PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie i podatek

  • 1. Data: 2002-08-24 01:42:41
    Temat: Umowa zlecenie i podatek
    Od: "Adamos" <a...@w...pl>

    Witam, moja Pani pracuje od kilku miesiecy (3), na umowe zlecenie ktora
    jest odnawiana co miesiac na miesiac, w miesiacach w ktorych byla zaocznym
    sluchaczem, poza 19% podatkiem nie odtracano Jej nic, do czasu kiedy
    skonczyla szkole, zlozyla papiery na wyzsza uczelnie. Problem polega w tym,
    iz miesiac wrzesien jest miesiacem, w ktorym nie jest uczniem, a jednak
    kobita z ksiegowosci , ma zamiar opodatkowac jej wyplate wszystkimi
    podatkami, czyli ok 44%, pomimo tego iz nadal jes to zatrudnienie na
    umowe-zlecenie. Czy cos takiego jest zgodne z kodeksem pracy ???

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Adamos
    gg 990369

  • 2. Data: 2002-08-24 06:36:37
    Temat: Re: Umowa zlecenie i podatek
    Od: "Agnieszka" <a...@N...hoga.pl>

    Użytkownik "Adamos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > iz miesiac wrzesien jest miesiacem, w ktorym nie jest uczniem, a jednak
    > kobita z ksiegowosci , ma zamiar opodatkowac jej wyplate wszystkimi
    podatkami? czy podatek+ZUS ?
    pomimo tego iz nadal jes to zatrudnienie na
    > umowe-zlecenie. Czy cos takiego jest zgodne z kodeksem pracy ???
    umowa zlecenia nie ma powiazania z kodeksem pracy

    Agnieszka

  • 3. Data: 2002-08-24 07:30:25
    Od: "Adamos" <a...@w...pl>

    Nie znam sie na tym, co widac :-) w kazdym badz razie, wyplata mojej Pani
    byla obciazana 19% gdy byla uczniem, teraz we wrzesniu nim nie jest i
    wyplata ma byc obciazana 44%, czy tak powinno byc ??? jesli nadal jest
    zatrudniana na umowe zlecenie.

    Adamos
    gg 990369

  • 4. Data: 2002-08-24 07:36:14
    Temat: Odp: Umowa zlecenie i podatek
    Od: "diodka" <a...@r...pl>

    zgodne z prawem... jesli nie jest studentka ani nigdzie nie pracuje to
    placisz podatek plus oplaty zus ktore chyba w sumie daja ok 44%

    d.

  • 5. Data: 2002-08-24 07:44:25
    Od: "Adamos" <a...@w...pl>

    OK, ale kiedys czytalem ze pracodawca nie placi suz'u za osobe zatrudniona
    na umowe zlecenie (tak mi sie wydaje, ale nie jestem pewny).

    Adamos
    gg 990369

  • 6. Data: 2002-08-24 08:37:30
    Od: "Agnieszka" <a...@N...hoga.pl>

    > OK, ale kiedys czytalem ze pracodawca nie placi suz'u za osobe zatrudniona
    > na umowe zlecenie (tak mi sie wydaje, ale nie jestem pewny).

    Ale jezeli osoba zatrudniona na umowe zlecenie nigdzie nie pracuje wtedy za
    nia oplaca sie skladki na ubezpieczenie emerytelne, rentowe, zdrowote
    obowiazkowo, natomiast chorobowa jest dobrowolna. Niech sie upewni czy
    chorobowa jest za nia oplacana, bo jezeli nie to w razie choroby nie bedzie
    mogla korzystac z zasilku chorobowego.

    Agnieszka

  • 7. Data: 2002-08-27 07:38:18
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Sat, 24 Aug 2002 09:44:25 +0200, "Adamos" <a...@w...pl> wrote:

    >OK, ale kiedys czytalem ze pracodawca nie placi suz'u za osobe zatrudniona
    >na umowe zlecenie (tak mi sie wydaje, ale nie jestem pewny).

    Nie placi w przypadku umowy o dzielo.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------