PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace - uczelnia wyzsza

  • 1. Data: 2004-11-10 13:48:10
    Temat: Umowa o prace - uczelnia wyzsza
    Od: "AKS" <o...@b...zag.pl>

    Witam serdecznie,
    Mam w reku umowe o prace zawarta pomiedzy
    osoba fizyczna a uczelnia wyzsza.
    Stanowisko - pracownik techniczny.
    Jedno budzi moja watpliowsc - jest tam podana kwota
    bez objasnienia i dopisku czy jest to netto czy brutto -
    czy jest to zgodne z prawem?
    Jesli tak to jaka to kwota - netto?
    Dodam takze, ze pieniadze te beda wyplacane ze srodkow Unii
    pensja ta nie ma byc opodatkowana, ale skladki i tak musza byc oplacane.

    --
    Pozdrowienia,

    AKS

  • 2. Data: 2004-11-10 14:20:52
    Temat: Re: Umowa o prace - uczelnia wyzsza
    Od: w...@v...com.pl (Wioletta P)

    o...@b...zag.pl wrote:

> [...]
    > Dodam takze, ze pieniadze te beda wyplacane ze srodkow Unii
    > pensja ta nie ma byc opodatkowana, ale skladki i tak musza byc oplacane.

    zawsze wpisuje się kwotę brutto (czyli z podatkiem i składkami ZUS)
    ---------
    Wyslano z serwisu http://www.kadrowe.pl

  • 3. Data: 2004-11-10 14:28:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 10 Nov 2004 14:48:10 +0100, "AKS" <o...@b...zag.pl>
    zakodował:

    >Jesli tak to jaka to kwota - netto?

    Brutto

    >Dodam takze, ze pieniadze te beda wyplacane ze srodkow Unii
    > pensja ta nie ma byc opodatkowana, ale skladki i tak musza byc oplacane.

    To ciekawe. Na jakiej podstawie ma nie być opodatkowana?
    Ciekawe, jak to ujmiesz w PIT i przekonasz do tego US.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2004-11-10 15:21:05
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Użytkownik Wioletta P napisał:

    > zawsze wpisuje się kwotę brutto (czyli z podatkiem i składkami ZUS)

    Oczywiście tej części, która jest opłacana przez pracownika. :)
    To tylko tak gwoli ścisłości.

    pozdrawiam
    --
    ____ ___ _| |_ ___ Zbigniew Tuźnik; gg 5900155
    |_ _/| -_| | |_ | -_| "Smok jako zjawisko termodynamiczne

  • 5. Data: 2004-11-10 17:44:05
    Od: Tomek Sz <t...@i...pl>

    Kaizen napisał(a):

    > To ciekawe. Na jakiej podstawie ma nie być opodatkowana?
    > Ciekawe, jak to ujmiesz w PIT i przekonasz do tego US.

    USTAWA z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
    (Dz. U. 1991 Nr 80 poz. 350) mówi w Rozdziale 3 "Zwolnienia
    przedmiotowe" Art. 21, ust.1, pkt. 46:

    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:
    a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub
    międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w
    tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i
    prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na
    podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami,
    organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra
    lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych
    środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do
    rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy [...]

    --