PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wykształcenie.

  • 11. Data: 2003-05-17 12:35:51
    Temat: Re: Wykształcenie.
    Od: k...@p...onet.pl

    > Ustawa o tytule naukowym i stopniach naukowych
    > Tekst ujednolicony po zmianie z 22 grudnia 2000 r.
    > http://www.jezyk-polski.pl/pts/socjologowie/ckk.html

    Tu problem podobny do tzw. małej matury.
    Mamy, niestety, ciągoty do nubilitacji poprzez tytuły.
    Tak, ze 40 lat temu czytałem skąd wiął się tytuł magister inżynier. Prozaiczne
    wyjaśnienie. Dla odróżnienia ( ja po studiach politechnicznych a on podług
    ustawy NOT-owskiej) inżynierów _zawdu_ (sic!) od inżynierów po
    studiach "normalnych". Zagrały tu też ambicje mgr- po studiach uniwersyteckich
    5-letnich i ja też po 5-letnich politechnicznych.A różnica w tytule on
    _mistrz_, a ja co? nie mistrz?.
    Potem wachlowano programami nauczania, 4i1/2 letni. 5-letni a tytuł mgr i mgr
    inż. pozostały.Dadano licencjat ponoć równoważny z inżynierem?
    A już inżynier pola walki to chyba tylko u nas! ( to absolwent Wyższej Szkoły
    Oficerskiej, a już nie rozumiem Akademia Obrony.. , to jak Jagielonka
    armijna.Coś sie tu popsowało!

  • 12. Data: 2003-05-17 16:32:37
    Od: k...@p...onet.pl

    > cssss.... chcialem posluchac pomyslodawcy watku ;)))
    >

    > Ano, wywołany zostałem do tablicy.
    Kiedy zaprzestać nauki? Jak sprawność intelektualna zaczyna szwankować.
    Kres nauki z literkami? w działalności naukowj-prafesura prezydencka plus
    członkowstwo rzeczywiste Akademii Nauk.
    W zawodach "praktycznych"-przemysłowych, do końca życia zawodowego i rok dłużej.
    Jak realizować taką naukę?
    -co 4-5 lat stydia podyplomowe w uprawianej dyscyplinie zawodowej.
    - co 3-4 lata kurs podyplomowy półroczny, kwartalny, w dyscyplinach pobocznych.
    Nieustająco, kiedy zauważy się że "gdzieś" brakło wiedzy szczegółowj należy
    brać podręcznik akademicki do ręki i uzupełniać.

    Pozdrawiam! Wiesiek.
    PS. Panu Irkowi dzieki za instrukcje.