PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wazne pytanie

  • 11. Data: 2002-12-17 18:27:07
    Temat: Re: Wazne pytanie
    Od: "*Xyladecor*" <k...@t...pl.nospam.com>

    Użytkownik "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie słyszałem, żeby komuś udało się znaleźć pracę za pośrednictwem UP.

    Mi sie udalo znalesc prace przez urzad pracy, wiec juz mozesz pisac, ze
    slyszales o czyms takim,
    pozdrawiam
    --
    Pozdrowka
    *Xyladecor*

    "Przepraszam, czy można długi zaksiegować w koszty ?"wiam,

  • 12. Data: 2002-12-17 21:21:21
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Tue, 17 Dec 2002 15:58:38 +0100,clockworkoi <atne2s$sc7$1@news.onet.pl>
    napisał/a:

    > Pierwsza lepsza osoba nie mialaby tyle kasy.

    To prawda.

    > Po drugie ja wiem, ze jest
    > korupcja, ale jakos mi sie nie chce wierzyc - w taki numer musialby byc
    > zamieszany caly RUP, czy tam PUP czy jak to sie teraz nazywa. Zreszta ja
    > kiedys jak jeszcze bylem na kuroniu dostawalem oferty - fakt ze robota mi
    > nie pasowala wiec sie migalem, jakos odlewnia zeliwa nie na rasie mi byla,
    > ale cos tam dawali, a to bylo 2 lata temu w miescie, gdzie jest 40%
    > bezrobocia.

    Teraz dzięki prywatnym agencjom pośrednictwa pracy,lipnym zresztą- w
    Urzedach Pracy *nie ma _żadnych_ ofert pracy*.
    Fajnie,prawda?
    Powinno się zakazać prowadzenia takiego procederu jaki jest obecnie.
    To nic,ze panie na pośredniakach miałyby więcej roboty,ale przecież za
    to dostają pensje.
    Moim zdaniem powinno się polikwidować te wszystkie prywatne "Biura
    Pośrednictwa Pracy",a oferty pracy powinny wrócić tam gdzie powinny
    faktycznie być,czyli na RUP-y,czy PUP-y.

    --
    Kaja

  • 13. Data: 2002-12-17 21:47:40
    Od: Seco <s...@w...pl>

    > zalozeniu, ze zalatwialiby dla znajomych znajomych to po jakims czasie
    > wszyscy beda obstawieni.

    znajomi znajomych tez maja znajomych :-)

  • 14. Data: 2002-12-17 23:17:12
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kaja wrote:

    > Moim zdaniem powinno się polikwidować te wszystkie prywatne "Biura
    > Pośrednictwa Pracy",a oferty pracy powinny wrócić tam gdzie powinny
    > faktycznie być,czyli na RUP-y,czy PUP-y.

    Raczej awykonalne - pracodawca chce miec mozliwosc wyboru

    najlepszego/najnaiwniejszego pracownika, wiec nie interesuje go branie

    pierwszego lepszego i czeka az sie zbierze troche ofert, co w
    przelozeniu na rygoryzm UP (przyjmujesz prace albo przynosisz odmowe
    zatrudnienia do pracodawcy) raczej sie nie uda.

    Po drugie, przynajmniej w wortalach, ktore obserwuje nastepuje wzajemne
    publikowanie ofert "konkurencji". Dzieki temu nie musze latac po
    kilkudziesieciu stronach a tylko po 4. Moze w koncu zrobia jakis Mega
    Wortal (przynajmniej te, ktore rzeczywiscie maja jakies oferty a nie
    szukaja jeleni po to, zeby miec gotowe portfolio dla ewentualnych
    pracodawcow)?

    No i ostatnia sprawa - czesc z tych firm oferuje tzw. kompleksowa
    obsluge HR - rekrutacja z badaniami (AC), outsoorsing HR itd. (czy jakos
    tak, kazdy wie o co chodzi).

    Flyer

  • 15. Data: 2002-12-18 09:25:34
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Kaja" <k...@B...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Tue, 17 Dec 2002 15:58:38 +0100,clockworkoi <atne2s$sc7$1@news.onet.pl>
    > napisał/a:
    <cut>
> [...]
    > Pośrednictwa Pracy",a oferty pracy powinny wrócić tam gdzie powinny
    > faktycznie być,czyli na RUP-y,czy PUP-y.

    Tak sie nie da. Sam PUP i RUP nic nie zmieni, bo pracodawca, podobnie jak i
    pracobiorca, imo do takiej instytucji zaufania nie ma. Bardziej do niego
    przemawia headhunter. Dlaczego? Ano dla tego, ze headhunter z tego zyje i w
    jego intersie jest cos znalezc. A biurwy maja to gdzies, bo czy sie stoi czy
    sie lezy to kaweczka (i pensja) sie nalezy:) Poza tym fachowcow (a tacy sa
    teraz glownie poszukiwani) mniej imo zarejestrowanych jest w RUP niz na
    portalach typuJobpilot. Po prostu headhunterzy podejmuja skuteczniejsza
    wspolprace z firmami niz panstwowe instytucje.
    pozdr
    /p