PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop

  • 1. Data: 2003-06-14 22:58:35
    Temat: Urlop
    Od: "Zuro" <w...@w...pl>

    Witam!!!
    Mam pytanko. Pracodawca wyznaczyl w lipcu tj. od 19 dwa tygodnie urlopu. Ja
    w tym (26 lipca - dokladnie w polowie urlopu) czasie biore slub. Czy w takim
    wypadku nalezy mi sie urlop okolicznosciowy czy mi przepada??? Kadrowa nasza
    mowi ze przepada mi ten przywilej. Jak to jest w koncu pomozcie!!! Szukalem
    w kodeksie pracy ale jakos nie moge nic na ten temat znalezc.

  • 2. Data: 2003-06-15 19:49:51
    Temat: Re: Urlop
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "Zuro" <w...@w...pl> wrote in message

> [...]
    takim
    > wypadku nalezy mi sie urlop okolicznosciowy czy mi przepada??? Kadrowa
    Moim zdaniem się myli. Rozporządzenie (w sprawie sposobu usprawiedliwiania
    nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy) nie
    zmusza nikogo do wykorzystania tych dni zaraz przed ślubem lub tuż po nim.
    Organizacja ślubu łączy się z koniecznością załatwienia szeregu formalności,
    z drugiej strony młode małżeństwo sporo pracy musi włożyć w urządzenie
    swojego "gniazdka". Ustawodawca uznał iż podaruje nowożeńcom dwa dni na
    załatwianie przeróżnych spraw. Zwolnienie z pracy może dotyczyć dni np na
    dwa tygodnie przed ślubem, lub dwa tygodnie po nim. To że ślub przypada w
    czasie urlopu nie zwalnia pracodawcy z obowiązku zwolnienia z pracy na te
    dwa dni.
    Inaczej mówiąc pracodawca ma obowiązek udzielić tych dwóch dni urlopu
    okolicznościowego i to on decyduje o jego terminie. Nie może jednak
    wyznaczać terminu tego urlopu w dni, w których pracownik i tak nie musiałby
    świadczyć pracy.

    burenezo