PracaGrupypl.praca.dyskusje › podejście do pracy

  • 1. Data: 2005-05-10 10:07:15
    Temat: podejście do pracy
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    jeśli przykładowo pracujesz w niedużym sklepie, pracujesz Ty + Zosia
    + Bolek
    i Ty nigdy nie wystawiałeś faktur klientom, bo zawsze był Bolek i to on
    wystawiał faktury, to czy powinno cie interesować w której szufladzie Bolek
    trzyba bloczek z druczkami faktur ?

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2005-05-10 10:10:22
    Temat: Re: podejście do pracy
    Od: "vorest" <v...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
    napisał w wiadomości news:opsqj019z6rdstuz@a-ih8sfmaky7pen.chello.pl...
> [...]
    > i Ty nigdy nie wystawiałeś faktur klientom, bo zawsze był Bolek i to on
    > wystawiał faktury, to czy powinno cie interesować w której szufladzie

    IMHO jezeli masz prawo wypelniac faktury to chyba tak bo co bedzie jak
    Bolek pojdzie powiedzmy srac a ktos bedzie chcial faktore? Nie bedziesz
    mogl jej wypisac bo nie bedziesz wiedzial gdzie sa druczki:)))

  • 3. Data: 2005-05-10 10:29:14
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2005 10:07:15 GMT, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@j...w.stopce.pl> napisał:

> [...]
    > i Ty nigdy nie wystawiałeś faktur klientom, bo zawsze był Bolek i to on
    > wystawiał faktury, to czy powinno cie interesować w której szufladzie

    Jesli obowiazki sa zblizone - jest to konieczne, nawet gdy pracownik
    sprzedazy nie wystawia faktur.
    Chociazby po to, zeby mogl wskazac osobie przyslanej na zastepstwo czy
    kontrole miesjce gdzie sa przechowywane.
    Jesli obowiazki nie maja nic wspolnego ze sprzedaza, to w takim malym
    zespole rowniez jest to wskazane, chociaz czasem ( rzadko) zdaza sie, ze
    bywa niemile widziane, jako wscibstwo i wtykanie nosa w nieswoje sprawy.

  • 4. Data: 2005-05-10 12:25:25
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
> [...]
    > wystawiał faktury, to czy powinno cie interesować w której szufladzie Bolek

    Co to...czyzby dostało sie zdrowy opierdol za niewinnosc? ;)
    Bez urazy oczywiscie, tak mi sie skojarzylo z pewna firma w ktorem
    pracowalem: brak jasno zdefiniowanego zakresu obowiazkow przez co kazdy
    robil wszystko i jednczesnie nic, obszary dzialania pracownikow
    nakladaly sie na siebie, ale jak przyszlo co do czego, to oczywiscie
    "to nie moja dzialka"

    No i zdarzalo sie tak, ze byly pretensje do Jacka za to, ze nie wiedzial
    gdzie Placek trzyma papiery. A tego drugiego oczywiscie nie bylo.

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 5. Data: 2005-05-10 21:48:09
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    czarny <m...@f...art.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > No i zdarzalo sie tak, ze byly pretensje do Jacka za to, ze nie wiedzial
    > gdzie Placek trzyma papiery. A tego drugiego oczywiscie nie bylo.

    Skoro specjaliści od bezpieczeństwa systemów informatycznych twierdzą,
    że największym potencjalnym zagrożeniem dla systemu jest adminstrator
    ze względu na to, że ma największe uprawnienia, to przez analogię można
    rzec, że dla układów w firmie największym zagrożeniem jest pracodawca
    - również przez to, że ma największe uprawnienia.

    Skoro posiada największe uprawnienia, to celowo lub z powodu niedostatków
    umiejętności organizacyjnych, generuje niejasności kompetencji pracowników.
    Taka luka obowiązkach lub kompetencjach wyjdzie prędzej czy później,
    no i konflikt gotowy.

    W dużej firmie problemy są z tytułu, że trudniej zarządzać dużym zaspołem,
    a w małej firmie, bo często idzie się na zbyt duże uproszczenia.

    Marek

  • 6. Data: 2005-05-11 08:01:56
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W dużej firmie problemy są z tytułu, że trudniej zarządzać dużym zaspołem,
    > a w małej firmie, bo często idzie się na zbyt duże uproszczenia.
    W dużej firmie powinny istnieć procedury postępowania oraz właściwe dla
    procedur procedury audytu, wpływ jednostki, nawet b. decyzyjnej jest też
    niewielki. Szacuje się, iż dobrze zarządzana organizacja, po naglej utracie
    prezesa powinna jeszccze spokojnie funkcjonować przez miesiąc lub kilka.

    W organizacjach małych, np. w firmie 5-osobowej, odejście 1 pracownika to
    utrata 20% mocy (arytmetycznie) albo i dużo dużo więcej (na zasadzie 1
    człowiek + 1 człowiek to więcej niż 2 ludzi). Wpływ jednostki jest też
    adekwatnie większy, trudno o procedury, łatwo natomiast o zaburzenia w
    przepływie informacji.
    Jest to klasyczny problem organizacji o strukturze tzw. gwiazdy w kole -
    każdy komunikuje się z każdym, a w efekcie z nikim.
    Rozwiązaniem problemu może być bardzo jasne opisanie ról, kompetencji i
    zadań, czyli normalizacja, co stanowi pierwszy krok w stronę procedur.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2005-05-12 06:02:36
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Marek napisał(a):

    [wszystko ciach]

    Ladnie to opisane, dokladnie tak bylo.

    --
    czarny
    [:: odpowiadasz- usun 'um' z adresu ::::]