PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: "praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat?

  • 1. Data: 2005-08-30 06:58:21
    Temat: Re: "praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat?
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Immona <c...@w...zpds.com.pl> napisał(a):

    > ... i atmosfera wysoce
    > nieformalna, czyli zartowanie, wesole komentowanie, ogolnie humor, rak
    > problemow z mowieniem sobie i szefowi na "ty".
    Ja mam 49 lat i też wolę nieformalną atmosferę. Wręcz uwielbiam taką
    atmosferę. I to nie tylko z rówieśnikami, ale również z osobami 25 lat
    młodszymi niż ja. Pracowałem niedawno również z absolwentami polibudy -
    świeżymi jeszcze ciepłymi :)) - i ponieważ potraktowałem ich jak równych
    partnerów, to oni mnie również, no i atmosfera była cały czas luźna,
    a to pomagało zachować pogodę ducha w nawale pracy :)

    > Sadze, ze niektorzy

    A sądzę, że większość.

    > maja
    > wyobrazenie o starszych, ze sa czy tez moga byc mentalnosciowo w
    poprzedniej
    > epoce, tzn. sztywnosc i biurokratyzacja ("tego nie ma w moim zakresie
    > obowiazkow, wiec tego nie zrobie" i pojecie profesjonalizmu jako
    > zachowywanie sie w formalny sposob) i wieksze skrepowanie, mniejsza
    > sklonnosc do ryzyka.

    Bardzo jestem ciekaw na ile jest to doświadczenie, a na ile generalizacja.

    > Moze odnosnie niektorych to sluszne wrazenie,
    > generalizacja jest z pewnoscia krzywdzaca, ale przynajmniej wiadomo, co
    > nalezy podkreslic i o obecnosci jakich cech nalezy przekonac, zeby pokazac,
    > ze sie nie pasuje do tego stereotypu.

    Totalna generalizacja tego stereotypu nie daje szans na pokazanie, że się
    do niego nie pasuje. Moje doświadczenie jest takie, że papiery 49-latka
    są najczęściej odwalane w pierwszym czytaniu i rozmowy wstępnej nie ma.

    Marek

  • 2. Data: 2005-08-30 07:35:23
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Marek napisał(a):

    > Ja mam 49 lat i też wolę nieformalną atmosferę. Wręcz uwielbiam taką
    > atmosferę. I to nie tylko z rówieśnikami, ale również z osobami 25 lat
    > młodszymi niż ja.

    Zauważyłem w praktyce że dla dobrej atmosfery w zespole dużo większe
    znaczenie niż metrykalny wiek pracowników mają charakter,
    zainteresowania pozazawodowe itp. W najbardziej zgranej ekipie w której
    pracowałem różnica wieku między najmłodszymi a najstarszymi pracownikami
    wynosiła ponad 25lat, znam też zespoły równolatków którzy tylko sobie
    wzajemnie świnię podkładają tak że nie ma na to reguły.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-08-30 16:36:57
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Marek wrote:

    > Totalna generalizacja tego stereotypu nie daje szans na
    > pokazanie, że się do niego nie pasuje. Moje doświadczenie jest
    > takie, że papiery 49-latka są najczęściej odwalane w pierwszym
    > czytaniu i rozmowy wstępnej nie ma.

    Popieram! Ja ze swoimi 58 bylem pewnie odrzucany przed
    przeczytaniem CV do konca ... Na ponad 450 wyslanych listow kilka
    rozmow (ponizej 5) i 3 wyjazdy do Lodzi tylko po to zeby mnie
    sobie poogladali. Z tych kilku rozmow jedna byla o tyle ciekawa,
    ze "pacjenci" nie bardzo mieli pojecie co chca sprzedawac i
    mialem byc doradca technicznym.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.