PracaGrupypl.praca.dyskusje › korepetycje a uprawnienia pedagogiczne

  • 1. Data: 2004-08-25 17:06:48
    Temat: korepetycje a uprawnienia pedagogiczne
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.
    Mam pytanie, może ktoś się orientuje.Chciałabym założyć działalność
    gospodarczą w zakresie korepetycji. Chodzi o pomoc dla studentów, ew.
    uczniów szkoł średnich przed maturą w zakresie matematyki i podstaw
    informatyki. Jestem magistrem matematyki, specjalność zawodowa: zastosowania
    matematyki z informatyką w bankowości i ubezpieczeniach. Czy żeby rozpocząć
    taką działalność jest konieczne ukończenie kursu pedagogicznego? Ewentualnie
    czy wystarczy zaświadczenie, ze taki kurs jest rozpoczęty?

    Pozdrawiam
    Gosia

  • 2. Data: 2004-08-25 17:28:40
    Temat: Re: korepetycje a uprawnienia pedagogiczne
    Od: "wiola" <b...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Gosia" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Ewentualnie
    > czy wystarczy zaświadczenie, ze taki kurs jest rozpoczęty?

    musisz miec ukonczony kurs pedagogiczny albo specjalnosc nauczycielska...no
    chyba ze bedziesz to robic na lewo;-)))

  • 3. Data: 2004-08-25 17:34:52
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wiola" <b...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    > musisz miec ukonczony kurs pedagogiczny albo specjalnosc
    nauczycielska...no

    To Twoja teoria, czy masz na to jakiś przepis?

    pzdr,
    Aga

  • 4. Data: 2004-08-25 17:41:05
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Bardzo dziekuje Wiolu za szybka odpowiedz. Mozesz mi jeszcze powiedziec na
    podstawie jakich przepisow powstal ten wymog? Z tego co sie orientuje w
    karcie nauczyciela istnieje cos takiego jak nauczyciel bez przygotowania
    pedagogicznego i nawet taki moze pracowac w szkole tylko ze mu sie mniej
    placi i oczywiscie nie ma szans, gdy sa inni z przygotowaniem pedagogicznym.
    I kto ewentualnie sprawdza czy mam te nieszczesne uprawnienia?
    dzieki jeszcze raz
    Gosia

  • 5. Data: 2004-08-25 17:52:16
    Od: "wiola" <b...@n...onet.pl>

> [...]
    pedagogicznym.
    > I kto ewentualnie sprawdza czy mam te nieszczesne uprawnienia?
    pracuje w pewnej organizacji zwiazanej z pedagogika i niestety nawet w
    prywatnych szkolach jezlei chce sie wykladac tzreba miec w tej chwili kurs
    pedagogiczny:( ja chce uczyc ang. i to samo musze zrobic:) mozesz to
    zweryfikowac jesli chodzi o korepetycje, ale wydaje mi sie ze to sie na nie
    tez przeklada. Ago nie wiem dokladnie ktory to przepis, ale z tego co
    slyszalam to tak jest:)

  • 6. Data: 2004-08-25 18:13:20
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > tez przeklada. Ago nie wiem dokladnie ktory to przepis, ale z tego co
    > slyszalam to tak jest:)

    Coś mi się wydaje że źle słyszałaś. Gosia pisze o korepetycjach - to nie to
    samo co nauczanie w szkole, tu nie trzeba żadnego papierka. Przy zakładaniu
    DG nikt o to nie zapyta.

    pzdr,
    Aga

  • 7. Data: 2004-08-25 18:19:38
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Dzieki, wiem, ze do szkoly teraz ciezko sie bez tego papierka dostac, ale
    niektorym sie udaje (jednak w trakcie pracy robia ten kurs). Tak czy owak
    bede musiala ten kurs zrobic, tylko zalezy mi na czasie. Chcialam otworzyc
    dzialalnosc a kurs zrobic w miedzyczasie i problem by sie rozwiazal. Szkoda,
    ze nie znasz zadnej podstawy prawnej konczenia takiego kursu. Niestety ja
    tez bazuje na zaslyszanej opini i chcialam miec jakas pewna informacje, bo
    skoro nigdzie nie mozna znalezc przepisu na to, to moze poprostu to jest
    wymog pracodawcow, ktorzy chca miec jak najlepszych kandydatow w swojej
    szkole, a do korepetycji ma sie to nijak. Gdybym przynajmniej wiedziala kto
    to konroluje, moze latwiej by bylo mi cos znalezc. Bo skoro nie bylabym
    placowka oswiatowa wpisana do rejestru MEN, to kogo to interesuje?
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 8. Data: 2004-08-25 18:25:06
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Dzieki Ago, czyli rozumiem nikogo to nie obchodzi (poza ewentualnymi
    klientami), czy mam ten papier czy nie. Nie ma jakiegos organu, ktory by to
    sprawdzal?
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 9. Data: 2004-08-26 04:40:26
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Gosia <M...@p...onet.pl> zapodał(a):
    > Dzieki, wiem, ze do szkoly teraz ciezko sie bez tego papierka dostac, ale
    > niektorym sie udaje (jednak w trakcie pracy robia ten kurs). Tak czy owak
    > bede musiala ten kurs zrobic, tylko zalezy mi na czasie.
    [...]

    No to bierz się za kurs od września (czy tam od października): to tylko dwa
    semestry, najczęściej piątek wieczorem i sobota/niedziela.

    Nie piszesz, jakie miasto (Poznań?). We Wrocławiu np. można zrobić
    na PWR, informacje w C7, X piętro, p. Ciekot (moja dziewczyna w tamtym roku
    robiła kurs...).

    ps. na PWR nie da się 'dla papierka' zrobić tego kursu: trzeba rzeczywiście
    popracować!

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 10. Data: 2004-08-28 16:18:05
    Od: "Journalist" <j...@p...onet.pl>

    Przy działalności gospodarczej, to ewentualnie Ty sama postanowisz, że
    zrobisz taki kurs albo twoi studenci zapytają Cię o Twoje przygotowanie
    pedagogiczne, ale nikt tego nie będzie sprawdzac - żadna zewnętrzna
    instytucja. Co innego, gdybyś zakładała szkołę.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Marzena (2 lata na działalności gosp. na polu edukacyjnym)