PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie

  • 1. Data: 2006-01-18 19:19:12
    Temat: Wypowiedzenie
    Od: "Ralfi" <r...@w...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow

    Mam takie male pytanko. Dzis (18.01.2006) zlozylem wypowiedzenie.
    Zatrudniony jestem na czas nieokreslony i pracuje w firmie 2 lata.Wedlug
    Kodeksu Pracy przysluguje mi 1 miesiac okresu wypowiedzenia. Mam jeszcze 10
    dni zaleglego urlopu. Czy wypowiedzeni bedzie naliczane od 19 czy dopiero od
    1 lutego. Dlaczego pytam, gdzyz mam zabukowany bilet na samolot na 10
    lutego. Chcialbym pracowac do 8 lutego, a 9 lutego odebrac wszystkie
    papiery. Czy jest to mozliwe?
    Moj pracodawca jest "osoba utradniajaca zycie" i nie chce mnie puscic z
    firmy. Co mam zrobic?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2006-01-18 21:18:05
    Temat: Re: Wypowiedzenie
    Od: pawo2000 <pawo2000@_NOSPAM_.wp.pl>

    Hello Ralfi,

    chyba masz przerabane....
    1) 1 miesiac wypwiedzenia jest liczony od pierwszego dnia nastepnego miesiaca
    kalendarzowego.

    2) 10 dni roboczych zaległego urlopu ktory mozesz odjac od tego czasu - bedziesz
    wolny 18.02, ale... :-)

    3) Zakladajac ze te 10 dni to zalegly z zeszlego roku to przepracowujac 2
    miesiace w tym roku masz prawo do (2/12) * 30 dni roboczych urlopu za ten
    rok - co daje dodatkowo 5 dni roboczych (jelsi nie miales urlopu w tym roku)

    4) dodatkowe 5 dni roboczych daje 11.02 - teoretycznie :-)

    5) Niech mnie ktos poprawi... jak sie myle...ale pracodawca ma prawo nie
    pozwolic Ci odejsc przed koncem okresu wypowiedzenia i zdecydowac się na
    rekompensatę proporcjonalna do Twojej pensji.

    6) Ogolnie ja bym probowal sie dogadac mimo wszystko i wykuł Prawo Pracy
    na blachę (rodzial dot. warunkow wypowiedzenia jest krotki) ...

    /Patryk

    --
    pawo2000
    [spadam bo za duzo gadam]

  • 3. Data: 2006-01-18 21:42:59
    Od: "Andrzej Nowacki" <a...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Ralfi" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moj pracodawca jest "osoba utradniajaca zycie" i nie chce mnie puscic z
    > firmy. Co mam zrobic?

    pawo2000 napisal juz wszystko, wiec ja tylko dodam, ze masz nastepujace
    wyjscia:

    1) Pojsc na L4 (teraz to sie inaczej nazywa, ale wiesz o co chodzi) - nie
    powinno byc problemu z lekarzem - na 1 miesiac powinien wystawic bez
    problemu. Uwazaj tylko zeby na L4 bylo zaznaczone "chory moze chodzic". To
    rozwiazanie polecam ci - tak wlasnie zrobil moj kolega jak wyjezdzal do
    pracy do Irlandii, a sytuacje mial wypisz wymaluj taka jak twoja. Szef nic
    nie mogl mu zrobic.

    2) Porzucenie pracy - ale to odradzam

  • 4. Data: 2006-01-18 21:44:04
    Od: "Andrzej Nowacki" <a...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej Nowacki" <a...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy do Irlandii, a sytuacje mial wypisz wymaluj taka jak twoja. Szef nic

    lekarzowi tylko powiedz prawde o co ci chodzi, a nie sciemniaj ze jestes
    chory

  • 5. Data: 2006-01-18 21:47:45
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > 1) Pojsc na L4 (teraz to sie inaczej nazywa, ale wiesz o co chodzi) - nie
    ZUS ZLA

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2006-01-18 21:56:35
    Od: "Andrzej Nowacki" <a...@N...wp.pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
    > ZUS ZLA

    heh faktycznie - malo korzystam, wiec nie wiedzialem

  • 7. Data: 2006-01-18 22:11:32
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 1/18/2006 10:44 PM, Andrzej Nowacki wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Nowacki" <a...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
    >

    > lekarzowi tylko powiedz prawde o co ci chodzi, a nie sciemniaj ze jestes
    > chory

    E, nie poprzestawaj na półśrodkach.

    Jak nie zechce dać zwolnienia, przywal mu z bejzbola.
    Jak nie da rady z lekarzem, idź do szefa i przyłóż mu kałacha do tego
    wrednego tłustego kałduna, kałacha kupisz od Ukraińców bez problemu.
    Alternatywnie, zawsze możesz podejść do sprawy na poważnie: porwij jakąś
    awionetkę i zaatakuj Pałac Kultury. Albo Sejm. Albo Pałac Prezydencki,
    to na pewno napiszą o Tobie w gazetach i szef się złamie.
    Albo porwij kota Busia, należącego do Brata Naszego Prezydenta i
    postrasz, że mu wąsy obeteniesz. Dobra, tu już się trochę zagalopowałem.

    Zauważ, że dzięki użyciu w niniejszym tekście odpowiednich słów
    kluczowych (kot, prezydent) ten list na pewno został już przechwycony
    przez BOR, ABW a pewnie i CIA. Więc możesz darować sobie te lewe
    zwolnienia, bo i tak wszyscy będą już mieli na Ciebie oko.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "- Proszę pokazać język. Proszę powiedzieć trzydzieści trzy. Oddychać.

  • 8. Data: 2006-01-18 22:48:06
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Wedlug Kodeksu Pracy przysluguje mi 1 miesiac okresu
    > wypowiedzenia. [..] Czy wypowiedzeni bedzie naliczane od 19 czy
    > dopiero od 1 lutego.

    To drugie.

    > Mam jeszcze 10 dni zaleglego urlopu.

    Możesz dostać również wypłatę za zaległy urlop zamiast "wolnego"

    > Moj pracodawca jest "osoba utradniajaca zycie" i nie chce mnie
    > puscic z firmy.
    > Co mam zrobic?

    Masz problem. Najbezpieczniej zmienić termin biletu lub udać się
    na negocjacje do szefa.

    J.K.
    --
    http://rsnb.republika.pl