PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę z agencją pośrednictwa

  • 1. Data: 2004-08-25 21:10:56
    Temat: Umowa o pracę z agencją pośrednictwa
    Od: "marcin" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów.

    Chciałem zasięgnąć Waszej opinii na pewien dręczący mnie temat. Otóż znajoma
    pracuje na umowę o pracę (czas określony) w firmie ubezpieczeniowej. Umowa
    ta zawierana jest z agencją pośrednictwa pracy co tydzień od początku
    bieżącego roku. Składki ZUS są opłacane, jak wynika z przysyłanych raportów
    RMUA. Poprzednio firma zatrudniała na zlecenie, ale weszły jakieś przepisy o
    ubezpieczeniu również zlecenia, więc agencja zmieniła rodzaj umowy. Mam do
    Was 2 pytania:

    1. Czy w tego rodzaju przypadku stosuje się jakieś szczególne przepisy
    dotyczące zatrunienia na umowę o pracę przez agencję na czas określony?
    Jeśli tak to jakie
    przepisy to określają?

    2. Czy agencja może zatrudniać i przedłużać umowę na czas określony co
    tydzień począwszy od 1 stycznia 2004 roku aż do chwili obecnej? Czy firma ta
    łamie przepisy kodeksu pracy zgodnie z którymi trzecia umowa zawarta winna
    być na okres nieoznaczony?

    Dziękuję z góry za ewentualną pomoc.

    Pozdrawiam
    Marcin Denis

  • 2. Data: 2004-08-25 21:21:53
    Temat: Re: Umowa o pracę z agencją pośrednictwa
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    umowy takie są zgodne z KP.
    szukaj info pod hasem "umowa agencyjna" (np. www.gazeta.pl/praca i odnosnik
    prawo pracy)

    gromax

  • 3. Data: 2004-08-25 22:18:37
    Od: "marcin" <m...@o...pl>

    Umowa agencyjna podlega ustawie o kodeksie cywilnym, nie KP.
    Więc w jaki sposób może być zgodna, jeśli na umowach dla pracownika jest
    nagłówek "Umowa o pracę"? (ewentualnie agencja wydaje "lewe" umowy).
    Nadal nie jestem przekonany co do twoich argumentów.

  • 4. Data: 2004-08-25 22:40:00
    Od: "marcin" <m...@o...pl>

    Jest jeszcze jedna sprawa. Czy taka agencja zatrudniająca na czas określony
    tzn. 1 tydzień może zawierać umowy w nieskończoność?
    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

  • 5. Data: 2004-08-26 15:28:09
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Czy firma ta
    > łamie przepisy kodeksu pracy zgodnie z którymi trzecia umowa zawarta winna
    > być na okres nieoznaczony?

    abstrahujac od tematu posta: trzecia umowa nie musi byc zawarta na czas
    nieokreslony. Jezeli umowa o prace jest trzecia umowa, to niezaleznie od
    zapisow jest traktowana jak umowa na czas nieokreslony.
    --
    Jackare