PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV - dysortografia

  • 1. Data: 2007-02-27 19:53:44
    Temat: CV - dysortografia
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    Witam,

    mam taki mały problem z CV. Chcę być uczciwy (wiem, rzadkość w tych czasach)
    i zamieścić w swoim życiorysie informację o tym, że jestem dysortografikiem*
    (czyli mam problemy z ortografią). Nie jest to po prostu papierek, który
    załatwili rodzice dziecku, ale moja wada, z którą walczę, jednak często
    przegrywam (potrafiłem błędnie napisać kiedyś swoje nazwisko...).

    Teraz kwestia: czy powinienem informować o tym fakcie przyszłego pracodawcę
    czy potraktować to jako mój osobisty (jeśli można tak to nazwać) problem?

    Stanowiska związane z branżą IT.

    Pozdrawiam
    B.Z.

    *nie mylić z dysleksją - problemy z czytaniem i dysgrafią - problemy z
    czytelnym pisaniem

  • 2. Data: 2007-02-27 20:00:28
    Temat: Re: CV - dysortografia
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 27-02-2007 o 20:53:44 Bartek <bolivar CosTamJeszcze autograf.pl>
    napisał(a):

    > Teraz kwestia: czy powinienem informowaae o tym fakcie przysz?ego
    > pracodawc?
    > czy potraktowaae to jako mój osobisty (je?li mo?na tak to nazwaae) problem?
    >
    > Stanowiska zwi?zane z bran?? IT.

    Czy będziesz się pisemnie komunikował z kimś istotnym biznesowo? Uwaga:
    NIE chodzi o Twoich ewentualnych szefów, tylko na przykład o klientów
    firmy. Support? Pisanie manuali?
    Przemyśl to i tym podobne. Jeśli odpowiedź brzmi "nie" - nie masz powodu
    ukrywać swojej dysortografii. Jeśli "tak" - raczej nie aplikuj.

    (Oczywiscie CV i LM musisz dać komus do sprawdzenia i wysłac je
    bezbłędnie.)

    --
    """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""

  • 3. Data: 2007-02-27 20:06:31
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Bartek napisał(a):
> [...]
    > czy potraktować to jako mój osobisty (jeśli można tak to nazwać) problem?
    A szukasz pracy jako... bo jesli jako polonista czy korektor w
    wydawnictwie, to jak najbardziej. Ale jesli jako, dajmy na to,
    telefonista w call center to juz nie bardzo. Jak myslisz - osoba z wada
    wzroku pisze w cv ze nosi okulary?
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-02-27 20:12:27
    Od: j...@v...pl

> [...]
    > czy potraktować to jako mój osobisty (jeśli można tak to nazwać) problem?

    Znam programistę, który ma podobne problemy. Z tego co opowiadał też się musiał
    swego czasu bardzo pilnować jak się podpisywał. Nie przeszkadzało mu to jakoś w
    pracy. O ile mi wiadomo nie informował o tym specjalnie pracodawcy, ale też się
    z tym nie krył. Po prostu taka przypadłość bez wpływu na pracę.

    Pozdrawiam - Jantoni

  • 5. Data: 2007-02-27 20:20:13
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > ukrywać swojej dysortografii. Jeśli "tak" - raczej nie aplikuj.
    >
    > (Oczywiscie CV i LM musisz dać komus do sprawdzenia i wysłac je

    Hmmm, ciekawe podejście patrząc na obecne MSO i OO. Ofert pisałem sporo, ale
    jak na razie 100% w Wordzie/Writerze/innym Edytorze ;-).

    Dziekuję za opinię.

    B.Z.

  • 6. Data: 2007-02-27 20:21:32
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > w call center to juz nie bardzo. Jak myslisz - osoba z wada wzroku pisze w

    Raczej (jak pisałęm) IT. Przykład z okularami naprawdę trafił do mnie.

    > badzio
    B.Z.

  • 7. Data: 2007-02-27 20:24:18
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 27-02-2007 o 21:20:13 Bartek <bolivar CosTamJeszcze autograf.pl>
    napisał(a):

    > Hmmm, ciekawe podej?cie patrz?c na obecne MSO i OO

    OO ma słownik, zdaje się, ten sam co w Literakach na kurnik.pl. RATUNKU! :D

    --
    """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""

  • 8. Data: 2007-02-27 20:25:08
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > też się
    > z tym nie krył. Po prostu taka przypadłość bez wpływu na pracę.

    Przyznam, że właśnie z tego powodu zostawiłem programowanie (no może nie do
    końca ;-) ) - za dużo problemów ze sprawdzaniem własnych błędów (czyli p=b,
    g=d).

    Wcześniej też nigdy się z tym nie kryłem*- raczej w luźnej rozmowie o tym
    informowałem (np. historia z błędem w nazwisku).

    > Pozdrawiam - Jantoni

    Pozdrawiam
    B.Z.

    *wcześniej też nie pisałem CV - raczej praca była na zasadzie
    polecenia/przypadkowej rozmowy/przyjścia na spotkanie

  • 9. Data: 2007-02-27 20:32:12
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    Użytkownik "Tomek P." <a...@y...pl> napisał w wiadomości

    > OO ma słownik, zdaje się, ten sam co w Literakach na kurnik.pl. RATUNKU!
    > :D

    Ale ma :D.

    Przyznam, że jeszcze nie miałem "wpadki" - może kwestia szczęścia ;-)

    Pozdrawiam
    B.Z.

  • 10. Data: 2007-02-27 21:36:25
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Bartek napisał(a):
    > Przyznam, że właśnie z tego powodu zostawiłem programowanie (no może nie do
    > końca ;-) ) - za dużo problemów ze sprawdzaniem własnych błędów (czyli p=b,
    > g=d).
    Nom... mialem kolege z taka przypadloscia jak Twoja. Korzystajac z jego
    kodu (jakies klasy, biblioteki) nieraz bylo wesolo - jak pracowalem w
    srodowisku bez intellisense, znalem nazwy klas/funkcji i pisalem je z
    glowy (znaczy sie poprawnie jezykowo/ortograficznie) kod zawieral
    identyfikatory bledne z punktu widzenia jezykowego.
    No ale zaraz na poczatku powiedzial ze ma dysortografie, wszyscy
    przyjeli to do wiadomosci i tyle :)
    --
    badzio