PracaGrupypl.praca.dyskusje › Składki - umowa na 1/2 etatu

  • 1. Data: 2004-09-07 14:20:34
    Temat: Składki - umowa na 1/2 etatu
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Witam,

    czy ktoś mógłby mi wyliczyć wyskość zarobku netto oraz wszystkich składek
    pracodawcy, jak i pracownika wynikające z zatrudnienia mnie na umowę o pracę
    na 1/2 etatu z zarobkiem 412 zł brutto. Dodatkowe informacje to takie, że
    składka wypadkowa wynosi 1.20%, miejsce pracy jest w moim miejscu
    zamieszkania oraz to, że jestem już zatrudniony u innego pracodawcy na 1
    etat. Próbowałem korzystać z kalkulatorów płacowych, ale po pierwsze niezbyt
    wiem o co chodzi w opcji wypełniałem/nie wypełniałem formularza PIT-2, a po
    drugie większość przetestowanych kalkulatorów płacowych podaje nieco inne
    kwoty. Bardzo proszę o pomoc.
    Z góry uprzejmie dziękuję.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-09-07 16:01:26
    Temat: Re: Składki - umowa na 1/2 etatu
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

> [...]
    po
    > drugie większość przetestowanych kalkulatorów płacowych podaje nieco inne

    Wypełnienie formularza pit2 w danej firmie jest informacja dla pracodawcy,ze
    ma od podatku od twoich przychodow odliczac kwote wolna od podatku, w 2004
    roku 44,17 PLN za miesiac.W twoim przypadku oswiadczenie to zostalo
    najprawdopodobniej wypelnione w pierwszym miejscu zatrudnienia(przynajmniej
    tak powinno byc).
    do obliczen zostaly uzyte koszty uzyskania 102,25 PLN koszty nalezy odliczyc
    w pelnej wysokosci, a niedoplate zaliczki koryguje sie w zeznaniu rocznym.
    -------------
    fundusze pracownik:
    -emerytalne 40,21 pln
    -rentowe 26,78 pln
    -chorobowe 10,09 pln
    --------------------------
    RAZEM pracownik 77,08 PLN
    ----------------------------
    fundusze pracodawca
    -emerytalne 40,21 pln
    -rentowe 26,78 pln
    -wypadkowe 4,94 pln
    -FGŚP 0,62 pln
    -fundusz pracy 10,09 pln
    -------------------
    RAZEM 82,64 PLN
    ----------------------
    -ub. zdrowotne(odliczane od podatku) 0,10 pln

    Do wypłaty 412-77,08-0,10=334,82PLN

    Pozdrawiam Gosia

  • 3. Data: 2004-09-08 05:59:14
    Od: Sebastian Celejewski <s...@w...pl>

    Gosia wrote:

    [...]
    > Do wypłaty 412-77,08-0,10=334,82PLN
    >
    > Pozdrawiam Gosia

    Niniejszym wnioskuję o przyznanie autorce tej wypowiedzi wyróżnienia w
    następujących kategoriach:

    1. Post na temat
    2. Post bez jadu
    3. Odpowiedź eksperta

    Sebastian Ce

  • 4. Data: 2004-09-08 10:55:59
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    > Niniejszym wnioskuję o przyznanie autorce tej wypowiedzi wyróżnienia
    Sebastian Ce

    Bardzo dziekuje za uznanie:)
    Pozdrawiam Gosia

  • 5. Data: 2004-09-08 11:13:18
    Od: "Marta Nowakowicz" <r...@g...pl>

    Co do eksperta, zauważyłam błędy...
    Składki tak, ale bez Funduszu Pracy, dochodzi jeszcze zdrowotna:27,63 zł oraz
    podatek (bo jest bez ulgi): 18,30 zł
    Do wypłaty: 288,99 zł
    Pozdrawiam
    Marta

  • 6. Data: 2004-09-08 11:19:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 7. Data: 2004-09-08 11:19:39
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

  • 8. Data: 2004-09-08 11:53:25
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marta Nowakowicz" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:chmpge$ia9$1@inews.gazeta.pl...
    > Co do eksperta, zauważyłam błędy...
    > Składki tak, ale bez Funduszu Pracy, dochodzi jeszcze zdrowotna:27,63 zł
> [...]
    dzieki Marta. faktycznie policzylam z ulgą podatkową, a przecież ulgę
    uwzględnia się tylko w jednym miejscu pracy, tam gdzie złożony został PIT 2.
    Przyznaje sie do winy.
    Natomiast jezeli chodzi o Fundusz Pracy, pozwole sobie sie nie
    zgodzic.Odsyłam do stron ZUS:
    http://www.zus.pl/ref_99/porad1/default.asp?rozdz=ro
    zdz5
    Nie znam podstawy prawnej, nie pozwalajacej mi w tym przypadku naliczyc
    funduszu pracy. Bede bardzo wdzieczna za informacje:)
    Pozdrowienia Gosia