PracaGrupypl.praca.dyskusje › Własna firma 3 głupie pytania.

  • 1. Data: 2005-02-20 21:21:55
    Temat: Własna firma 3 głupie pytania.
    Od: "puciek2" <p...@W...gazeta.pl>

    Z góry przepraszam za głupie pytania.
    Rozliczam się na podwtawie książki przych/rozch jestem VAT-owcem.

    1. Czy przy rozliczaniu przychodu/dochodu dolicza się VAT
    czy wszystkie takie rozliczenia są netto ?
    2. Czy trzeba wysyłać PIT 5 nawet wtedy gdy podatek wychodzi zerowy
    czy też można wysłać dopiero po wystąpieniu jakiejś kwoty do
    zapłaty ?
    3. Do kiedy w lutym trzeba się rozliczyć z podatku za styczeń.
    Do dzisiaj czyli 20-tego czy do 21 ze względu na dzień wolny ?

    Jeszcze raz przepraszam za powyższe pytania i proszę o
    odpowiedź za którą z góry dziękuję.

    Pozdrawiam.
    puciek.

  • 2. Data: 2005-02-20 21:50:45
    Temat: Re: Własna firma 3 głupie pytania.
    Od: "Izzyrider" <i...@w...pl>

    Użytkownik "puciek2" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Z góry przepraszam za głupie pytania.
    > Rozliczam się na podwtawie książki przych/rozch jestem VAT-owcem.
    >
    > 1. Czy przy rozliczaniu przychodu/dochodu dolicza się VAT
    > czy wszystkie takie rozliczenia są netto ?

    jesli jestes VATowcem to netto.

    > 2. Czy trzeba wysyłać PIT 5 nawet wtedy gdy podatek wychodzi zerowy
    > czy też można wysłać dopiero po wystąpieniu jakiejś kwoty do
    > zapłaty ?

    tak, trzeba nawet jesli bedzie zero.

    > 3. Do kiedy w lutym trzeba się rozliczyć z podatku za styczeń.
    > Do dzisiaj czyli 20-tego czy do 21 ze względu na dzień wolny ?

    do 21 :))

    pozdr,
    Izzyrider

  • 3. Data: 2005-02-20 21:55:11
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 2/20/2005 10:21 PM, puciek2 wrote:
    > Z góry przepraszam za głupie pytania.
    > Rozliczam się na podwtawie książki przych/rozch jestem VAT-owcem.
    >
    > 1. Czy przy rozliczaniu przychodu/dochodu dolicza się VAT
    > czy wszystkie takie rozliczenia są netto ?

    Jeśli (jak piszesz) jesteś płatnikiem VAT, to oczywiście netto, VAT
    rozliczasz w oddzielnym rejestrze i na innych formularzach. Jeśli nie
    jesteś - to brutto, ale tu sprawa może być bardziej zawiła. W każdym
    przypadku - sądzę, że potrzebujesz fachowej pomocy, lub przeczytania
    kilku książek - za "moich czasów" bardzo mi się podobało "ABC small
    businesu", widziałem niedawno w księgarni wersję na rok 2004.

    > 2. Czy trzeba wysyłać PIT 5 nawet wtedy gdy podatek wychodzi zerowy
    > czy też można wysłać dopiero po wystąpieniu jakiejś kwoty do
    > zapłaty ?

    O ile nic się nie zmieniło, to dopiero po wystąpieniu jakiegoś podatku
    do zapłaty. Choć do 20 stycznia trzeba zdaje się było potwierdzić wybór
    książki jako formy opodatkowania na dany rok. Ale zapewne nie dotyczy to
    deklaracji VAT, którą składasz co miesiąc.

    > 3. Do kiedy w lutym trzeba się rozliczyć z podatku za styczeń.
    > Do dzisiaj czyli 20-tego czy do 21 ze względu na dzień wolny ?

    Tak na chłopski rozum, powinno się przesunąć do jutra. Ale gdybym miał
    wątpliwości, tak jak Ty, to wolałbym przebiec się na pocztę i wysłać
    dzisiaj...

    Tak BTW, to pl.biznes byłaby zdaje się właściwszą grupą.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "U nas się na wszelki wypadek jednemu i drugiemu odrąbuje głowę. Nuż

  • 4. Data: 2005-02-20 21:58:27
    Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl>

    Izzyrider <i...@w...pl> napisał(a):
    [...]
    > do 21 :))

    Uff.. i dzięki

    > pozdr,
    > Izzyrider

    Pozdrawiam,
    puciek

  • 5. Data: 2005-02-20 22:01:07
    Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl>

    Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig> napisał(a):

    [...]

    > Tak BTW, to pl.biznes byłaby zdaje się właściwszą grupą.

    Dzięki za odpowiedź. Na pl.biznes też zapodałem, ale za NTG przepraszam.

    Pozdrawiam,
    puciek.

  • 6. Data: 2005-02-20 22:01:10
    Od: "Izzyrider" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz 'BB' Trojanowski" <m...@a...in.sig> napisał w
    wiadomości news:cvb0tb$1va$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > książki jako formy opodatkowania na dany rok. Ale zapewne nie dotyczy to
    > deklaracji VAT, którą składasz co miesiąc.

    oj, wiesz jak to z US jest ;((
    lepiej skladac, ja skladam nawet jak jest zero - i spie spokojnie :)

    > Tak na chłopski rozum, powinno się przesunąć do jutra. Ale gdybym miał
    > wątpliwości, tak jak Ty, to wolałbym przebiec się na pocztę i wysłać
    > dzisiaj...

    to nie na chlopski rozum tylko w przepisach tak jest :)
    mozesz spokojnie jutro o 23.00 udac sie na poczte calodobowa i wyslac ;))

    pozdr,
    izzyrider

  • 7. Data: 2005-02-20 23:20:02
    Od: "Dawid Gocel" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 1. Czy przy rozliczaniu przychodu/dochodu dolicza się VAT
    > czy wszystkie takie rozliczenia są netto ?
    dostajesz fakture vat - na niej masz pozycje suma netto i podatku
    bierzesz faktury kosztowe i sumujesz netto koszty
    bierzesz faktury, ktore Ty wystawiles i sumujesz netto przychod
    robisz netto przychod - netto koszty=dochod
    to samo dla vatu i wychodzi Ci vat, ktory musisz odprowadzic do urzedu
    skarbowego
    > 2. Czy trzeba wysyłać PIT 5 nawet wtedy gdy podatek wychodzi zerowy
    > czy też można wysłać dopiero po wystąpieniu jakiejś kwoty do
    > zapłaty ?
    do czasu, gdy nie zachodzi obowiazek podatkowy, to nie - inaczej dopiero jak
    Ci wyjdzie w danym miesiacu, ze zarobiles i urzad skarbowy powinien z tego
    wyrwac swoje 19%, to za ten miesiac skladasz pita

    > 3. Do kiedy w lutym trzeba się rozliczyć z podatku za styczeń.
    > Do dzisiaj czyli 20-tego czy do 21 ze względu na dzień wolny ?
    Dochodowy do 20, vat do 25, jesli dana data wypada na dzien wolny, to
    pierwszy nastepny roboczy -decyduje data dostarczenia ososibstego lub data
    stempla pocztowego na poleconym - spokojnie na calodobowych pocztach 20 i 25
    kazdego miesiaca ok 23 jest kolejka ludzi i nawet po polnocy nie zmieniaja
    datownika, bo wiadomo po co Ci ludzie tam stoja ;)
    > Jeszcze raz przepraszam za powyższe pytania i proszę o
    > odpowiedź za którą z góry dziękuję.
    Tutaj pozwole sobie na komentarz - jesli zadajesz takie pytania, to radze
    albo isc na kurs, albo kupic dobra ksiazke o prowadzeniu wszystkich
    papierkow, albo poszukac biura rachunkowego - inaczej ktoregos pieknego dnia
    bedzies w plecy kilka tysiecy kary od us.

    Pozdrawiam
    Dawid Gocel

  • 8. Data: 2005-02-21 00:19:06
    Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl>

    Dawid Gocel <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    [...]

    Dzięki za info.

> [...]
    > papierkow, albo poszukac biura rachunkowego - inaczej ktoregos pieknego dnia
    > bedzies w plecy kilka tysiecy kary od us.

    Myślę nad tym ale chciałbym najpierw na ten kurs zarobić.

    > Pozdrawiam
    > Dawid Gocel

    Jeszcze raz dziękuję,
    puciek.