PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę na czas określony wypowiedzenie

  • 1. Data: 2007-07-25 21:03:59
    Temat: Umowa o pracę na czas określony wypowiedzenie
    Od: "d...@g...com" <d...@g...com>

    Jest taka sytuacja:

    Umowa na czas określony, powyżej 6 miesięcy, w umowie zawarta
    możliwość wypowiedzenia ale 1 miesięczny okres wypowiedzenia czyli
    niezgodnie z tym co stoi w KP. (zakładam, że umowa została podpisana
    przez obie strony jakiś czas temu, wiadomo, trzeba było czytać co się
    podpisuje etc.)

    Załóżmy, że zachodzi potrzeba wypowiedzenia (przez pracownika) takiej
    umowy np chce zakończyć pracę z dniem 31 sierpnia - akurat wypada w
    piątek. Który z tych wariantów jest najlepszy:
    - złożyć wypowiedzenie w lipcu i zastosować się do zapisu w umowie
    niezgodnego z KP
    - złożyć wypowiedzenie do 17 sierpnia bo zgodnie z art. 33 KP okres
    wypowiedzenia takich umów powinien wynosić 2 tyg

    Przemknęło mi jeszcze przez myśl, że skoro zapis o miesięcznym
    terminie wypowiedzenia jest niezgodny z KP to jest w takim razie
    nieważny i takiej umowy nie można wypowiedzieć ale w to mi się nie
    chce wierzyć.

    Co o tym sądzicie ?

  • 2. Data: 2007-07-25 21:55:35
    Temat: Re: Umowa o pracę na czas określony wypowiedzenie
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 25 Lip, 23:03, "d...@g...com" <d...@g...com> wrote:
> [...]
    > terminie wypowiedzenia jest niezgodny z KP to jest w takim razie
    > nieważny i takiej umowy nie można wypowiedzieć ale w to mi się nie

    osobiscie sadze, ze zapisy w umowie sa wazne, az zostana zmienione
    zgodna wola stron lub ich niewaznosc stwierdzi Sad Pracy (ew PIP?).
    Zatem (wg mnie) obowiazywalby miesieczny okres wypowiedzenia.

    Druga sprawa - czy SP orzeklby niewaznosc dluzszego wypowiedzenia.
    Umowa moze stanowic korzystniej dla pracownika niz KP, a w jednym z
    niedawnych watkow padlo stwierdzenie, ze wg SP dla pracownika
    korzystniejszy jest dluzszy okres wypowiedzenia.

    W/w traktuj jednak jako moja prywatna opinie, a nie obowiazujaca
    wykladnie ;)

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2007-07-26 20:22:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 25 Jul 2007 14:03:59 -0700, "d...@g...com"
    <d...@g...com> zakodował:

> [...]
    >- złożyć wypowiedzenie do 17 sierpnia bo zgodnie z art. 33 KP okres
    >wypowiedzenia takich umów powinien wynosić 2 tyg

    Postanowienia umowy o pracę i regulaminów gorsze od postanowień KP są
    z definicji nieważne - wtedy stosuje się KP.
    Przy czym "lepszość" określa się z punktu widzenia obiektywnego w
    momencie zawierania umowy (bo od początku CAŁY ZAPIS jest ważny i
    wiążący dla obu stron, albo nie).
    Sytuacja jest sporna - chociaż IMO (ale sąd może mieć odmienne zdanie
    - i to za każdym razem odmienne od poprzedniego) dłuższy termin
    wypowiedzenia jest lepszy dla pracownika.

    Wyobraźmy sobie, że w jednej umowie pracownik ma dwudniowy okres
    wypowiedzenia, w innej miesięczny. Trzeba przyjąć, który z nich jest
    lepszy dla pracownika, niż dutygodniowy - IMO będzie to miesięczny i
    ten będzie ważny. Natomiast zamiast dwudniowego obowiązuje
    dwutygodniowy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded