania tutaj roaz być może jakieś lokalne o których np nie wiemy w
    kraju prowadzenia DG.

    Żeby to zrobić skutecznie musiałbyś się prawdopodobnie zameldować za
    granicą, a wtedy mogłoby się okazać że płacenie podatków w EUR nie jest
    wcale łatwiejsze niż w PLN.
    Ponadto mogłoby się okazać że prowadzenie DG w UE jest dużo bardziej
    obwarowane np przepisami o ochronie środowiska. W "starej" UE jest potężna
    biurokracja i potężna machina antykonkurencyjna/antymonopolowa która każe
    spełniac okreslone wymagania - w przeciwnym razie możesz być oskarżony o
    zaniżanie kosztów i z tego tytułu nieuczciwą konkurencję (np istnieją
    rygorystyczne normy okreslające ilość muszli klozetowych w przeliczeniu na
    pracownika i na liczbę zatrudnionych kobiet- na tym tle kilka firm w UE
    zostało oskarżonych o nieuczciwą konkurencję)
    --
    Jackare
    Bytom

  • 4. Data: 2005-12-21 12:38:34
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Jakie są warunki założenia własnej DG za granicą, to znaczy aby formalnym
    > adresem firmy (a więc i miejscem gdzie płaci się podatki) było państwo np
    > UE (Czechy, Słowacja, Belgia, Niemcy).

    Gdzies w necie czytalem ze w DE mozesz zalozyc DG, i za niska kwote
    reprezentuje Cie jakies biuro rachunkowe przed ich US. To byla jakas niska
    kwota, ale sprawdz to w archiwum grupy pl.biznes.

    Pozdrrr... Reksio