PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wygasła umowa o pracę!!!!!

  • 11. Data: 2006-05-19 15:40:36
    Temat: Re: Wygasła umowa o pracę!!!!!
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e4k4u4$l3n$1@serwer.infinity.net.pl kiara
    <k...@i...net.pl> pisze:

    > Mam pytanie i prosze o odpowiedż bo nie wiem co mam dalej robic.moja
    > umowa o pracę wygasła z dniem 9.05.06r. Do dnia dzisiajeszego moja
    > pracodawczyni nie przedłuzyła ze mna umowy nawet o tym nie wspomniała
    > ze mi wygasła .Czy to onznacza ze od 10.05.06r pracuje na czarno?
    Nie, myślę że nie.
    Praca "na czarno" polega na tym, że ktoś podejmuje się wykonania pracy
    wiedząc, że otrzyma wynagrodzenie z ręki do ręki, z pominięciem ubezpieczeń,
    podatku oraz uprawnień pracowniczych.
    W Twoim przypadku tak nie jest - Ty świadczysz pracę nie wiedząc, czy w
    ogóle otrzymasz jakiekolwiek wynagrodzenie nie mówiąc o reszcie. W tej
    sytuacji należy przyjąć, że nie otrzymasz nic, zatem nie pracujesz na
    czarno, to raczej praca charytatywna, wolontariat czy coś w tym rodzaju.
    :-//
    Tyle zgryźliwie.
    A na serio: jak dorosła (dorosła != dojrzała) osoba może 1,5 tygodnia
    świadczyć pracę bez umowy, nie informując się (i to wcześniej) co jest
    grane, a zamiast gadać z (byłym?) pracodawcą pyta na grupie???

    Jotte

  • 12. Data: 2006-05-19 17:01:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 19 May 2006 12:05:25 +0200, "kiara"
    <k...@i...net.pl> zakodował:

    >moja umowa o
    >pracę wygasła z dniem 9.05.06r.

    Umarłaś, czy we więźniu siedzisz?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 13. Data: 2006-05-19 17:50:12
    Od: "kiara" <k...@i...net.pl>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> www.google.com
    > GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded
    > If you cannot make sth good, make it looking good. - Bill Gates

    A co ty taki zgryzliwy jesteś co? pytałam sie aby byc pewna i isc smiało do
    szefostwa wiedzac na czym stoje.
    Czy to coś złego że na grupy napisałam?

  • 14. Data: 2006-05-19 18:20:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 19 May 2006 19:50:12 +0200, "kiara"
    <k...@i...net.pl> zakodował:

    >Czy to co? złego że na grupy napisałam?

    Oczywiście, że nie. Jednak umowa o pracę wygasa tylko w kilku, ściśle
    określonych sytuacjach - stąd też dopytuję, która z nich ma miejsce.

  • 15. Data: 2006-05-20 03:06:30
    Od: fkd <fkd@_o2.pl>

    kiara napisał(a):
> [...]
    > przedłuzyła ze mna umowy nawet o tym nie wspomniała ze mi wygasła .Czy to
    > onznacza ze od 10.05.06r pracuje na czarno?

    Umowa na czas określony ROZWIĄZUJE SIĘ (WYGASA w przypadku śmierci lub
    aresztowania powyżej zdaje się 3 miesięcy) z upływem czasu na jaki
    została zawarta. Jeśli podjęłaś pracę i pracodawca (konkretnie
    wymieniony w poprzedniej umowie) nie uprzedził cię wcześniej, chociażby
    w ostatnim dniu umowy, że nie zamierza jej przedłużać, ani nie utrudniał
    ci dostępu do stanowiska pracy po upłynięciu terminu na jaki została
    zawiązana i nie uniemożliwił Ci podpisania listy obecności to z tego co
    pamiętam (przerobiłem to na swoim przykładzie) zostaje ona automatycznie
    przedłużona. Jeśli nie dał Ci umowy na czas określony w przewidzianym
    terminie (pierwszy dzień, niezwłocznie)to nowa umowa powinna być na czas
    nieokreślony, bez względu którą umowę na czas określony miałaś. Te
    sprawy regulowały orzeczenia Sądu Najwyższego nie Kodeks Pracy więc aby
    mieć podstawę prawną musisz poszukać w LEXie.

    Piszę z pamięci tak więc sprawdź to dokładnie. Zadaj pytanie na
    pl.soc.prawo tam będą się lepiej orientować co do konkretnych przepisów
    i orzeczeń.

    Praktyka niestety jest taka, że często pracodawcy dają pracownikowi
    następną umowę do podpisania tydzień czy dwa później, więc po prostu
    dopytaj się w kadrach.

    Oczywiście pozostaje pytnie czy pracodawca chce przedłużyć umowę
    (powinien Ci dać nową zaraz po zakończeniu starej) czy po prostu
    "zapomniał" Ci dać nowej. Jeśli się uprze, że nie przedłuży to pozostaje
    Ci Sąd Pracy (dokumentuj na tę okoliczność swoją obecność w pracy):( Ale
    chyba lepiej załatwić sprawę i nawet jeśli zaproponuje umowę na czas
    określony to ja bym ją przyjął na twoim miejscu.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 16. Data: 2006-05-21 00:16:55
    Temat: Re: Wygasla umowa o prace!!!!!
    Od: "Piotrpo" <p...@g...com>

    jak 10.05.2006 cie nie wyrzucila z pracy, to masz w tej chwili umowe
    na czas nieokreslony.
    Piotr

  • 17. Data: 2006-05-21 11:30:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    Uzytkownik "Piotrpo" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > jak 10.05.2006 cie nie wyrzucila z pracy, to masz w tej chwili umowe
    > na czas nieokreslony.
    Rzuc, prosze uzasadnienie prawne.

    Jotte