PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie a zus

  • 1. Data: 2004-09-07 14:04:45
    Temat: Umowa zlecenie a zus
    Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl>

    Zalozmy ze jestem zatrudniany przez dwoch pracodawcow. Jeden daje mi umowe o
    prace a drugi umowe zlecenie. Rozumiem ze wowczas zus jest odprowadzany od
    umowy o prace i ten pracodawca od umowy zlecenia nie placi juz zusu. A co
    gdy obydwaj zatrudniaja mnie na umowe zlecenie? Czy od obydwoch umow placony
    jest zus czy moze tylko od jednej ( jesli tak to od ktorej? ).

    --
    lukas3339

  • 2. Data: 2004-09-08 11:21:01
    Temat: Re: Umowa zlecenie a zus
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lukas3339" <l...@g...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    placony
    > jest zus czy moze tylko od jednej ( jesli tak to od ktorej? ).

    W przypadku umowy o pracę odprowadzanie zusu na wszystkie mozliwe fundusze
    jest obowiązkiem pracodawcy. W przypadku umowy zlecenie obowiązkowe jest
    opłacanie tylko ub. zdrowotnego, a składki emertalne i rentowe, oraz
    chorobowe są opłacane zależnie od tego, czy chcesz aby pracodawca je
    oplacał, czy nie. Informacja o twoim zrzeczeniu sie, bądź żadaniu oplacania
    skladek na ubezpieczenia spoleczne powinna sie znalezc w umowie.
    Pozdrowienia Gosia

  • 3. Data: 2004-09-08 11:49:12
    Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl>

    "Gosia" <M...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    oplacania
    > skladek na ubezpieczenia spoleczne powinna sie znalezc w umowie.

    Dziekuje Gosiu za odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie, z tego co wiem, w
    przypadku umowy zlecenia wszelkie skladki oplacane sa w polowie przeze mnie
    a w polowie przez pracodawce. Czy mozna zrobic tak zeby pracodawca nie
    musial oplacac swojej polowy w ogole, w sensie ze ja sie jakos zrzekne tego
    , czy moze jak juz sie zrzekam to musze calosci?

    --
    lukas3339

  • 4. Data: 2004-09-08 12:09:59
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

> [...]
    tego
    > , czy moze jak juz sie zrzekam to musze calosci?

    Skladki na ub. spoleczne nalicza badz nie, nie znam mozliwosci czesciowego
    zrzekniecia sie skladek, niestety:(
    Pozdrawiam Gosia

  • 5. Data: 2004-09-08 12:12:28
    Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl>

    > Skladki na ub. spoleczne nalicza badz nie, nie znam mozliwosci czesciowego
    > zrzekniecia sie skladek, niestety:(

    Tak czy owak bardzo dziekuje za odpowiedz.
    milego dnia :)

    --
    lukas3339