PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynagrodzenie dla szkoleniowca IT

  • 1. Data: 2004-07-01 09:46:41
    Temat: Wynagrodzenie dla szkoleniowca IT
    Od: "MerlinXP" <M...@W...onet.pl>

    Ile można oczekiwać od firmy IT za przeprowadzenie szkolenia u klientów tej
    firmy z zakresu dotyczącego oprogramowania jakie ta firma produkuje.
    Oprogramowanie usprawnia procesy w firmie, ale nie jest klasy ERP (żaden
    SAP) - to coś znacznie mniejszego (ISO, jakość, TQM).

    Wymagana znajomość:
    - przede wszystkim produktu, z którego się szkoli,
    - zagadnień merytorycznych,
    - i trochę informatyka.

    Region (siedziba firmy): Małopolska (Kraków).

    Szkolenia zazwyczaj w innym mieście - wyjazd.
    Zakładam zwrot kosztów wyjazdu (a może jakiś ryczałt ?) i wynogrodzenie - i
    właśnie jakie?

    Mam podać swoje oczekiwania - proszę o poradę

    Dzięki
    M.

  • 2. Data: 2004-07-01 19:08:38
    Temat: Re: Wynagrodzenie dla szkoleniowca IT
    Od: Gradda Makker <n...@i...invalid>

    Użytkownik MerlinXP napisał:
> [...]
    > właśnie jakie?
    >
    > Mam podać swoje oczekiwania - proszę o poradę

    Na takie pytania prawidłowa odpowiedź brzmi "jak najwięcej da klient" :-)

    Generalnie przy szkoleniach przedział może wahać się od tysiąca do 10
    tys. złotych za dzień pracy wykładowcy. Zależy od stopnia wiedzy
    specjalistycznej, ilości osób szkolonych, długości kursu (im dłuższy, to
    tym mniej za dzień), no i od tego, jak dobry jest wykładowca.

    Oczywiście im bardziej się będziesz cenił, to tym mniej chętnie klienci
    będą szkolenia zamawiali. Dużo też zależy od ceny sprzedawanego
    oprogramowania. Jeśli dla klienta jego cena jest wysoka, to i na
    szkoleniach będzie starał się oszczędzać, ale jednocześnie bardziej
    skłonny jest wydać proporcjonalną kwotę, by móc to oprogramowanie
    wykorzystać. Można przyjąć, że kupujący oprogramowanie wyda dodatkowo od
    10% do 50% procent na szkolenia (im droższy program, to proporcjonalnie
    mniej).

    GM

  • 3. Data: 2004-07-02 17:33:14
    Od: "MerlinXP" <M...@W...onet.pl>

    > Na takie pytania prawidłowa odpowiedź brzmi "jak najwięcej da klient" :-)

    Trochę się nie zrozumieliśmy.
    Klient da ale rzekomej firmie - tutaj rzeczywiście spore pole do negocjacji,
    jak to pomiędzy firmami.

    Pytanie dotyczyło ile chcieć od tej firmy za pracę na umowę zlecenie albo
    umowę o dzieło - tutaj pole manewru chyba znacznie węższe - koszty pracy
    podlegają znacznie mniejszym wahaniom niż wartości kontraktów pomiędzy
    firmami.

    M.