PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ilośc dni urlopu

  • 1. Data: 2004-07-01 08:48:47
    Temat: Ilośc dni urlopu
    Od: "Mariusz" <o...@x...wp.pl>

    Na 25 lipca bedę miał przepracowane w aktualnym miejscu pracy 4 lata. Ile
    przysługuje mi dni urlopu. Aktualnie mam 20 dni urlopu z czego
    wykorzystałem 13. Pozostało 7. Czy w miesiącu kiedy minie 10 lat pracy
    zostanie mi automatycznie doliczone kolejne 6 dni (po przepracowaniu 10
    lat z tego co wiem przysługuje 26 dni urlopu)

    Ukończyłem liceum ekonomiczne (4 letnie) po którym uzyskałem tytuł
    "Technik ekonomista"
    1. Liczymy 4 lata bo liceum
    2. Liczymy 5 lat bo tytuł "technik"

    Ukończyłem roczne Studium Informatyczne z tytułem "certyfikat Informatyka"
    1. Liczymy 1 rok bo studium trwało 1 rok
    2. liczymy 2 lata bo było to studium.

    Prosze o odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-07-01 10:36:07
    Temat: Re: Ilośc dni urlopu
    Od: "Olleo" <O...@c...tlen.pl>

    Ja sie podepne:

    Przed 1 stycznia urlop przyslugiwal po pol roku od rozpoczecia pracy (polowa
    rocznego, po roku caly, czyli po studiach bedzie 20 dni)
    Po 1 stycznia urlop przysluguje po miesiacu pracy, proporcjonalnie do
    odpracowanego czasu.

    Pytanie: co to znaczy "od rozpoczecia pracy"? Od I umowy o prace? Umowy w
    danym miejscu pracy? Czy oznacza to tez prace wakacyjna - 1 miesiac umowy o
    prace? Czy tez o umowe o czas nieokreslony? Dlaczego ci, ktorzy rozpoczeli
    prace w tamtym roku, nie moga isc nowym trybem? A moze moga, jesli mieli
    kolejna/nowa umowe juz po I stycznia? I tym podobne pytania.
    --
    Olleo

  • 3. Data: 2004-07-01 20:55:59
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <o...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostanie mi automatycznie doliczone kolejne 6 dni (po przepracowaniu 10
    > lat z tego co wiem przysługuje 26 dni urlopu)

    Jeżeli masz umowę o pracę na czas nieokreślony, to powinno zostać
    doliczone 6 dni.
    Jeżeli umowa jest na czas określony, to urlop będzie liczony
    proporcjonalnie: za początkowe miesiące z rocznego wymiaru 20 dni, a po
    przekroczeniu stażu 10 lat - z rocznego wymiaru 26 dni.

    > Ukończyłem liceum ekonomiczne (4 letnie) po którym uzyskałem tytuł
    > "Technik ekonomista"
    > 1. Liczymy 4 lata bo liceum
    > 2. Liczymy 5 lat bo tytuł "technik"

    4 lata.

    > Ukończyłem roczne Studium Informatyczne z tytułem "certyfikat
    Informatyka"
    > 1. Liczymy 1 rok bo studium trwało 1 rok
    > 2. liczymy 2 lata bo było to studium.

    1 rok.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-07-01 21:08:55
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Olleo" <O...@c...tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpracowanego czasu.

    > Pytanie: co to znaczy "od rozpoczecia pracy"? Od I umowy o prace?

    Tak, od podjęcia pierwszej pracy.

    > Umowy w
    > danym miejscu pracy? Czy oznacza to tez prace wakacyjna - 1 miesiac
    umowy o
    > prace?

    Tak, może to oznaczać też pracę wakacyjną, dowolnie krótki/długi okres na
    podstawie umowy o pracę.

    > Czy tez o umowe o czas nieokreslony?

    Niekoniecznie na czas nieokreślony.

    > Dlaczego ci, ktorzy rozpoczeli
    > prace w tamtym roku, nie moga isc nowym trybem?

    Ponieważ tak zdecydował ustawodawca.

    > A moze moga, jesli mieli
    > kolejna/nowa umowe juz po I stycznia?

    Nie mogą, jeśli podjęli kolejną pracę (nawet po przerwie w zatrudnieniu)
    po 1 stycznia 2004 r. Ich uprawnienia urlopowe określone są wg "starego
    trybu": pierwszy urlop przysługuje po przepracowaniu roku (obecnie 20
    dni), z czego już po przepracowaniu 6 miesięcy nabywają prawo do
    zaliczkowego wykorzystania 10 dni.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-07-02 16:42:12
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 1 Jul 2004 10:48:47 +0200, "Mariusz"
    <o...@x...wp.pl> zakodował:

> [...]
    >
    >Ukończyłem roczne Studium Informatyczne z tytułem "certyfikat Informatyka"
    >1. Liczymy 1 rok bo studium trwało 1 rok

    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu,
    wlicza się z tytułu ukończenia:
      1)  zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej -
    przewidziany programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak
    niż 3 lata,
      2)  ?redniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania
    czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
      3)  ?redniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych
    (równorzędnych) szkół zawodowych - 5 lat,
      4)  ?redniej szkoły ogólnokształc?cej - 4 lata,
      5)  szkoły policealnej - 6 lat,
      6)  szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegaj? sumowaniu.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu
    pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się b?dĽ okres
    zatrudnienia, w którym była pobierana nauka, b?dĽ okres nauki,
    zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla pracownika.

    Czyli wychodzi 6 lat pod warunkiem, że nie uczyłeś się i nie
    pracowałeś w tym samym czasie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded