PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie

  • 1. Data: 2007-02-28 08:24:15
    Temat: Wypowiedzenie
    Od: "monia" <d...@p...onet.pl>

    Mam pytanie czy można zwolnic pracownika w ciąży w czasie urlopu
    wypoczynkowego ?

    Z góry dziękuję za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-02-28 10:01:43
    Temat: Re: Wypowiedzenie
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Pracownika w ciąży nie można zwolnić.
    Pracownika na zwlnieniu lekarskim nie można zwolnić.
    Pracownika na urlopie - nie pamiętam dokładnie, ale też chyba nie.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-02-28 10:17:31
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 11:01:43 +0100, Jackare napisał(a):

    > Pracownika w ciąży nie można zwolnić.

    Ale umowę wypowiedzieć można - w przypadkach określonych w KP.

    > Pracownika na zwlnieniu lekarskim nie można zwolnić.

    Eee - można, i to nawet bez okresu wypowiedzenia. Art 53 KP.

  • 4. Data: 2007-02-28 13:34:40
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    > Ale umowę wypowiedzieć można - w przypadkach określonych w KP.

    > Eee - można, i to nawet bez okresu wypowiedzenia. Art 53 KP.

    Oczywiście, lae trzeba mieć podstawy.
    A jeśli pracownik udowodni, że zostałzwolniony z powodu ciąży, a nie z innego powodu,
    to pracodawca musi anulować to zwolnienie.

    Serdeczne pozdrowienia.
    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-02-28 15:50:57
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 14:34:40 +0100, Marcin P. napisał(a):

    > Oczywiście, lae trzeba mieć podstawy.

    I co wniosłeś swoim postem?
    Przecież napisałem o przypadkach określonych w KP w sytuacji których można
    wręczyć wypowiedzenie umowy o pracę - prawda?
    Jackare stanowczo twierdził że nie można.

    > A jeśli pracownik [..]

    Bez znaczenia w kontekście poruszanego tematu.
    Jackare twierdził że nie można tego czy tamtego - wskazałem mu (i innym
    także) że w *uzasadnionych przypadkach* można wypowiedzieć umowę.

  • 6. Data: 2007-03-01 07:24:50
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    monia wrote:

    > Mam pytanie czy można zwolnic pracownika w ciąży w czasie urlopu
    > wypoczynkowego ?
    >
    > Z góry dziękuję za podpowiedzi.

    Mam radę, zatrudnij sobie lepiej kadrową, pracownica w ciąży jest
    teoretycznie nie do ruszenia i tak powinieneś się cieszyć, że wykorzystuje
    urlop a nie poszła na zwolnienie lekarskie. Uważaj jak zwolnisz taką osobę
    to licz się z tym, że na tym możesz wiele stracić:
    1) Sąd pracy bez dłuższego zastanawiania się poleci przywrócenie stosunku do
    pracy oraz wypłatę zaległych wynagrodzeń wraz z odsetkami.
    2) PIP walnie Ci karę.
    3) Jak dobrze pójdzie to pracownica może wywalczyć sobie odszkodowanie za
    dyskryminację.

  • 7. Data: 2007-03-01 22:45:45
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:es5v88$4r0$2@nemesis.news.tpi.pl>
    Herakles <h...@b...pl> pisze:

    > Mam radę, zatrudnij sobie lepiej kadrową, pracownica w ciąży jest
    > teoretycznie nie do ruszenia i tak powinieneś się cieszyć, że
    > wykorzystuje urlop a nie poszła na zwolnienie lekarskie.

    LOL.
    Oczywiście nie przyszło Ci do głowy, że pytanie zadał sam pracownik? :>

    --
    Nixe