PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wymiar urlopu u nowego pracodawcy

  • 11. Data: 2004-10-15 00:19:44
    Temat: Re: Wymiar urlopu u nowego pracodawcy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    news:vk2um0pg8rqjfcjg5kc513dn7kmbemsc2c@4ax.com...

    (...)
    > A skąd założenie, że stosunek pracy ustanie po umowie na okres próbny
    > (która z definicji poprzedza inną umowę) lub na czas określony?

    Ustanie stosunku pracy po upływie czasu umowy na okres próbny nie jest
    założeniem tylko pewnikiem zapisanym w umowie na okres próbny, która może
    trwać nie dłużej niż 3 miesiące. Po jej rozwiązaniu strony umowy mogą (ale
    nie muszą) zawrzeć następną umowę o pracę bezpośrednio od następnego dnia
    lub po okresie przerwy.

    > Równie dobrze pracodawca może przy umowie na czas nieokreślony w
    > styczniu powiedzieć, że "dostanie Pan(i) tylko 2/12 - bo nie wiem, czy
    > popracujesz u mnie dłużej".

    I zazwyczaj pracodawcy nie rozpoczynają nowego roku kalendarzowego od
    udzielania pracownikom całego urlopu wypoczynkowego za rok bieżący.
    Pracodawca udziela pracownikom urlopu wypoczynkowego w terminach dogodnych
    dla firmy.

    Pozdrawiam

    wa

  • 12. Data: 2004-10-15 10:20:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 15 Oct 2004 02:19:44 +0200, "wektor"
    <w...@i...pl> zakodował:

    >Pracodawca udziela pracownikom urlopu wypoczynkowego w terminach dogodnych
    >dla firmy.

    Co nie zmienia faktu, że niezależnie od rodzaju umowy zgodnie z KP
    prawo do kolejnych urlopów (w całości) pracownik nabywa z początkiem
    roku kalendarzowego i w stosunku do 4 dni w roku pracodawca nie ma
    zadnego wplywu na termin (chocby pracownik pracowal na czas okreslony
    tylko przez styczen to moze wziac 4 dni urlopu na zadanie).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 13. Data: 2004-10-15 11:45:34
    Od: "Paweł Sz." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Jeżeli pierwsza umowa o pracę u nowego pracodawcy będzie na okres próbny
    > (lub czas określony) 01.12.2004-28.02.2005, to w dniu 01.01.2005 r.
    > nabędziesz prawo do urlopu proporcjonalnego 2/12 x 26 dni = 5 dni (po
    > zaokrągleniu, zawsze w górę).
    [ciach]

    Serdeczne podziękowania za odpowiedź !!!

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 14. Data: 2004-10-15 17:42:13
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    (...)
> [...]
    > zadnego wplywu na termin (chocby pracownik pracowal na czas okreslony
    > tylko przez styczen to moze wziac 4 dni urlopu na zadanie).

    Jeżeli pracownik jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas
    określony np. do 30.06.2005 r., to w dniu 01.01.2005 r. nabędzie prawo do
    13 dni urlopu wypoczynkowego.
    Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dobrotliwy pracodawca udzielił mu w
    czasie tego zatrudnienia 26 dni urlopu wypoczynkowego za 2005 r. (ale to
    tylko bardzo dobra wola pracodawcy).
    A 4 dni rocznie urlopu na żądanie pracownik może wykorzystać już począwszy
    od 01.01.2005 r. (jeżeli ten dzień jest dniem pracy tego pracownika
    przewidzianym w harmonogramie) lub od dnia następnego i pracownik ma do
    tego prawo.
    Jednak w praktyce pracownicy raczej nie korzystają z tego przywileju,
    tylko starają się termin urlopu wypoczynkowego uzgodnić z pracodawcą.

    Pozdrawiam

    wa

  • 15. Data: 2004-10-15 20:04:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 15 Oct 2004 19:42:13 +0200, "wektor"
    <w...@i...pl> zakodował:

    >Jeżeli pracownik jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas
    >okre?lony np. do 30.06.2005 r., to w dniu 01.01.2005 r. nabędzie prawo do
    >13 dni urlopu wypoczynkowego.

    Fakt, masz rację - a ja się myliłem.