PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urzad pracy - umowa o dzielo, umowy cywilnoprawne a ZUS

  • 1. Data: 2005-05-10 16:27:47
    Temat: Urzad pracy - umowa o dzielo, umowy cywilnoprawne a ZUS
    Od: Kamil <t...@u...list.pl>

    Dzien dobry,

    niestety, kilka dni temu stracilem prace - umowa rozwiazana z powodu
    reorganizacji firmy. Jeszcze nie zdazylem sie zarejestrowac w UP.

    Mam mozliwosc nawiazania umowy cywilnoprawnej - zlecenia lub dzielo. W
    zwiazku z tym mam pytanie - ktora forma bedzie dla mnie korzystniejsza?
    Czy zleceniodawca bedzie za mnie odprowadzal ZUS? (z tego co wygooglalem
    wynika, ze tylko w wypadku umowy zlecenia spoczywa na nim obowiazek
    odprowadzania czesci skladek). Czy w wypadku umowy zleceniapowinienem
    sie rejestrowac w US (oczywiscie, nie pobieracjac zasilku, chodzi
    jedynie o skladki zdrowotne)?

    Z gory dziekuje za podpowiedzi...

    --
    Kamil