PracaGrupypl.praca.dyskusje › Badania lekarskie - lekarz medycyny pracy

  • 1. Data: 2006-01-18 18:47:39
    Temat: Badania lekarskie - lekarz medycyny pracy
    Od: "jay7" <d...@m...me>

    Witam,

    Mam taki problem. Musze zrobic okresowe badania lekarskie. Zostalem
    poinformowany, ze musze zrobic je w konkretnym zakladzie. Czy pracodowca ma
    prawo mi narzucic gdzie mam robic okresowe badania lekarskie? Na logike
    wydawaloby sie, ze kazdy lekarz medycyny pracy moglby je zrobic? Natomiast
    moj pracodawca twierdzi, ze zgodnie z prawem on moze mi to narzucic. Dla
    mnie sprawa jest klopotliwa z powodow logistycznych.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-01-18 22:42:32
    Temat: Re: Badania lekarskie - lekarz medycyny pracy
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

> [...]
    > pracodawca twierdzi, ze zgodnie z prawem on moze mi to
    > narzucic. Dla mnie sprawa jest klopotliwa z powodow

    Ma umowę z przychodnią? I pewnie - jeżeli sam sobie zapłacisz
    nie będzie różnicy, gdzie.
    Ale - żeby brać coś na logikę, należy mieć więcej danych,
    których być może i Ty nie masz.

    J.K.
    --
    http://rsnb.republika.pl

  • 3. Data: 2006-01-18 22:51:58
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Mam taki problem. Musze zrobic okresowe badania lekarskie. Zostalem
    i je zrób. jak nie chcesz płacić z własnej kieszeni, zrób je w zakładzie z
    którym twoja firma ma podpisaną umowę.
    to jest proste - badania możesz robić gdzie ci się zywnie podoba. i do
    ciebie nalezy wybór czy chcesz extra wydawać kase czy też nie
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-01-19 12:14:55
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dqmgsh$alc$1@inews.gazeta.pl gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > jak nie chcesz płacić z własnej kieszeni, zrób je w zakładzie z
    > którym twoja firma ma podpisaną umowę.
    2 czy 3 razy robiąc badania okresowe zrezygnowałem z usług lekarza medycyny
    pracy z którym pracodawca miał umowę. Badania wykonałem u wybranego przeze
    mnie (uprawnionego) lekarza. Zapłaciłem kasę, rachunek przedstawiłem
    pracodawcy i otrzymałem zwrot kosztów.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-01-23 18:17:22
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    pracodawca dał Ci skierowanie do konkretnej przychodni, w której
    powinieneś wykonać wstępne/okresowe badania lekarskie.
    Pracodawca ma obowiązek zawarcia umowy z wybraną przychodnią medycyny
    pracy na wykonywanie wstępnych/okresowych/kontrolnych badań lekarskich
    pracowników oraz sprawowanie kontroli nad warunkami pracy w firmie na
    konkretnych stanowiskach.
    Przy zawarciu umowy z konkretną przychodnią pracodawca zwykle ma
    możliwość wynegocjowania korzystniejszych cen niż w przypadku
    pojedynczych badań.
    Wniosek: pracodawca może nie zgodzić się na pokrycie kosztu badań
    lekarskich wykonanych w innej przychodni, przez lekarza nie znającego
    warunków na poszczególnych stanowiskach w danej firmie.

    wa

  • 6. Data: 2006-05-12 18:23:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:dr36op$blp$1@nemesis.news.tpi.pl wektor
    <w...@i...pl> pisze:

    > pracodawca dał Ci skierowanie do konkretnej przychodni, w której
    > powinieneś wykonać wstępne/okresowe badania lekarskie.
    Jaka jest podstawa prawna obligująca pracownika do wykonania badań w
    określonej przychodni czy u określonego lekarza? Tylko bardzo proszę -
    konkretnie.

> [...]
    > pracy na wykonywanie wstępnych/okresowych/kontrolnych badań lekarskich
    > pracowników oraz sprawowanie kontroli nad warunkami pracy w firmie na
    Podstawę prawną mogę poprosić?

    > Przy zawarciu umowy z konkretną przychodnią pracodawca zwykle ma
    > możliwość wynegocjowania korzystniejszych cen niż w przypadku
    > pojedynczych badań.
    Oczywiście. Niech się umawia i negocjuje co chce. Co pracownikowi do tego?

    > Wniosek: pracodawca może nie zgodzić się na pokrycie kosztu badań
    > lekarskich wykonanych w innej przychodni, przez lekarza nie znającego
    > warunków na poszczególnych stanowiskach w danej firmie.
    To nieprawda. Na skierowaniu na badania są opisane warunki pracy na danym
    stanowisku. To wystarcza _każdemu_ lekarzowi medycyny pracy do wykonania
    takich czy innych badań. Zgoda pracodawcy pracownika nie interesuje.
    Pracodawca ma obowiązek zapłacić za sprawdzenie, czy pracownik może pracować
    na danym stanowisku i w danych warunkach.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-05-12 18:53:07
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w
    wiadomości news:e42jqs$3ab$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > Jaka jest podstawa prawna obligująca pracownika do wykonania badań w
    > określonej przychodni czy u określonego lekarza? Tylko bardzo proszę -

    Imo stosunek pracy. Badania wykonuje się w czasie pracy, więc pracodawca
    ma prawo wymagać aby pracownik robił to w danym ośrodku (bo naprzykład
    tam w ciagu jednego dnia całe badania robią, tam najtaniej itp.) -
    pracownik wtedy wykonuje _polecenie służbowe_. Jeżeli to poza miejscem
    pracy jest (w innej miejscowości np.) to pracodawca powinien zwrócić
    koszty podróży (rozliczyć to jak delegację).
    Ale jak ktoś ma inne argumenty to chętnie posłucham.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2006-05-13 06:02:34
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w
    wiadomości news:e42jqs$3ab$1@news.dialog.net.pl...

    Tyle (byc moze) teoria. A praktyka jest taka, ze nie ma nic lepszego "na
    wejsciu" do nowej pracy narobic wokol siebie zamieszania angazujacego szefa,
    ksiegowosc, kadrowa i byc moze jeszcze kilka osob.

    Ale tego zwiazkowe lewactwo nie rozumie.

    sz.

  • 9. Data: 2006-05-13 09:17:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e42lmt$11nr$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;-)
    <n...@p...fm> pisze:

> [...]
    > tam w ciagu jednego dnia całe badania robią, tam najtaniej itp.) -
    > pracownik wtedy wykonuje _polecenie służbowe_.
    Mnie się wydaje, że pracownik wypełnia wówczas przede wszystkim wymogi prawa
    pracy.
    Pracodawca - takoż.
    No i w przypadku badań wstępnych (KP art. 229 §1) stosunek pracy (i tym
    samym zależność służbowa) może jeszcze nie istnieć.
    Oczywiście jak ośrodek dobry - jak piszesz - to po co szukać gdzie indziej.
    Podam jako ciekawostkę, że mnie się kiedyś zdarzyło, że zostałem skierowany
    do placówki, która mi z różnych względów nie odpowiadała. Więc zrobiłem
    badania gdzie indziej, przyniosłem rachunek, kazałem wypłacić kasę i tyle.

    Jotte