PracaGrupypl.praca.dyskusje › Uwaga na firme GData !

  • 11. Data: 2003-07-28 17:31:26
    Temat: Re: Uwaga na firme GData !
    Od: Dziadek Mróz <d...@n...invalid>

    >Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl>
    >Nie jestem guru programowania, ale zakładam, że można trochę rzeczy
    >poukrywac w kodzie [assembler?, C?, rozproszyć instrukcje?] - najlepiej
    >jakby to cudo kasowało się/ zamazywało dane, treść po iluś tam dniach
    >samodzielnie - nawet by kary nie mogli na niego nałożyć, bo tym samym
    >musieli by się przyznać do kradzieży. ;)
    Oj chłopie, gdyby ta firma potrzebowała zawikłanego kodu to nie
    wymagałaby komentarzy.

    Jeśli chodzi o zabezpieczenie przed kradzieżą, nie jest to tak
    niezbędne jak się niektórym wydaje. Mimo, że w kodzie wynikowym nie ma
    istotnych elementów kodu źródłowego to ten który jest da się odnaleźć.
    Firma może to oczywiście utrudniać przez modyfikacje, ale ktoś tych
    modyfikacji musiałby dokonać za darmo bo inaczej firma będzie wolała
    zatrudnić autora. Nie da się więc zabezpieczyć tylko przed
    wykorzystaniem pomysłu. Autor sam musi ocenić czy jego dzieło jest
    tyle warte, że firma będzie miała z niego pożytek. Może np. lepiej
    sprzedać gotowy program firmie dystrybucyjnej.

    --
    Możesz się u mnie spowiadać