PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa roczna a miesieczny okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2005-08-30 07:45:39
    Temat: Umowa roczna a miesieczny okres wypowiedzenia
    Od: WL <n...@m...com>

    Witam, oto moje pytanie:

    poniewaz KP przewiduje mozliwosc zawarcia mozliwosci ;-) rozwiazania
    umowy za 2tyg. wypowiedzeniem, co dzieje jezeli strony zawra mozliwosc
    rozwiazania z miesiecznym okresem wypowiedzenia? Czy:

    1) caly ten zapis jest wazny
    2) wazny jest zapis o mozliwosci rozwiazania, ale okres wypowiedzenia
    jest 2tyg
    3) z powodu niezgodnosci zapisu z KP brak mozliwosci rozwiazania umowy
    za wypowiedzeniem?

    Z gory dzieki za wszelkie glosy
    WL

  • 2. Data: 2005-08-30 10:29:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    WL napisał(a):
> [...]
    > jest 2tyg
    > 3) z powodu niezgodnosci zapisu z KP brak mozliwosci rozwiazania umowy

    W literaturze (komentarzach do KP) spotkałem się z dwoma opiniami:

    1. Zapis, odnośnie 30-dniowego okresu wypowiedzenia, jest nieważny,
    ponieważ KP dopuszcza jedynie dwutygodniowy okres wypowiedzenia
    (->strony nie mogą wcale rozwiązać umowy, ponieważ nie ustaliły
    możliwości jej rozwiązania za jedynie słusznym 2-tygodniowym okresem)

    2. Zapis, odnośnie 30-dniowego okresu wypowiedzenia, jest ważny w tym
    zakresie, że umowę można wcześniej rozwiązać, ale za dwutygodniowym
    wypowiedzeniem (->skoro strony zgodziły się na wcześniejsze rozwiązanie
    umowy, to trzeba zastosować kodeksowy termin, a wpisany w umowie
    30-dniowy, jako nezgodny z KP, jest nieważny)

    Ponadto na grupach dyskusyjnych spotkałem się z opinią, że ważność
    tego przepisu zależy od tego, czy jest on korzystniejszy dla pracownika
    od zapisów KP. Jeśliby uznać, że tak, to 30-dniowy okres wypowiedzenia,
    na podstawie art. 9kp) jest poprawny.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-08-30 13:10:53
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Uzytkownik "WL" <n...@m...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > jest 2tyg
    > 3) z powodu niezgodnosci zapisu z KP brak mozliwosci rozwiazania umowy

    imo, jezeli to pracodawca chce ci wypowiedziec umowe to obowiazuje go
    miesieczy okres wypowiedzenia (bo tyle ci dal w umowie ;) - to tak jak
    niektórzy maja w umowach bezterminowych np. 6-miesieczny okres
    wypowiedzenia).
    Jezeli natomiast ty chcesz wypowiedziec umowe to mozesz to zrobic za
    2-tyg wypowiedzeniem bo przepisy KP sa korzystniejsze dla ciebie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # Wyobraznia jest wazniejsza od wiedzy #