PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie 1 czy 3 miesięczne?

  • 1. Data: 2005-08-10 07:12:14
    Temat: Wypowiedzenie 1 czy 3 miesięczne?
    Od: "HarryZimm" <n...@g...pl>

    Witam. Mam pytanie dotyczące wypowiedzenia, szukałem w kodeksie pracy, ale
    nie znalazłem tego co
    chciałem. Mianowicie...Jestem zatrudniony w firmie od 01.09.2002 za pare dni
    minie mi trzy lata
    jak pracuję w tej firmie chciałbym złożyć wypowiedzenie. Jestem zatrudniony
    na umowę o pracę na
    czas nieokreślony. Moje pytanie jest następujące:czy składając wypowiedzenie
    jeszcze w sierpniu
    mam okres wypowiedzenia 1 miesiąc czy to, że okres mojego wypowiedzenia
    przejdzie już na moje 3
    lata w firmie decyduje o tym, że okres wypowiedzenia będzie nie jeden a trzy
    miesięczny? Proszę o
    poważne odpowiedzi za które serdecznie dziękuję.

    Pozdrawiam, HZ

  • 2. Data: 2005-08-10 07:14:57
    Temat: Re: Wypowiedzenie 1 czy 3 miesięczne?
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    3 miesiące, bo przed końcem wypowiedzenia minie Ci 3 lata pracy.

  • 3. Data: 2005-08-10 07:18:34
    Od: "HarryZimm" <n...@g...pl>

    Użytkownik "stokrotka" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:40d7.00000773.42f9a971@newsgate.onet.pl...
    >3 miesiące, bo przed końcem wypowiedzenia minie Ci 3 lata pracy.

    Hmm, a możesz podać jakieś źródło prawne? Wydaje mi się, że liczy się moment
    kiedy składam wypowiedzenie, a nie kiedy sie ono kończy.
    Pozdrawiam HZ

  • 4. Data: 2005-08-10 15:13:14
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ddc9cj$cfv$1@atlantis.news.tpi.pl HarryZimm
    <n...@g...pl> pisze:

> [...]
    > przejdzie już na moje 3
    > lata w firmie decyduje o tym, że okres wypowiedzenia będzie nie jeden a
    1 miesiąc. Jasno stoi w KP.

    > Proszę o poważne odpowiedzi
    Wystarczająco poważnie? ;)

    Jotte

  • 5. Data: 2005-08-10 16:30:23
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    KP:
    Art. 36 [Umowy bezterminowe]
    § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie określony jest
    uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    więcej miejsc, gdzie określono wyliczania czasu zatrudnienia nie znalazłem.
    Można więc domniemywać na podstawie słów "był" (odpowiednio w punktach 1, 2,
    3), że chodzi o czas przepracowany do momentu złożenia wypowiedzenia. Ale
    prawnikiem nie jestem.

  • 6. Data: 2005-08-10 16:45:41
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ddda9o$jf4$1@inews.gazeta.pl gromax
    <g...@N...interia.pl> pisze:

    > Można więc domniemywać na podstawie słów "był" (odpowiednio w
    > punktach 1, 2, 3), że chodzi o czas przepracowany do momentu złożenia
    > wypowiedzenia.
    Nie trzeba domniemywać. Artykuł jasno określa warunki brzegowe okresów
    wypowiedzenia zależne od okresu zatrudnienia, a zatem odnoszące się do
    momentu podjęcia czynności prawnej, nie zaś jej zakończenia.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-08-10 17:03:06
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    w takim razie w okresie wypowiedzenia ktoś kto pracuje nie jest pracownikiem
    zatrudnionym? wg mnie tu może być dylemat, ale prawnikiem nie jestem

  • 8. Data: 2005-08-10 17:19:07
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dddc7m$qnf$1@inews.gazeta.pl gromax
    <g...@N...interia.pl> pisze:

    > w takim razie w okresie wypowiedzenia ktoś kto pracuje nie jest
    > pracownikiem zatrudnionym? wg mnie tu może być dylemat
    No pewnie, że jest zatrudniony, wypowiedzenie != rozwiązanie stosunku pracy.
    Nie bardzo rozumiem Twoją wątpliwość, ale chyba chodzi Ci o to, że
    _w_trakcie_ biegu wypowiedzenia pracownik nabywa prawa aby trwało ono 1
    miesiąc a nie 2 tyg. albo 3 mies. zamiast 1 mies. Jeśli tak, to i owszem,
    nabywa. Ale w momencie jego składania (czyli rozpoczęcia biegu
    wypowiedzenia) ich nie posiadał.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-08-10 17:40:28
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

> [...]
    > miesiąc a nie 2 tyg. albo 3 mies. zamiast 1 mies. Jeśli tak, to i owszem,
    > nabywa. Ale w momencie jego składania (czyli rozpoczęcia biegu

    czyli z tego można wnioskować, że chodzi o stan zatrudnienia na moment
    wypowiedzenia (ew. czas od którego liczy się wypowiedzenie - odpowiednio
    koniec tygodnia albo miesiąca). w sumie warto wiedzieć jak to się liczy :)

    > --
    > Pozdrawiam
    > Jotte

    gro

  • 10. Data: 2005-08-10 18:06:29
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dddeef$5eh$1@inews.gazeta.pl gromax
    <g...@N...interia.pl> pisze:

    > czyli z tego można wnioskować, że chodzi o stan zatrudnienia na moment
    > wypowiedzenia (ew. czas od którego liczy się wypowiedzenie - odpowiednio
    > koniec tygodnia albo miesiąca). w sumie warto wiedzieć jak to się liczy :)
    Nie. Okres wypowiedzenia zależy od czasu zatrudnienia w momencie jego
    składania.
    Koniec okresu wypowiedzenia określony jest (odpowiednio do czasu jego
    trwania) w art. 30 KP.

    Jotte