PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o zastępstwo

  • 1. Data: 2006-02-08 20:40:53
    Temat: Umowa o zastępstwo
    Od: "Qba" <j...@g...pl>

    Witam!

    Od roku (z miesięczną przerwą) jestem zatrudniona przez jednego pracodawcę na tego
    typu umowę. Zastępuję kobietę przebywającą obecnie na urlopie wychowawczym. Umowa
    nie jest związana żadną datą rozwiązania, jedynie ustnie, z nieoficjalnego źródła
    wiem, iż kobieta, którą zastępuję, określiła długość urlopu wychowawczego do
    sierpnia przyszłego roku.
    Obecnie nie jestem w ciązy, ale w niedalekiej przyszłości biorę ją pod uwagę. Nie
    ukrywam, iż ma tu znaczenie właśnie moja obecna umowa. W związku z tym chciałabym
    zapytać czy i jeśli, to jakie prawa przysługują mi przy tego typu umowie? (np. urlop
    macierzynski itd.)

    Z góry serdecznie dziekuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam!
    Baska

  • 2. Data: 2006-02-12 08:38:31
    Temat: Re: Umowa o zastępstwo
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    z tym chciałabym zapytać czy i jeśli, to jakie prawa przysługują mi przy
    tego typu umowie? (np. urlop macierzynski itd.)

    Genralnie jest tak, że pracodawca nie może zwolnić kobiety w ciąży i ma
    obowiązek przedłużyć jej umowę do czasu porodu. Zła wiadomość jest taka, że
    nie ma takiego obowiązku wobec kobiety zatrudnionej na "umowę na
    zastępstwo". Niestety nie wiem co z urlopem macierzyńskim.

    M.