PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o współpracy - działalność gospodarcza

  • 1. Data: 2005-08-30 07:57:04
    Temat: Umowa o współpracy - działalność gospodarcza
    Od: Bartek <b...@g...com>

    Witam,

    Czy ktoś z szanownych Grupowiczów dysponuje umową o współpracy pomiędzy
    firmami - działalność gospodarcza (zleceniobiorca) i sp. z o.o.
    (zleceniodawca)? Branża informatyczna (konsulting), choć niekoniecznie.

    Przyszły pracodawca przesłał mi do podpisania/korekty umowę, najeżoną
    karami umownymi i z zakazem działalności konkurencyjnej 24 miesiące po
    rozwiązaniu umowy, bez odszkodowania oczywiście.

    Dlatego chciałbym przedstawić swoją wersję, napisaną z punktu widzenia
    zleceniobiorcy, a nie pracodawcy. Wszelkie sugestie, dokumenty (na
    email) lub adresy www będą mi bardzo pomocne - umowę mam podpisać jutro.
    Z góry dziękuję. :-)

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 2. Data: 2005-08-30 11:41:53
    Temat: Re: Umowa o współpracy - działalność gospodarcza
    Od: Sebastian <o...@o...pl>

    Bartek wrote:

> [...]
    > zleceniobiorcy, a nie pracodawcy. Wszelkie sugestie, dokumenty (na
    > email) lub adresy www będą mi bardzo pomocne - umowę mam podpisać jutro.

    ten watek dot kar i klauzuli konkurencyjnej byl juz kiedys tu poruszany
    wiem co na ten temat pisalem chyba o lojalkach ... moge polecic do
    przeczytania ksiazke prof. andrzeja kidyby prawo handlowe tam sie tego
    dowiesz co do umow...

    taka umowe mozesz znalezc w sieci ale nie koniecznie w danej branzy ;-(

    ale troche napisze: art 353 z jedynka (to chyba ten art. ;-)) mowi o
    swobodzie kształtowania stosunkow umownych miedzy stronami, co
    jednoczesnie dopuszcza takze mozliwosc wprowadzenia zakazu w postaci
    klauzuli konkurencyjnej, tyle ze jestem o tym raczej przekonany musi
    zaplacic ci odszkodowanie za okres na jaki jest przewidziana klauzula
    inaczej jak mi sie wydaje jest ona bezskuteczna. I tyle, oprocz tego
    mozesz jej nie podpisac a w koncu tez negocjowac !
    A jeszcze jedno minimalna wysokosc takiego ewentualnego odszkodowania
    w przeciwienstwie do kodeksu pracy nie zostala ustalona.

    Tak mi sie wydaje dobrze jesli ktos moze to ewentualnie korygowac czy
    rozwinac Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-09-02 12:05:41
    Temat: Re: Umowa o wsp??pracy - dzia?alno?? gospodarcza
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Bartek <b...@g...com> wrote:

    > Przysz?y pracodawca przes?a? mi do podpisania/korekty umow?, naje?on?
    > karami umownymi i z zakazem dzia?alno?ci konkurencyjnej 24 miesi?ce po
    > rozwi?zaniu umowy, bez odszkodowania oczywi?cie.

    To ma byc na zasadzie firma firmie, czy Ty jako firma, zamiast etatu
    ze wzgledow podatkowo-zusowych?

    Jako DG wykonuje podobne rzeczy dla kilku firm i wysmialbym ktoras
    gdyby zakazywala robic to samo innym. Po prostu wykresl to co Ci nie pasuje
    i przedstaw klientowi.

    a.