PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ekwiwalent za urlop + porozumienie stron - co w dokumentach?

  • 1. Data: 2007-07-25 14:16:47
    Temat: Ekwiwalent za urlop + porozumienie stron - co w dokumentach?
    Od: chojny <c...@i...pl>

    Witam,

    pod koniec lipca mam podpisac porozumienie stron z pracodawca. Pracuje
    od sierpnia 2006 (umowa na czas nieokreslony) i nie wykorzystalem wogole
    przyslugujacego mi urlopu.
    Jak powinno to byc uwzglednione w dokumentach?

    1) swiadectwo pracy
    Z tego co doczytalem to na swiadectwie pracy powinna byc informacja
    dotyczaca wykorzystanego urlopu/ekwiwalentu za rok kalendarzowy w ktorym
    nastepuje rozwiazanie stosunku pracy, czyli w moim przypadku 2007. Czyli
    przyjmuje sie, ze sprawa urlopu z roku 2006 jest "na czysto"?

    2) porozumienie stron
    Czy na porozumieniu stron powinna byc informacja iz niewykorzystany
    urlop od 08.2006 zostanie wyplacony jako ekwiwalent?

    Kiedy ekwiwalent i wynagrodzenie za ostatni miesiac powinno byc
    wyplacone? Znalazlem informacje, iz wyplata ekwiwalentu powinna nastapic
    w dniu, w ktorym stosunek pracy ustal. Tak samo jest z wynagrodzeniem
    czy pracodawca moze opoznic do 10-tego nastepnego miesiaca?

    Dziekuje za odpowiedzi i sugestie.
    To moje pierwsze rozwiazanie umowy, wiec za wszystkie sugestie bede
    bardzo wdzieczny.

    chojny

  • 2. Data: 2007-07-25 15:09:09
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-25 16:16 [chojny] napisał(a):

> [...]
    > nastepuje rozwiazanie stosunku pracy, czyli w moim przypadku 2007. Czyli
    > przyjmuje sie, ze sprawa urlopu z roku 2006 jest "na czysto"?

    Nie chodzi o "przyjmuje się" tylko ustęp o wykorzystanym
    urlopie/wypłaconym ekwiwalencie za urlop z roku bieżącego ma znaczenia
    przy podejmowaniu nowej pracy. Gdybyś przekroczył u dotychczasowego
    pracodawcy wymiar to nowy powinien Ci potrącić to ze swojego limitu.
    Urlop z roku poprzedniego nie ma w tym przypadku znaczenia.

    > 2) porozumienie stron
    > Czy na porozumieniu stron powinna byc informacja iz niewykorzystany
    > urlop od 08.2006 zostanie wyplacony jako ekwiwalent?

    Tu się nic nie pisze. Porozumienie ogranicza sie z reguły do jednego
    zdania. Wypłatę ekwiwalentu reguluje KP.

> [...]
    > w dniu, w ktorym stosunek pracy ustal. Tak samo jest z wynagrodzeniem
    > czy pracodawca moze opoznic do 10-tego nastepnego miesiaca?

    Ekwiwalent powinien być wypłacony w ostatnim dniu pracy. Wynagrodzenie w
    normalnym trybie (jak firma płaci 10-tego to 10-tego). Zdarza się przy
    przesuniętym wynagrodzeniu, że ekwiwalent wypłacają również przesunięty
    razem z pensją. Jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś z tego powodu szedł do
    sądu ;-)

    > To moje pierwsze rozwiazanie umowy, wiec za wszystkie sugestie bede
    > bardzo wdzieczny.

    Powodzenia w nowej pracy :-)

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 3. Data: 2007-07-25 19:50:21
    Od: chojny <c...@i...pl>

    Pe.Ka napisał(a):
    > Dnia 2007-07-25 16:16 [chojny] napisał(a):
    >
    > [ciach]
    > Powodzenia w nowej pracy :-)

    Za to nie dziekuje, ale za reszte odpowiedzi jak najbardziej:)

    chojny

  • 4. Data: 2007-07-26 06:16:19
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    chojny pisze:

    > 2) porozumienie stron
    > Czy na porozumieniu stron powinna byc informacja iz niewykorzystany
    > urlop od 08.2006 zostanie wyplacony jako ekwiwalent?

    O ile dobrze zrozumiałem od 08.2006 nie wykorzystałeś żadnego urlopu?
    Sprawa urlopu za okres 08.2006 - 12.2006 powinna być rozwiązana w
    pierwszym kwartale 2007 roku. Po prostu powinieneś go wykorzystać nie
    później jak w pierwszym kwartale 2007 roku. Nawet pracodawca nie może
    dać ci ekwiwalentu za ten urlop. Jeżeli sprawa tego urlopu nie jest
    uregulowana to postępowanie pracodawcy jest nie zgodne z KP

  • 5. Data: 2007-07-26 09:56:33
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-26 08:16 [Tomek] napisał(a):

    > później jak w pierwszym kwartale 2007 roku. Nawet pracodawca nie może
    > dać ci ekwiwalentu za ten urlop.

    Przy rozwiązaniu umowy? A to czemu?

  • 6. Data: 2007-07-26 11:13:11
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-26 13:13 [Tomek] napisał(a):

    > Chodzi o urlop za okres 08.2006 - 12.2006 ( zeszły rok ). Oficjalnie ten
    > urlop powinien być wykorzystany czyli nie może oficjalnie za niego
    > dostać ekwiwalentu. No ale nie oficjalnie to można wszystko.

    Oczywiście, że może dostać oficjalnie i nawet powinien jeśli nie
    wykorzystał. Prawo do urlopu jest ważne trzy lata. Za to, że pracownik
    nie wykorzystał urlopu w danym roku czy też do końca pierwszego kwartału
    roku następnego to PiP może co najwyżej karę pracodawcy dać ale prawo do
    urlopu a co się z tym wiąże ekwiwalentu pozostaje.

  • 7. Data: 2007-07-26 11:13:14
    Od: Tomek <t...@v...pl>

  • 8. Data: 2007-07-26 18:20:47
    Od: chojny <c...@i...pl>

    Pe.Ka napisał(a):

> [...]
    > roku następnego to PiP może co najwyżej karę pracodawcy dać ale prawo do
    > urlopu a co się z tym wiąże ekwiwalentu pozostaje.

    Nawiazujac do pierwszego posta: urlopu za okres 08-12.2006 nie mam
    wykorzystanego.

    Przegladajac KP lub net znalazlem informacje o wspomnianym 3-letnim
    okresie waznosci urlopu, wiec szef raczej nie moze tutaj nic kombinowac.

    Dzieki za dyskusje.

    chojny