PracaGrupypl.praca.dyskusje › WAZNE - Chorobowe (niezdolnosc do pracy) a umowa o dzielo

  • 1. Data: 2004-02-19 21:11:59
    Temat: WAZNE - Chorobowe (niezdolnosc do pracy) a umowa o dzielo
    Od: "\(piecia\)" <b...@g...pl>

    witam,

    w archiwum nie znalazlem podobnego watku wiec pomozcie.
    niedawno kolega mial operacje ktora eliminuje go do wykonywania ciezkiej
    pracy fizycznej. w chwili obecnej jest na zwolnieniu chorobowym
    (pooperacyjnym) i pobiera zasilek chorobowy.
    chcialbym sie dowiedziec czy w tej sytuacji moge go zatrudnic w mojej firmie
    do wypisywania faktur a wiec praca nie jest ciezka w formie umowy o dzielo.
    czy w tej sytuacji zus nie zabierze mu chorobowego, i czy ja jako pracodawca
    bede musial za niego odprowadzac jakiekolwiek skladki typu zus itp.
    nadmienie jeszcze ze kolega nie jest kaleka i moze raczej wykonywac lekkie
    prace.

    pozdrawiam, piotr

  • 2. Data: 2004-02-19 21:30:53
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "(piecia)" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bede musial za niego odprowadzac jakiekolwiek skladki typu zus itp.
    > nadmienie jeszcze ze kolega nie jest kaleka i moze raczej wykonywac lekkie

    Ze zwolnieniem chorobowym jest jak z ciaza. W obu przypadkach nie mozna
    "troche byc", tylko albo sie jest (chory w stopniu uniemozliwiajacym prace
    lub w ciazy) albo nie jest.
    Jesli stan zdrowia kolegi uniemozliwia mu prace w stalej firmie na
    dotychczasowym stanowisku, to niech po zakonczeniu zwolnienia wezmie na czas
    rekonwalescencji urlop i wtedy moze dorabiac w lzejszej pracy.
    A najlepiej zatrudnij kogos bezrobotnego.

    > pozdrawiam, piotr

    ---

  • 3. Data: 2004-02-19 23:19:02
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]

    firmie
    > do wypisywania faktur a wiec praca nie jest ciezka w formie umowy o

    Kolega otrzymał zaświadczenie o niezdolności do pracy, czyli nie może
    (nie powinien) wykonywać żadnej pracy.

    Żadnej legalnej pracy nie może wykonywać bez narażenia się na
    konieczność zwrotu zasiłku chorobowego oraz zwolnienie z pracy z winy
    pracownika - z powodu wykorzystywania zwolnienia lekarskiego niezgodnie
    z jego przeznaczeniem.

    Pozdrawiam

    wa